Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

MAN TGA 26.430 - FFR 00032-03 - wysokie obroty przy max. prędkości.

henioztorpedy 12 Sty 2014 13:34 6135 19
  • #1 12 Sty 2014 13:34
    henioztorpedy
    Poziom 9  

    Witam, przeszukałem forum i kody błędów.

    Znalazłem, że błąd FFR 00032-3 to położenie grupy dzielącej - ale co dokładnie to oznacza? co trzeba z tym zrobić? (znalazłem też w SPN: 00032 to pozycja półbiegów) 03 to błąd nieczytelny.

    Głównie chodzi mi o to, że auto ma wysokie obroty podczas jazdy i nie wiem czy przypadkiem ten błąd FFR nie jest tego przyczyną.

    Samochód jadąc na najwyższym biegu z prędkością 89km/h ma ok. 1600 obrotów/m, a powinien mieć ok. 1450 obrotów/m.
    Most ma przełożenie 37:11, i=3,364
    założone opony: 315/70 (na takich wyjechał z fabryki)

    Czy może mieć to coś wspólnego z wymianą pedału gazu? bo widać, że był wymieniany.

    Dodam jeszcze, że auto zostało dopiero co sprowadzone.
    na trasie samym koniem z 500km na opuszczonej osi: NL - PL spalił średnio 19,7l /100km. jadąc tak 85km/h wtedy maił 1500 obr/min

    1 19
  • #2 13 Sty 2014 17:03
    henioztorpedy
    Poziom 9  

    Widzę, że raczej nikt nie wie co może to być. Byłem dziś na diagnostyce.. na kompie wyrzuciło błąd - czujnik biegu (wał korbowy) - czujnik zamówiony. Jutro okaże się czy pomoże.

    3
  • #3 18 Sty 2014 18:42
    henioztorpedy
    Poziom 9  

    Dopiero dziś wymieniałem ten czujnik - błąd zniknął, ale niestety dalej ma takie obroty przy max. prędkości. Ma ktoś jakiś pomysł?

    0
  • #4 19 Sty 2014 11:48
    kwantor
    Poziom 38  

    No.. to nie wiadomo, czy takie ma, czy takie pokazuje..
    Chyba że takie ma, to znaczy, że jedziesz wtedy na "połówce"

    0
  • #5 03 Lut 2014 13:15
    henioztorpedy
    Poziom 9  

    Sorry, ale bylem na urlopie 2 tygodnie - myślałem, że jak wróce to wszystko będzie sprawodzone/zrobione, ale tak nie jest. Nikt nie miał czasu się za to zabrać. Obroty ma takie jak pokazuje.. jedzie się tak jakby brakowało kolejnego biegu. Nie wiem, może po prostu taki wyjechał z fabryki. Może chodzi o most, jego przełożenie..

    0
  • #6 03 Lut 2014 15:51
    maher440
    Poziom 15  

    Jaka jest kolego skrzynia biegów w nim,czy aby na pewno najwyższy bieg to np.8+półbieg.Kiedyś miałem przypadek że gościu jeżdził tylko na 8 bez połówki i obroty były w podanych przez ciebie okolicach.Na tylnym moście jak i na skrzyni jest tabliczka znamionowa z której można odczytać przełożenie.

    0
  • #7 06 Lut 2014 11:20
    henioztorpedy
    Poziom 9  

    no, to jest normalna skrzynia ZF z shiftem, sam sprawdzałem czy każdy bieg wchodzi od 1 - 8 z półbiegiem na każdym biegu. Przełożenie mostu jest wyżej 37:11, na tabliczkę skrzyni musiałbym spojrzeć, ale to dopiero będę miał okazje w sobotę. Właśnie jest tak jak piszesz, że brakuje tego ostatniego biegu bądź półbiegu.

    1
  • #8 06 Lut 2014 12:11
    svavecone
    Poziom 25  

    Sam błąd wskazuje Ci ,że masz problem z półbiegami , albo z elektryką ,albo ze skrzynią . Jak błąd jest aktywny to jestem pewien ,że nie zmienia Ci połówek i nawet jak wcisniesz przełącznik to na wyświetlaczu kontrolka półbiegu miga .
    Sprawdzić wiązkę , rezystancję zaworów i samo działanie poprzez komputer diagnostyczny .... jak do tego czasu nic nie znajdziesz to szukaj w skrzyni ...chociaż jak nie masz żadnych "nienormalnych" odgłosów to skrzynia będzie dobra .

