Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Passat b5 fl - Cieknący zawór EGR, bład 17965, osłabienia auta

11 Jan 2014 15:40 37380 7
  • Level 14  
    Witam,
    mój problem dotyczy Passata b5 fl. Silnik to diesel AVF. Po przejechaniu kilku kilometrów auto zaczyna znacznie tracić na mocy. Pojawia się komunikat abgas werkstatt (od razu po uruchomieniu silnika zresztą też). Po podłączeniu do komputera wyskakuje mi błąd 17965 ("Ciśnienie turbosprężarki (TC) - przekroczona granica > podłączenie węża" lub według innej książki "regulacja ciśnienia doładowania, przekroczona górna granica regulacji". Odkręciłem plastikową obudowę silnika i okazało się, że zawór EGR jest cały mokry. Maź wycieka z dwóch otworów z zaworu. Przy okazji odkręcenia pokrywy silnika okazało się, że w moim Passacie odłączona jest chłodnica spalin (o czym wcześniej nie miałem pojęcia). Podobno jest ona tylko w celu uzyskania lepszej normy spalin, więc nie ma to chyba nic wspólnego z moim problemem. Co radzicie zrobić? Czy wyczyszczenie EGR może załatwić sprawę, czy nie ma to sensu?
  • Level 35  
    Jak masz wszystko na wierzchu, to wyczyść EGR i sprawdź jego działanie. Sprawdź też turbinę, przepływomierz oraz szczelność połączenia rur od interkulera i przy okazji stan wężyków od podciśnienia. W jakim stanie jest katalizator (chyba, że wycięty).
  • Level 23  
    Sprawdź zaworek n75.
  • Level 14  
    Sprawdziłem już połączenia wężyków od podciśnienia i faktycznie dwa wężyki dość lekko zeszły z trójników - inne wchodzą bardzo ciasno. Wymienię je bo mam taki wąż. Wszystko to o czym piszecie może przyczynić się do osłabienia auta ale skąd taka ilość oleju w układzie doładowującym? Możliwe że z odmy? Jeśli nie to uszczelniacze na turbinie przepuszczają. Dodam, że turbina, jak i miejsce gdzie odma wchodzi do grubego węża przy turbinie są mocno spocone olejem. Jak na razie mam taki plan działania: Po pierwsze zlokalizować skąd olej dostaje się do układu. W tym celu wypnę odmę i skieruje do jakiegoś naczynia które chwilowo zamocuję w aucie. Jeśli nadal będzie wyciek oleju, to znaczy że turbina. Co myślicie o takim "doświadczeniu"? Następnie wyczyszczę cały układ (węże, intercooler, turbinę, czujniki ciśnienia) Co o tym sądzicie?
    O stanie katalizatora ciężko mi powiedzieć, parę miesięcy temu kupiłem dopiero Passata, ale wycięty nie jest.
  • Level 8  
    Witam, podejżewam że to właśnie może być olej z turbiny, przepuszcza suwak,może jest już luźny ,nie wiem jak to dokładnie nazwać, Z kolektora dolotowego turbina dając ciśnienie wybija olej i leci przez tą dziurkę, uszczelniacz padł, zdemontuj go, sprawdź czy wogóle zamyka. Wykręć kolektor umyj, zaślep blaszką przy wydechowym n złączeniu .nie wiele wiem ale stwierdziłem że w moim pasztecie on jest zbędny, po co komu spaliny gonić w silnik powtórnie.
  • Level 11  
    błąd 17965 mówi o przekroczeniu górnej granicy doładowania, przpływka mierzy masę powietrza zasysaną a g71 mierzy ciśnienie na dolocie. Gdyby błąd wyskoczył dopiero podczas rozpędzania stawiał bym na geometrię turbiny. ale jeśli zaraz po odpaleniu to wg. mnie za duża różnica jest między dolotem do turbo czyli częścią vakum a ciśnieniową za turbo. zrób logi ale na początek sprawdż filtr powietrza i jego obudowę jak filtr zabity albo coś blokuje w dolocie będzie wciągał olej z wyziewami silnika przez odmę i stąd spadek mocy i duża ilość oleju w układzie. Może to błedna teoria ale nie zaszkodzi sprawdzić
  • Level 22  
    mocy nie ma odrazu ? czy traci sie na wyższych obrotach ? jak tak to turbina sie przycina
  • Level 14  
    Odłączyłem odmę z układu doładowania. Jak na razie auto nie wchodzi w tryb awaryjny. Wyczyszczę jeszcze węże przy wylocie z turbiny i sprawdzę, czy z powrotem zajdą olejem. Jeśli tak - turbo do regeneracji. Wymienię jeszcze wężyki podciśnienia.