Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A4 1,9 110ps - Jaki Sterownik silnika ECU?

keepper45 12 Sty 2014 14:19 2052 21
  • #1 12 Sty 2014 14:19
    keepper45
    Poziom 8  

    Witam.

    Chcę kupić drugi sterownik silnika ECU.

    Pytanie 1: Co muszę wiedzieć, jak dopasować sterownik do samochodu aby kupić odpowiedni?

    Żeby uruchomić samochód na drugim ECU muszę "dograć" immo i kluczyki oraz zrobić jakąś synchronizację.

    Pytanie 2: Co to jest ta synchronizacja?

    Audi a4 1.9 AFN 1996r

  • #2 12 Sty 2014 14:23
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    keepper45 napisał:
    Chcę kupić drugi sterownik silnika ECU.

    Pytanie 1: Co muszę wiedzieć, jak dopasować sterownik do samochodu aby kupić odpowiedni?

    Żeby uruchomić samochód na drugim ECU muszę "dograć" immo i kluczyki oraz zrobić jakąś synchronizację.

    Pytanie 2: Co to jest ta synchronizacja?

    Audi a4 1.9 AFN 1996r



    Kolego masz czym to zrobić wogóle?

  • #3 12 Sty 2014 14:27
    keepper45
    Poziom 8  

    Domyślam się że chodzi o odpowiednie do tego urządzenie. Jeszcze nic nie mam. Jestem na etapie planowania wydatków (zakup odpowiednich urządzeń).

  • #4 12 Sty 2014 14:33
    siewcu
    Poziom 32  

    To co napiszę będzie wyglądało dziwnie, ale jeśli chcesz zrobić tylko jedno auto to sprzęt będzie zbyt drogi - są to grube tysiące...

  • #5 12 Sty 2014 14:41
    keepper45
    Poziom 8  

    Mam zakład mechaniczny. Rozszerzam działalność o elektornike, ale na pierwszy ogień idzie moje własne auto. jestem świadomy że są to tysiące złotówek.

  • #6 12 Sty 2014 14:44
    michal200848
    Poziom 22  

    Napisz co chcesz dokładnie robić i jakie marki.

  • #7 12 Sty 2014 15:04
    keepper45
    Poziom 8  

    Chcę kupić drugi sterownik silnika ECU.

    Pytanie 1: Co muszę wiedzieć, jak dopasować sterownik do samochodu aby kupić odpowiedni?

    Żeby uruchomić samochód na drugim ECU muszę "dograć" immo i kluczyki oraz zrobić jakąś synchronizację.

    Pytanie 2: Co to jest ta synchronizacja?

    michal200848 napisał:
    Napisz co chcesz dokładnie robić i jakie marki.

  • #8 12 Sty 2014 15:36
    michal200848
    Poziom 22  

    Potrzebna jest jest ci wiedza i sprzęt. Programator do zczytania wsadu, ze wsadu się wyciąga pin, ale jak jesteś zielony to nie poradzisz sobie, i coś do zakodowania vcds.

  • #9 12 Sty 2014 15:44
    autoas
    Poziom 41  

    To jest "ogórek" z 96 roku, dopasować nowe ECU można interfejsem za 40zł...ale jeśli do tej pory, brak takiego "sprzętu" na wyposażeniu, posiadając auto z koncernu VAGa, to albo czytać , czytać , czytać forum, albo dać se spokój ...a temat w kosz bo lamerstwo pierwyj sort....

  • #11 12 Sty 2014 17:21
    keepper45
    Poziom 8  

    michal200848 napisał:
    Potrzebna jest jest ci wiedza i sprzęt. Programator do zczytania wsadu, ze wsadu się wyciąga pin, ale jak jesteś zielony to nie poradzisz sobie, i coś do zakodowania vcds.


    Zielony nie jestem. Studia motoryzacyjne skończyłem. Teraz działam w branży lotniczej na cnc. Ten ogórek z 96 roku jest już jednym kołem na złomie ale na razie mi służy i póki co mam zamiar nauczyć się na nim elektrotechniki samochodowej, ale chce robic to na sterowniku "roboczym" który niedługo kupię. Vcdsy vagi itp znam.

    I ktoś tam jeszcze o lamerstwie mi wspominał wyżej to pozdrawiam tego kolege. Napisałem 2 konkretne pytania...

  • #12 12 Sty 2014 17:30
    autoas
    Poziom 41  

    keepper45 napisał:
    Wszystkie vagi vcdsy i innego rodzaju już znam

    Bez urazy ale znasz chyba na zasadzie odczytu i kasowaniu błędów....tylko,... bo cały ten temat przeczy twoim zdolnościom...

  • #13 12 Sty 2014 17:39
    keepper45
    Poziom 8  

    autoas napisał:
    keepper45 napisał:
    Wszystkie vagi vcdsy i innego rodzaju już znam

    Bez urazy ale znasz chyba na zasadzie odczytu i kasowaniu błędów....tylko,... bo cały ten temat przeczy twoim zdolnościom...


    Nie mówimy o zdolnościach tylko o umiejętnościach (przede wszystkim), których akurat w tej dziedzinie mi brakuje, a na forum przychodzę żeby czegoś się dowiedzieć. Nie podchódź tak emocjonalnie do moich wypowiedzi.

