Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wysokie rachunki za energię

bomba1993 11 Sty 2014 17:13 1197 3
  • #1 11 Sty 2014 17:13
    bomba1993
    Poziom 2  

Witam. Mam pewien problem i mam nadzięję, że go pomożecie mi rozwiązać, dodam tylko, że jestem kompletnie zielony w tym temacie. Mieszkam w domu jednorodzinnym podzielonym na dwa mieszkania w czym są dwa liczniki prądu podzielone na dwie rodziny. Tablica "elektryczna" starego typu na klatce schodowej, wiadomo z korkami topikowymi(?) i dwoma automatycznymi. Od zawsze myślałem, że jeden korek jest od "mojego" mieszkania a ten drugi tzw. sąsiadów ale ostatnio dostrzegłem, że jeden korek jest wyłączony a prąd płynie przez cały dom. Zastanawiają mnie też nasze wysokie rachunki za prąd (połowe większe) niż współlokatorów przy teoretycznie takim samym wyposarzeniu. Druga sprawa to jak mogę sprawdzić czy przypadkiem nie są podłączeni pod jakieś moje okablowanie ?

Jeśli w złym dziale to przepraszam ale nie mogłem jakoś tego dopasować i z góry wielkie dzięki za pomoc ;)

0 3
  • Pomocny post
    #2 11 Sty 2014 17:23
    macieja
    Poziom 24  

Najprostszym sposobem jest wyłączenie wszystkich odbiorników w mieszkaniu. Jak licznik się kręci to albo masz upływność albo sąsiad korzysta z Twojego prądu.

0
  • #3 11 Sty 2014 18:27
    zbich70
    Specjalista elektryk

bomba1993 napisał:
    jak mogę sprawdzić czy przypadkiem nie są podłączeni pod jakieś moje okablowanie ?

Przejrzeć całą instalację, narysować schemat - jeśli znasz początek i koniec każdej żyły każdego przewodu jest OK. Ilość początków musi się zgadzać z ilością końców. :D

0
  • #4 12 Sty 2014 10:47
    bomba1993
    Poziom 2