Witam,
mój problem dotyczy Passata b5 fl. Silnik to diesel AVF. Po przejechaniu kilku kilometrów auto zaczyna znacznie tracić na mocy. Pojawia się komunikat abgas werkstatt (od razu po uruchomieniu silnika zresztą też). Po podłączeniu do komputera wyskakuje mi błąd 17965 ("Ciśnienie turbosprężarki (TC) - przekroczona granica > podłączenie węża" lub według innej książki "regulacja ciśnienia doładowania, przekroczona górna granica regulacji". Odkręciłem plastikową obudowę silnika i okazało się, że zawór EGR jest cały mokry. Maź wycieka z dwóch otworów z zaworu. Przy okazji odkręcenia pokrywy silnika okazało się, że w moim Passacie odłączona jest chłodnica spalin (o czym wcześniej nie miałem pojęcia). Podobno jest ona tylko w celu uzyskania lepszej normy spalin, więc nie ma to chyba nic wspólnego z moim problemem. Co radzicie zrobić? Czy wyczyszczenie EGR może załatwić sprawę, czy nie ma to sensu?
mój problem dotyczy Passata b5 fl. Silnik to diesel AVF. Po przejechaniu kilku kilometrów auto zaczyna znacznie tracić na mocy. Pojawia się komunikat abgas werkstatt (od razu po uruchomieniu silnika zresztą też). Po podłączeniu do komputera wyskakuje mi błąd 17965 ("Ciśnienie turbosprężarki (TC) - przekroczona granica > podłączenie węża" lub według innej książki "regulacja ciśnienia doładowania, przekroczona górna granica regulacji". Odkręciłem plastikową obudowę silnika i okazało się, że zawór EGR jest cały mokry. Maź wycieka z dwóch otworów z zaworu. Przy okazji odkręcenia pokrywy silnika okazało się, że w moim Passacie odłączona jest chłodnica spalin (o czym wcześniej nie miałem pojęcia). Podobno jest ona tylko w celu uzyskania lepszej normy spalin, więc nie ma to chyba nic wspólnego z moim problemem. Co radzicie zrobić? Czy wyczyszczenie EGR może załatwić sprawę, czy nie ma to sensu?