Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Master 98 2.8 dti - skaczą obroty

10 Sty 2014 07:14 3840 15
  • Poziom 9  
    Witam wszystkich.

    Problem "skaczacych" obrotów w moim Masterze pojawia sie w momencie wył. sie ssania tzn. kiedy silnik jest już zagrzany. Szarpie nim jak by nie dostawal paliwa. Dodam ze autko posiada moc, odpala bez problemu, zakopci na jasno szaro przez pare sekund i przestaje.
    Podejrzewam pompe wtryskowa.
    Czy ktoś miał, ma podobny jak ja problem? Lub jest mu znajome takie zachowanie sie obrotów?
    Prosze o wskazówki, rozwiazania.

    Dziekuje i pozdrawiam.
  • Poziom 39  
    Silnik pracuje na wszystkie cylindry? Kompresja była mierzona? Do wałka zajrzałeś?
  • Poziom 9  
    Tak silnik pracuje na wszystkie cylindry, jest szczelny, pali na dotyk, odma ok. końcowki wtrysków wymienione (problem istniał przed wymianą). Autko ładnie "ciagnie" tylko te wachniecia (w dół) obrotów. Kolego na co mam zwrócic uwage jesli chodzi o wałek?
  • Poziom 39  
    Krzywki, czyli czasy otwarcia zaworów.
  • Pomocny post
    Poziom 29  
    Manta nie chcę wtrącać się ale uważam, że problem jest w zasilaniu paliwem a nie w wałkach ,(nigdy nie miałem problemu z wałkami, chyba że pękł pasek). Pozdrawiam.
  • Poziom 9  
    Witam ponownie.
    Dziekuje za zainteresowanie moim dalej obecnym (i nie ostatnim) problemem w renault master 2.8dti.
    Wałek ok.
    Zmieniłem (chwilowo) ustawienia "sruby" (szpilki z kontra) która zmienia połozenie "blaszki" do ktorej mocuje sie linke gazu.
    Obroty wyrownywały sie wraz "regulacja".
    Stan do przyjecia to ponad 900 obrotów (chyba zbyt wiele).
    Czy to wam cos mowi? Bo mi ze chyba szykuja sie kolejne wydatki.
    Obym sie mylił.
    Pozdrawiam
  • Poziom 9  
    Witam.

    Panowie sa jakies koncepcje, ktore wiaża sie z "małym" wkladem + wasze doswiadczenie, pozwola blizej okreslic lub rozwiazac problem wyzej opisany?
    Ktoś podejmie sie tej walki na "odległość"?

    pozdrawiam i czekam na wskazówki
  • Poziom 9  
    Czy posiadasz jakiś interfejs, chociażby najprostszy, którym byłbyś w stanie podłączyć się do samochodu w celu odczytania błędów?
  • Poziom 9  
    jestem w stanie zorganizowac. Ale z tego co mi wiadomo to w 2.8 dti brak komputera.
  • Poziom 9  
    Właśnie tak, przepraszam za to niepotrzebne pytanie. Sam raczej nie będziesz w stanie zdiagnozować co i jak. Na Twoim miejscu podjechałbym do mechanika i sprawdził najpierw wtryski.
  • Poziom 9  
    aTyNieee napisał:
    Właśnie tak, przepraszam za to niepotrzebne pytanie. Sam raczej nie będziesz w stanie zdiagnozować co i jak. Na Twoim miejscu podjechałbym do mechanika i sprawdził najpierw wtryski.



    Kolego końcówki wtrysków są wymienione na nowe, jesli o to Ci chodziło, napisalem to w poście wyżej.
  • Poziom 9  
    Do sprawdzenia czujnik temperatuty cieczy chłodzacej
  • Poziom 39  
    panam napisał:
    Sprawdż przelewy na wtryskach.
    I co jeszcze?
  • Poziom 9  
    Mam wyciagnąc wszystkie wtryski i sprawdzic je na maszynie jak rozpylaja? Bo to widzialem przed samą wymianą i było ok. Czy o co chodzi? To nie sa wtryski CR a problem istniał juz przed wymianą końcówek. Moze zbieg okolicznosci ale mało prawdopodobne by były identyczne objawy.
  • Poziom 8  
    Witam.

    Chyba mam podobny problem w 2.8 DTI.
    Śrubką przy pompie ustawiłem obroty na ok. 850 i po przejechaniu jakiegoś dystansu one opadają nawet do ok. 800~780. Przy początkowej wartości silnik dziwnie pracuje przez co mocno rzuca nim na poduszkach (auto wtedy lekko podskakuje), a przy drugiej wartości silnikiem troszkę mnie trzęsie jednak słychać jak by nie do końca płynnie pracował.
    Gdy pedałem gazu przytrzymam na ok. 900-950 obrotów problemy znikają ale czy to nie za dużo dla tego silnika na biegu neutralnym?
    Po za tym auto pracuje bez problemu, ma moc itd. Według "pompiarza" pompa jest ok., zastanawia go jednak stan wtrysków.

    Jak uważacie czy wtryski mogą powodować, że silnik opuszcza na luzie lekko obroty albo wpada w takie wibracje?


    Link