    Wcześniej ktoś pisał że musze odczytać pin z eepromu, pozniej ze nie musze. To jak z tym pinem jest?

  • #15 12 Sty 2014 17:45
    keepper45
    Poziom 8  

    ladamaniac napisał:
    Do 99 roku da się bez żadnych kodów pin.


    Słyszałem że nie każdy ECU z takiego samego modelu podejdzie. Czy to prawda? Jeśli nie prawda to mogę kupić w ciemno ECU na podstawie danych "audi a4 1,9 tdi 110" czy musze mieć zgadzające się niektóre pozycje w numerze seryjnym ECU?

  • Pomocny post
    #16 12 Sty 2014 17:52
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Musisz kupić ECU o tych samych nr z naklejki na nim.

  • #17 12 Sty 2014 17:58
    keepper45
    Poziom 8  

    grala1 napisał:
    Musisz kupić ECU o tych samych nr z naklejki na nim.


    Dzieki, na jedno pytanie już mam odpowiedź :)

    Teraz mam takie: czy moge zgrać pamięć eprom na dysk twardy, potem wgrać go na nowy sterownik w celu zrobienia fizycznej kopii oryginalnego ECU, który mam teraz w samochodzie? Czy to wykonlane i poprawne?

  • #19 12 Sty 2014 19:08
    trasher3322
    Poziom 15  

    Warto zasięgnąć wiedzy odnośnie generacji posiadanego immo ,ponieważ dla różnych generacji inaczej przeprowadza się dopasowanie sterownika.Zawartość własnego sterownika można zgrać na dysk twardy .Programy do odczytu takiej zawartości umożliwiają zapis jak również wgranie do sterownika.Do całej operacji jeśli ma to być tylko chęć sprawdzenia się jest sporo sprzętu o niewygórowanej cenie ,ale też należy zachować szczególną ostrożność używając tanich interfejsów .Samych opisów i procedury krok po kroku sporo można znaleźć na forum

  • #20 12 Sty 2014 19:41
    autoas
    Poziom 41  

    keepper45 napisał:
    potem wgrać go na nowy sterownik w celu zrobienia fizycznej kopii oryginalnego ECU,

    Jaki sens takiej operacji, jeśli będziesz miał dwa takie same sterowniki
    Napisz lepiej, że na tym nowym sterowniku chcesz się uczyć robić jakiś domowy tuning i boisz się go uszkodzić więc chciałbyś mieć na wszelki wypadek sprawny sterownik
    Naprawdę nie widzę sensu innego i powinieneś zacząć inny temat
    Ale skoro nie wiesz jak VAG COMem zrobić w tak starym modelu, dopasowanie to powinieneś się mocno douczyć.... i nie pisz że po to jest forum...
    To co chcesz zrobić w tak starym sterowniku, to całe dopasowanie, to już prehistoria...
    I tematów o tym "dopasowaniu" multum na forum...

  • #21 12 Sty 2014 20:08
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    trasher3322 napisał:
    Warto zasięgnąć wiedzy odnośnie generacji posiadanego immo ,ponieważ dla różnych generacji inaczej przeprowadza się dopasowanie sterownika.

    Przecież to immo1 i tam inaczej dopasowania się nie da zrobić.

    keepper45 napisał:
    Teraz mam takie: czy moge zgrać pamięć eprom na dysk twardy, potem wgrać go na nowy sterownik w celu zrobienia fizycznej kopii oryginalnego ECU, który mam teraz w samochodzie? Czy to wykonlane i poprawne?


    Jeżeli w sterowniku nic nie było grzebane to zabieg ten jest bez sensu bo nic on tu nie zmieni.

  • #22 12 Sty 2014 22:34
    keepper45
    Poziom 8  

    autoas napisał:
    keepper45 napisał:
    potem wgrać go na nowy sterownik w celu zrobienia fizycznej kopii oryginalnego ECU,

    Jaki sens takiej operacji, jeśli będziesz miał dwa takie same sterowniki
    Napisz lepiej, że na tym nowym sterowniku chcesz się uczyć robić jakiś domowy tuning i boisz się go uszkodzić więc chciałbyś mieć na wszelki wypadek sprawny sterownik
    Naprawdę nie widzę sensu innego i powinieneś zacząć inny temat
    Ale skoro nie wiesz jak VAG COMem zrobić w tak starym modelu, dopasowanie to powinieneś się mocno douczyć.... i nie pisz że po to jest forum...
    To co chcesz zrobić w tak starym sterowniku, to całe dopasowanie, to już prehistoria...
    I tematów o tym "dopasowaniu" multum na forum...


    No dokłądnie, chce sie uczyć na tym drugim. Po nic innego mi nie jest potrzebny, jak tylko po to, że w razie ambarasu, zakładam "oryginalne" ECU i normalnie korzystam z samochodu.

    Nie wypowiadaj się wiecej, bo w Twoich 3 postach widze tylko krytyke i zbędne pisanie bo nic konkretnego nie zaprezentowałeś. Prehistoria czy lamerstwo...? Owszem, samochód z 1996 roku. Lamerstwo? Odrazu wszystko umiałeś? Ja chce sie tu czegos dowiedzieć. Co konkretnego powiedziałeś w tym temacie do tej pory...? (pytanie retoryczne)

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME