Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

DELL/E6500 - Gaśnie monitor, komunikat: Sterownik ekranu przestał działać...

Redge 11 Sty 2014 22:07 3234 7
  • #1 11 Sty 2014 22:07
    Redge
    Poziom 2  

    Witam serdecznie
    Mam dziwny problem z laptopem.
    Komputer kupiony został jako poleasingowy, chodził bardzo dobrze. Laptop traktowany był jako "komputer stacjonarny" aż do ostatnich świąt... W święta był kilka razy transportowany, przewożony itd. Po tym okresie pojawił się problem.
    Zgasł mi monitor, i po chwili włączył się ale był czarny, myślałem że się coś zwiesiło i wcisnąłem guzik zasilania. Komputer został uśpiony.
    Potem normalnie się uruchomił i wszystko chodziło dobrze.
    Po jakimś czasie problem zaczął pojawiać się częściej.
    Po podpięciu zewnętrznego monitora, jak znowu się 'wykrzaczył' zgasły dwa.
    Przełączając się między monitorami (kombinacją klawiszy) ekran się włączył i zobaczyłem taki komunikat:
    "Sterownik ekranu przestał odpowiadać, ale odzyskał sprawność"
    "Sterownik Intel Graphics Accelerator Drivers for Windows Vista(R) przestał odpowiadać ale odzyskał sprawność"

    Może orientujecie się co jest na rzeczy?
    Przyznam że jest to całkiem irytujące.
    Najgorsze że nie wiem w czym tkwi problem.
    Na różnych forach ludzie piszą że to coś może być ze sterownikiem...
    Gdzieniegdzie pojawiają się opinie że to coś z grafiką...
    Jeszcze gdzieś znalazłem stwierdzenie, że ktoś płytę główną wymieniał i to pomogło...

    Może wiecie coś ciekawego w temacie i mogli byście pomóc?
    Specyfikacja:
    DELL LATITUDE E6500
    Procesor: Intel Core 2 Duo 2.53GHz
    RAM 2GB
    Grafika: Rodzina mikroukładów Mobile Intel(R) 45 Express Chipset Family
    (takie coś znalazłem we właściwościach menadżera urządzeń)
    System WINDOWS 7 Profesional SP1
    System 64-bitowy

    W międzyczasie zdążyłem już przeinstalować system, tak więc jest świeżutki.

    Pozdrawiam

    0 7
  • #2 11 Sty 2014 22:08
    boro1234567
    Spec od komputerów

    Redge napisał:


    Może orientujecie się co jest na rzeczy?

    Nie chcę Cię martwić lecz czeka Cię wymiana grafiki.

    0
  • #3 11 Sty 2014 22:19
    Redge
    Poziom 2  

    boro1234567 napisał:

    Nie chcę Cię martwić lecz czeka Cię wymiana grafiki.

    Ciekawi mnie skąd takie stwierdzenie, (nie chcę podważać Kolegi autorytetu),
    ale grafikę mam zintegrowaną, mógłbyś rozwinąć temat.
    Jest jakaś możliwość (programowa) sprawdzenia co się dzieje?

    0
  • #4 11 Sty 2014 23:35
    boro1234567
    Spec od komputerów

    Redge napisał:

    Ciekawi mnie skąd takie stwierdzenie, (nie chcę podważać Kolegi autorytetu)

    Lata praktyki, setki przerytych płyt.

    Redge napisał:
    ale grafikę mam zintegrowaną, mógłbyś rozwinąć temat.

    Co za różnica jaka, po prostu chip do wymiany.

    Redge napisał:
    Jest jakaś możliwość (programowa) sprawdzenia co się dzieje?

    Teoretycznie jest, są programy do testowania grafiki.
    Polecam np.OCCT Perestroika 4.4.0, jeśli się podczas testu wykrzaczy jasna sprawa.
    Twój opis wystarczy aby w 98% ustalić przyczynę.

    0
  • #5 12 Sty 2014 12:58
    Redge
    Poziom 2  

    boro1234567 dzięki za programik.
    Testowałem nim lapka, i nie wykrzaczył się ani razu.
    Co jeszcze można by sprawdzić by zdiagnozować problem?

    0
  • #6 12 Sty 2014 13:04
    boro1234567
    Spec od komputerów

    Pozostaje czekać bo usterka będzie się nasilać w czasie aż do całkowitego uszkodzenia.

    0
  • #7 13 Sty 2014 21:53
    Redge
    Poziom 2  

    No cóż widzę że muszę się z tym przemęczyć...
    Jak będzie mnie to mocniej irytować podziałam z tematem.
    Kolego boro1234567 miałeś okazję otwierać tego Della?
    Mam dostęp do 'średnio zaawansowanego' serwisu.
    (Co prawda działu z kompaktami i obiektywami do lustrzanek)
    Sprzętu trochę mają...
    Myślisz że da radę w takim serwisie coś takiego wymienić przy założeniu że podrzucił bym składowe?
    Sorry za infantylne pytania, ale elektronika to nie mój konik ;)

    0
  • #8 13 Sty 2014 22:09
    boro1234567
    Spec od komputerów

    Redge napisał:

    Mam dostęp do 'średnio zaawansowanego' serwisu.
    (Co prawda działu z kompaktami i obiektywami do lustrzanek)
    Sprzętu trochę mają...
    Myślisz że da radę w takim serwisie coś takiego wymienić przy założeniu że podrzucił bym składowe?

    Jeśli mają stację BGA, odpowiednie dodatki, doświadczenie w co wątpię to dadzą radę.

    0