Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Passat 1988r. 1.8l - nierówna praca silnika

29 Mar 2005 00:28 4895 9
  • Poziom 14  
    Mam problem ze swoim paskiem….
    1.to ABS wyłącza się po pewnym czasie a pedał hamulca cały czas jest za mieki
    2.to nierówna praca silnika na biegu jałowym (nieważne czy jest ciepły czy zimny) i często nie chce schodzić z obrotów i po puszczeniu gazu zamiast na 800obr/min utrzymuje się dużo wyżej np 1000obr/min lub 2000obr/min
    ponoc to silnik krokowy i często wystarczy ze się go wyczyści jak tak to gdzie go znajdę
    Z góry dzięki za pomoc pozdrawiam Michał
    (1.8l, hydrauliczne sprzęgło, ABS, wielo punktowy wtrysk (oczywiście benzyna), komputer pokładowy, rocznik 1988)
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 11  
    moze masz powietrze w ukladzie chamulcowym lub ubytki plynu, mozliwe tez ze ktorys czujnik abs'u jest walniety.
    Niestety z silniczkiem krokowym ci nie pomoge bo mam diesla. Ale z tego co wiem to moze to byc tez czujnik temperatury ktory podaje za niska temp. dla ukl. ster. silnikiem ( nawet jak jest cieply ) i zalacza wtedy ssanie.
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 34  
    ad1.uszkodzony czujnik,przerwa,brak styku
    ad2.brak styku biegu jałowego /na przepustnicy/.
  • Poziom 14  
    Stanisław Chwalisz
    może jesteś w stanie mi powiedziec gdzie znajde ten silnik krokowy (tak z ciekawości chce wiedzieć)
    jeśli chodzi o abs to martwi mnie ten mięki chamulec on wchodzi do końca wszyscy mówią że to pompa ASB-u czy jest ktoś mi w stanie powiedzieć gdzie dostane komplet naprawczy bo niej ( bo całej nie wymienie nie stać mnnie a słyszałem ze taki komplecik około 100zł)
  • Poziom 13  
    Silnik krokowy swoją drogą ale sprawdz czy masz szczelny wąż podciśnieniowy od wspomagania hamulca bo przez to możesz mieć kiepski hamulec i mogą głupieć obroty.
  • Poziom 14  
    sowczas napisał:
    Silnik krokowy swoją drogą ale sprawdz czy masz szczelny wąż podciśnieniowy od wspomagania hamulca bo przez to możesz mieć kiepski hamulec i mogą głupieć obroty.



    Hamulec jest razem z pompą ABS-u i jest całkowicie elektryczny nie ma żadnych opłączeń z silnikiem poza przewodami elektrycznymi to odrębny układ w mojej gablocie
  • Poziom 39  
    Pasek bez serva ! Ciekawe no nie wiem aż co mam myśleć . I do tego B3.
  • Poziom 14  
    no wogóle jest to jakieś dziwne auto w 3 warsztatach powiedzieli że jest tak złożone że o 10lat wyprzedza epoke w której został do kupy złożony ale cuż musze jakoś części do tego dziwoląga znaleść
  • Poziom 26  
    To ja się dołączam do postu. Problemy podobne, przeszukałem całą elkę i ten post jest najbardziej zblizony do mojego problemu, a zakładać nowego chyba nie ma sensu.

    Szukam konkretnej podpowiedzi, ale na wstępie zaznaczam, ze nie bałdzo potrafię się posługiwać miernikami napięcia, więc ewentualne rady o "mierzeniu" przemilczę :-(

    Mój pasek to B4 1.8 z jednopunktowym wtryskiem (silnik typu ABS) z zamontowana instalacją gazową LO.Gas z elektroniką BingoM.
    A problem następujacy:

    1. Obroty silnika podczas jazdy zarówno na gazie jak i na benzynie (tu rzadziej) wariują i bywa, że momentami dochodzą nawet do 5000 obr.
    Przy starcie zimnego silnika mają 1000obr, ciepłego około 850-900obr.
    Podczas jazdy na benzynie sporadycznie zdarzają się efekty podniesionych obrotów, na gazie dość często. Efekt jest mniej więcej taki, że po wciśnięciu sprzęgła obroty nie spadają, a bywa, że nawet same rosną! Wówczas ma się wrażenie, jakby silnik "ciągnął", a jedynym sposobem na ich "zbicie" jest wyłączenie silnika. Czasami podczas jazdy udaje mi sie je "zbić" wysprzęglaniem i ponownym zasprzęglaniem na niższym biegu, ewentualnie przyduszanie silnika hamowaniem.



    Byłem na dignostyce, błędy które się powtarzały to potencjometr przepustnicy, a po załączeniu gazu kolejno: zwarcie na masie sondy lambda i potencjometr przepustnicy. Gazownik, który montował tą instalację, twierdzi, ze ta diagnostyka MA tak wskazywać te zwarcie, ze to celowe działanie BingoM. Tłumaczył mi szczegóły i raczej mu ufam w tym zakresie. Zgodził się, że moze to być coś z przepustnicą, albo nawet z samą Lambdą.

    Dodam jeszcze, ze spalanie zarówno gazu jak i benzyny jest w normie, silnik jest zrywny i nie zamula. Filtry i oleje wymienione. Śladów po przeciekach czy przedmuchach nie widać.

    Byłem też w innym warsztacie. W zasadzie wszyscy twierdzą podobnie, ale ... i tu zaczynają się schody.
    Mam książkę o passatach B3 i B4, ale mój model jest opisany po macoszemu. Zdjęcia potencjometra przepustnicy, ze nie wspomnę o braku jakiejkolwiek informacji o silnikach krokowych się nie zgadzają ze stanem faktycznym w moim pasku. Oglądałem silnik wszerz i wzdłuż w okolicach dolotu powietrza i nijak nie mogę skojarzyć, gdzie ta przepustnica jest, a tym samym nie mogę sie za nia zabrać :-(

    Jeśli ktoś by wiedział, co dolega mojemu paskowi, i co można by zrobić w tej materii byłbym bardzo wdzięczny, bo szczerze mówiąc jazda z ryczącym ponad 5000obr silnikiem, przyprawia mnie o dreszcze "-(

    PS.
    Może się przyda schemat podłączeń gazu w moim pasku (po włosku - tylko takim dysponuję). Tak na wszelki wypadek.
  • Poziom 14  
    zaczne do tego ... nie masz gazu nie masz problemu ...masz gaz masz duzo problemow ... itp... ale postaram pomodz .. jak wyzej silnik ABS mono jesli skaner pokazuje potecjometr zerknac czy jakis ciekawski nie krecil nim sa tam zaslepki plastikowe na srobach jest ich cztery jesli bylo to grzebane zapomnijcie panowie o powrotnym fabrycznym ustawieniu .. jesli chodzi o silnik krokowy wziasc baterje plaska ...4.5 V podlaczyc sie pod silniczek cofnac go i zmiezyc szczeline ma byc 0.75 /1.0 milimetra . nie moze byc tez linka gazu naciagnieta gdyz bedzie pokazywac w usterce ....stycznik przepustnicy..
    co jeszcze wazne podlaczyc skaner wskoczys w silnik w kanal 00 podlaczyc lape stroboskopowa silnik musi przyspieszyc do ..1200 obr /min sprawdzic zaplon jesli jest gaz ustawic na 11 /stopni , jesli to nie pomoze dalej prosze o pytania . Pozdraweiam