Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Laguna 1.6 16 - wysoka temperatura wody

grzeshejniak 12 Jan 2014 08:22 4890 23
IGE-XAO
  • #1
    grzeshejniak
    Level 12  
    witam. Po wymianie filtra powietrza świec i oleju temperatura wzrosła powyżej trzeciej kreski na liczniku. Temperatura wzrasta gdy auto stoi w korku i gdy pokonuje jakieś wzniesienie na obrotach silnika w zakresie od 1500 do 2500 a dawniej tak nie było. Dodam jeszcze że wentylator sie włącza
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • IGE-XAO
  • #2
    KJaniczak
    Level 25  
    Dlaczego ciągle zakładasz ten temat z tymi samymi błędami i to w dodatku z uporem maniaka? Nie napisałeś co sprawdziłeś czyli: czy chłodnica drożna, układ nie zapowietrzony w jakim stanie jest olej (chodzi o następstwa uszkodzonej uszczelki pod głowicą). Tutaj nie ma wróżek więc nie dziw się, że twoje tematy w koszu lądują. O poprawnym pisaniu też pamiętaj.
  • #3
    grzeshejniak
    Level 12  
    Dziękuję za porady to mój pierwszy post. Przepraszam za błędy. Wszystko sprawdzone chłodnica drożna, układ nie zapowietrzony olej też jest dobry.
  • #4
    KJaniczak
    Level 25  
    Masz tam gaz? Sprawdź jeszcze termostat.
  • IGE-XAO
  • #5
    Abada37
    Level 15  
    Witam. Kolego a zmierzyłeś temperaturę płynu? Bo wskażnik może przekłamywać. Wentylator masz sprawny?
  • #6
    grzeshejniak
    Level 12  
    Nie mam gazu. Termostat sprawny a
    temperature sprawdzilem i wskaznik dobrze pokazuje. Nie wiem co już robic.

    Dodano po 1 [godziny] 11 [minuty]:

    Drodzy koledzy mam takie pytanie do was. Czy wzrost tej temperatury moze byc wywołany wymiana któregoś z tych elemetow
    - świec
    - filtra powietrza
    - olej wraz z
    filtrem
    Bo po wymianie tych elemetów zaczeła wzrastac temperatura.
  • #7
    KJaniczak
    Level 25  
    A może po prostu płyn chłodniczy jest już stary i stracił większość swoich właściwości. A jaki jest górny wąż od chłodnicy jak jest taki ciepły silnik, bardzo twardy czy miękki? Uważaj jak będziesz to sprawdzał, żebyś się nie poparzył.
  • #8
    grzeshejniak
    Level 12  
    Wąż jest bardzo ciepły a zarazem mięki.
  • #9
    Blicek
    Level 26  
    grzeshejniak wrote:
    Wąż jest bardzo ciepły a zarazem mięki.

    A twardnieje jak przegazujesz?
    Pompa wody pompuje?
  • #10
    Abada37
    Level 15  
    Kolego to napisz jaką masz tą temperature. Wywala Ci płyn z układu???

    Dodano po 8 [minuty]:

    Co niektórzy myślą że 90 stopni to już masakra a to jest standard.
  • #11
    grzeshejniak
    Level 12  
    Pompa wody pompuje wodę . Wody nie gotuje i nie wyrzuca, ale temperatura dochodzi do trzeciej kreski bardzo szybko po wymianie elementów wymienionych wcześniej. To bardzo mnie nurtuje dlaczego, a wcześniej tak nie było.
  • #12
    gimak
    Level 40  
    grzeshejniak wrote:
    Wąż jest bardzo ciepły a zarazem mięki.

    Przypuszczam, że może być niesprawny zaworek ciśnieniowy w korku na zbiorniku wyrównawczym (układ otwarty), w pewnym sensie to też by to potwierdzało
    grzeshejniak wrote:
    Wody nie gotuje i wyrzuca,

    a przy założeniu, że duży obieg działa (chłodnica cała gorąca), może to sugerować przedmuch do układu chłodzenia.
  • #13
    grzeshejniak
    Level 12  
    Mam pytanie jakie są następstwa zużytej cewki zapłonowej w tej Lagunie.