    0
  • #9 06 Lut 2014 14:50
    henioztorpedy
    Poziom 9  

    Po wymianie czujnika błąd nie jest już aktywny. A biegi sprawdzałem, półbiegi też przerzuca. Sprawdzałem ruszając od 1,1+,2,2+.. 8,8+. Zostaje jedynie przełożenie mostu lub skrzyni. Może ktoś zamówił taką konfiguracje "dystrybucyjną" i nie jest skonfigurowany do ruchu dalekobieżnego gdzie liczy się Vmax przy niskich obrotach silnika.

    0
  • #10 06 Lut 2014 18:26
    maher440
    Poziom 15  

    Dokładnie tak jak piszesz,po vin-ie w serwisie powinni podać Ci konfigurację fabryczną z jakimi przełożeniami zjechał z taśmy.Być może ktoś go zamówił np.do jazdy po krętych górzystych drogach gdzie 60km/h to max prędkość.

    0
  • #11 06 Lut 2014 18:39
    TomasAGC
    Poziom 16  

    Są dwa przełożenia w skrzyni biegów ZF jedno jest 1.00 a drugie 0.84

    0
  • #12 06 Lut 2014 19:39
    ROKADI

    Poziom 19  

    Witam dobra myśl ja bym sciągnął pilk pojazdu z FFR tam jaest napisane wszystko o pojeżdzie i po problemie

    0
  • #13 06 Lut 2014 21:28
    henioztorpedy
    Poziom 9  

    o co chodzi ściągnięciem pliku? i jak to zrobić?

    0
  • #14 07 Lut 2014 08:57
    ROKADI

    Poziom 19  

    Witam, plik pojazdu jest w sterowniku FFR, chyba wiesz który - to trzeba podłączyć diagnostykę, ściągnąć plik i tam wszystko jest napisane. I po robocie. To chyba proste, to są podstawy diagnostyki.

    0
  • #15 07 Lut 2014 22:54
    henioztorpedy
    Poziom 9  

    typ skrzyni: 16 S 2220, przełożenie: 16.41-1.00
    przełożenie mostu: 37:11 i=3,364


    Dopiero teraz zwróciłem, ale widać, że skrzynia biegów była zmieniana.. wszystko jest przemalowane na czerwono, a skrzynia jest czarna..

    A no i błąd znowu się dziś wyświetlił. FFR 00032-03, albo znowu czujnik się zepsuł, albo nie wiem co..

    0
  • #17 12 Lut 2014 18:36
    henioztorpedy
    Poziom 9  

    No, nic z tym jednak raczej nie zrobię. Policzyłem sobie jak z takimi przełożeniami skrzyni 1,0 i mostu 3,364 oraz oponach 315/70 obwód toczny ~3,1m powinno jechać auto, jakie obroty, a jaka prędkość ze wzoru na teoretyczną prędkość (taki wyszukałem):

    v= 0,0624 * n * U / is * im


    n - prędkość obrotowa silnika [1/min]
    U - obwód toczny koła [m]
    is - przełożenie skrzyni
    im - przełożenie mostu

    Wyszło, że tak powinno być jak jest:

    przy 1600 obrotach powinien jechać ok. 92km/h
    przy 1450 --> 83km/h

    Problem tkwi w przełożeniu skrzyni gdyby była to skrzynia o przełożeniu 0,84 wszystko byłoby w porządku V max miałby przy 1350 obrotach. Zmiana samych opon niewiele pomoże, a skrzyni też nie chciałbym zmieniać - trochę za dużo roboty. Pozostaje do wymiany jedynie wkład mostu i to o przełożeniu 37:13 i=2,846, wtedy będą najbardziej zbliżone wartości co przy skrzyni 0,84.

    Moje pytanie brzmi:
    Jak to będzie miało się do mocy? czy to bez różnicy gdzie zmieniamy przełożenia czy to w skrzyni czy to na moście?

    0
  • Pomocny post
    #18 12 Lut 2014 19:46
    TomasAGC
    Poziom 16  

    Skrzynię też da się przyśpieszyć; zmieniasz koła zębate 4 szt. i już masz przełożenie takie jak chcesz i wtedy masz oryginał.

    0
  • #19 13 Lut 2014 13:54
    maher440
    Poziom 15  

    Zmieniając opony na profil 80 uzyskasz ok7m/h.

    0
  • #20 02 Wrz 2014 08:47
    henioztorpedy
    Poziom 9  

    Same opony nie dałyby takich efektów jakich bym oczekiwał.

    Wymienione 4 koła w skrzyni i po sprawie.
    ok. 13200 obr/min = 90km/h także oryginał, spalanie spadło o ok. 5l/100km zatem dobra inwestycja.

    Pozdrawiam i dzięki za pomoc - szczególnie TomasAGC.

    Tym samym kończe temat.

    0