    Dodano po 36 [minuty]:

    Korek podmieniłem i jest tak samo. O co chodzi z tym przedmóchem?
  • #14
    gimak
    Level 40  
    grzeshejniak wrote:
    jakie są następstwa zużytej cewki zapłonowej w tej Lagunie.

    Co należy rozumieć pod pojęciem zużycia, bo ja rozróżniam tylko takie pojęcia - sprawna lub niesprawna (uszkodzona). Ja nie widzę związku z kłopotami ze strony układu chłodzenia.
    grzeshejniak wrote:
    Korek podmieniłem i jest tak samo.

    Czyli co, nadal węże przy gorącym silniku są miekkie i wyrzuca płyn? Bo jeżeli tak, to tu byłaby sprzeczność, Przy sprawnym korku, wyrzucaniu płynu mus towarzyszyć zjawisko twardych węży, a jeżeli tak jest to albo dochodzi do wrzenia płynu, albo jest przedmuch do układu chłodzenia.
    Przedmuch, to to jest pompowanie gazu (powietrza, spalin) do układu chłodzenia, który powoduje wypychanie (wyrzucanie) z niego płynu.
  • #15
    grzeshejniak
    Level 12  
    Wody nie gotuje, ale szybciej się nagrzewa do trzeciej kreski.
  • #16
    gimak
    Level 40  
    gimak wrote:
    grzeshejniak napisał:
    Korek podmieniłem i jest tak samo.

    Czyli co, nadal węże przy gorącym silniku są miekkie i wyrzuca płyn?

    Ale nie odpowiedział Kolega na to czy wyrzuca płyn - bo to jest istotne. W tym, że się nagrzewa szybciej do tej trzeciej kreski (może to być subiektywne odczucie) też nie widziałbym problemu, jeżeli ta trzecia kreska, to normalna temperatura pracy silnika i nie wzrasta ponad nią.
  • #17
    grzeshejniak
    Level 12  
    Nie wyrzuca płynu , ale wzrasta temperature dokladnie za trzecią kreske jedno pole. Wiatrak sie włacza i termostat sie otwiera. Tylko dlaczego teraz tak wzrasta jak wczesniej tak niebyło przed wymiana elemetów. Czy to może być inny powód niż układ chłodzenia. Prosze o odpowiedz.
  • #18
    grzeshejniak
    Level 12  
    I żaden z kolegów nie ma juz jakiegos pomyslu?
  • #19
    gimak
    Level 40  
    grzeshejniak wrote:
    I żaden z kolegów nie ma juz jakiegos pomyslu?

    Ja już nie mam, a niżej takie gdybanie.
    grzeshejniak wrote:
    Drodzy koledzy mam takie pytanie do was. Czy wzrost tej temperatury moze byc wywołany wymiana któregoś z tych elemetow
    - świec
    - filtra powietrza
    - olej wraz z
    filtrem
    Bo po wymianie tych elemetów zaczeła wzrastac temperatura.

    Wymienione tutaj elementy lub operacja ich wymiany nie mają wg mnie wpływu na wskazania temperatury, chyba, że przy tej okazji zostanie naruszony obwód elektryczny czujnika temperatury.
    Mogą moim zadaniem wystąpić dwie przyczyny:
    1. uszkodzenie samego czujnika - zmiana charakterystyki (mało realne przy w/w czynnościach), dla sprawdzenia podmiana czujnika na inny, sprawdzony.
    2. uszkodzenie izolacji przewodów od czujnika temperatury, polegające na dużym obniżeniu oporności w stosunku do masy lub między sobą, co zakładając, że czujnik temperatury ma charakterystykę opadającą (przy wzroście temperatury spada oporność) prowadzi do zawyżania temperatury. W pewnym sensie, za tym przemawiałoby to "szybsze" nagrzewanie się silnika i wyższa temperatura końcowa (trzecia kreska). Ten przypadek jest trudniejszy do sprawdzenia jak nie ma widocznego uszkodzenia, a wymagałby porównania oporności (zmierzonych w tych samych warunkach temperaturowych) samego czujnika i oporności czujnika z przewodami, zmierzonej na wejściu do ECU - oporności te powinny być jednakowe
  • #20
    cegla5
    Level 9  
    KOLEGO połóż sie pod auto z przodu głową do tyłu auta zaraz za zdezakiem PO TWOJEJ LEWEJ STRONIE na skrzyni biegów jest taki korek plastikowy wlew oleju skrzyni biegów obok tego jest miedziana plecionka jak oryginalna to powleciona czarnym plastikiem przykrecona jest do skrzyni biegów i pociągnieta do góry zderzaka jezeli plecionka wyglada w miare to wyczysc papierem sciernym wyczyścić obie końcówki az beda sie swiecić i to samo zrób z miejscem na skrzyni biegów i błotkiku az bedzie sie swiecic i śruby tak samo i polecam jeszcze wd 40 popsikac lub innym odrdzewiaczem a nowa plecionka kosztuje ok 15 zł jak byś wolał nowa kupic no i jest jeszcze jedna masa pod filtrem oleju tez wyczyść papierem sciernym i popsikaj. U MNIE TEZ TAK MIAŁEM WYDAŁEM 250 NA NOWY TERMOSTAT I CZYJNIK WKOŃCU SAM SIE WZIĄŁEM POCZYTAŁEM I ZROBIŁEM WSKAZNIK DZIAŁA JAK NALEZY POZDRAWIAM

    a tak swoja drogą to do 3 kreski to w miare normy umnie tez tak jest ale radze wyczyśćić ten przewód masowy plecionka i dobrze odpowietrzyc na chłodnicy przy termostacie i na końcu na wężu górnym
  • #21
    andrzej20001
    Level 43  
    3 kreska w renault to norma.Jak działa chłodzenie i nic nie puchnie to jest ok.
  • #22
    cegla5
    Level 9  
    jaki masz rocznik auta i jaki licznik ile kresek

    Dodano po 9 [minuty]:

    [description_area=1004,753:8422090200_1392130399.jpg][description=333,757,96,120,55868629,6]tu na max 3 nie liczc od zera
    ja tak mam moja mama tez tak ma a przed wyczyszczeniem
    plecionki miaem na max :)[/description][/description_area]

    Dodano po 4 [minuty]:

    na 3 kresce nie licząc pierwszej gdzie lezy wskazówka to normalna temp w lagunie ja tak teraz mam moja matka tez ma i zazwyczaj jest to ostatnia mała kreska przed dużą 3
    ale najpierw zrób i wyczyśc ta plecionke miedziana jak pisałem wcześniej bo ja przed wyczyszczenien mialem na maxa po przejechaniu 3 km i właczonym wentylatorze powód zła masa i spadek napiecia
  • #23
    cegla5
    Level 9  
    witam!!!

    dodaje małą wzmiankę po wyczyszczeniu plecionki miedzianej w gotujacym sie occie która znajduje sie na skrzyni biegów i połączona z lewym błotnikiem wskazówka od temperatury cieczy nie wariuje juz góra dół i stoi w czasie jazdy na 1 małej wskazówce za drugą dużą nie licząc pierwszej gdzie leży wskazówka powód zasniedziała plecionka powoduje spadek napięcia. Można dodać jeszcze jedną masę prosto od klemy akumulatora - do łapy skrzyni biegów bo są tam dwa otwory gwintowane nie używane a i jak ktoś ma gaz to polecam dobrze zrobic mase mi po tym zabiegu spalanie spadło o 1 l pozdrawiam :)
  • #24
    grzeshejniak
    Level 12  
    witam serdecznie. wysoka temperatury wody była spowodowana zakamieniała głowicą
    . po wymianie na druga wszystko powróciło jak dawniej. wiec zakczam temat