Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Corsa - programowanie komputera

MarcinMxa 29 Mar 2005 11:18 5292 17
  • #1
    MarcinMxa
    Level 11  
    Mam corsę z 91 roku 1,2 i.
    Kupiłem autko z uszkodzoną sondą lambda - palił 14l/100 km w mieście zimą. Wymieniłem sondę. Chcę zmienić jeszcze świece i przewody. Czasem na dłuższym postoju gdy chodzi silnik zapala się kontrolka silnika, która gaśnie zaraz po ruszeniu. Pomyślałem że po wymianie tej sondy wartoby było zresetować komputer.
    Jak poprawnie go później zaprogramować? Obecnie ma moim zdaniem zbyt wysokie obroty jałowe. Czytałem jak to się robi w fordzie, czy w każdym samochodzie jest ta sama zasada?
  • #2
    Anonymous
    Anonymous  
  • #3
    MarcinMxa
    Level 11  
    Czyli co, reset, podłączyć i jeździć? Nic nie czarować z programowaniem tego?
  • #4
    krzysiek40
    Level 22  
    Ja mam multeca i nic nie trzeba czarowac.
    Odlaczasz akumulator na kilka minut. Zalaczasz i gotowe, chociaz nie do konca bo wtedy komp musi od poczatku sie nauczyc paru zeczy tak aby silnik pracowal w optymalnych warunkach. Podobno mozna tez nie odlaczac akuma i wtedy po 20'stu poprawnych uruchomieniach kody usterek kasuja sie same.
  • #5
    MarcinMxa
    Level 11  
    Czy można mu pomóc w optymalnym programowaniu, aby smok palił trochę mniej? Może po tym resecie jakoś go pooszukiwać trochę, np. reset na gorącym silniku czy jakaś inna banalna choć skuteczna metoda.
  • #6
    janusz kaczor
    Cars specialist
    On jest cwaniak nieda sie oszukać i tak wie swoje (ma to w programie)odpalić jeżdzić a jak pali poniżej 20 to sie nie przejmować(ostatniej części nie bierz do serca jestem w dobrym nastroju)
  • #7
    MarcinMxa
    Level 11  
    Ano pali poniżej 20 a nawet poniżej 10, lecz niestety powyżej 9. To łakomczuch i muszę coś z tym zrobić. Pomyślłem że jak bandytę zresetuję to się trochę uspokoi bo jego jałowe obroty są moim zdaniem za wysokie no i przypuszczam że za dużo paliwka sobie dawkuje w całym cyklu jazdy.
  • #8
    Anonymous
    Anonymous  
  • #9
    janusz kaczor
    Cars specialist
    Elektrit ma racje jak czujnik temp. cieczy jest padnięty a to częste to i paliwka więcej i bieg jałowy za wysoki.Swoją szosą dla czego te czujniki właśnie w tą strone lecą?
  • #10
    MarcinMxa
    Level 11  
    Odnoścnie odczytywania kodów usterek. Znalazłem taki opis domowego poradzenia sobie z odczytem kodów.
    Cyt.:'
    - Zmostkować styki „A” i „B” w złączu.
    - Lampka ostrzegawcza wyświetla kody w następujący sposób

    a)dwie cyfry są reprezentowane przez dwie serie błysków
    b)pierwsza seria błysków odpowiada dziesiątkom, a druga jednostkom
    c)w serii dziesiątek i jednostek błysko trwają 1 sekundę i są oddzielone krótkimi pauzami
    d)serie dziesiątek i serie jednostek odziela pauza; nieco dłuższa pauza oddziela od sibie poszczególne kody
    e)kod „42” to cztery 1-sekundowe błyski, pauza i dwa 1-sekundowe błyski

    - Policzyć liczbę błysków w każdej serii i zapisać każdy wyemitowany kod.
    - Pierwszym odczytanym kodem będzie kod „12”, który oznacza rozpoczęcie procedury zczytywania.
    - Każdy kod błyskowy będzi epowtórzony trzy razy, po nim będzie wyświetlony następny w kolejności numerycznej.
    - W celu zakończenia procedury wyłączyć zapłon i usunąc mostek."

    Moje pytania:
    - co w tym wypadku oznacza zmostkować?
    - co to jest lampka ostrzegawcza?
    - czy polecacie ten sposób?
  • #11
    Anonymous
    Anonymous  
  • #12
    MarcinMxa
    Level 11  
    Nie mogę znaleść nikogo kto by mi w za rozsądną cenę podłączył go do komputera i dlatego narazie tego jeszcze nie zrobiłem. Cena takiego badania oscyluje w wysokości 50 zł. Jeszcze trochę czasu upłynie zanim to zrobię. Dlatego szukam tańszego sposobu zdjagnozowania go. Jeśli znacie kogoś w okolicach Łodzi kto zrobiłby to trochę taniej to dajcie znać.

    Co do palenia się kontrolki, to zapala się czasem gdy stoję dłużej z włączonym silnikiem (~5 minut) ale gaśnie natychmiast po ruszeniu.
  • Helpful post
    #13
    janusz kaczor
    Cars specialist
    Jeżeli kontrolka sie zapala na postoju pali za dużo mozna by kod wybłyskać ale wygląda że zbliża sie koniec sondy.
  • #14
    MarcinMxa
    Level 11  
    sonda jest nowiutka, ma niecałe dwa miesiące, bo poprzednia zupełnie padła
  • #15
    wagen
    Level 12  
    Marcin mogę ci to zrobić za przysłowiowe piwo podpinając pod kompa. Mieszkam 40 kilosów od łodzi jak chcesz daj znać.
  • #16
    MarcinMxa
    Level 11  
    chętnie skorzystam - powiedz jeszcze ile tych przysłowiowych piw wziąść, zebym później nie szukał :D
    powiedz mi jeszcze czy masz możliwość ustawienia kąta wyprzedzania zapłony i regulacji zaworów?
  • #17
    wagen
    Level 12  
    Mam zaprzyjaźniony warsztat który ci to zrobi bez problemu. Ja ci mogę wykasować błędy z ECU. Jak chcesz możemy się umowić . Wyślij mi na skrzynke nr GG.
  • #18
    MarcinMxa
    Level 11  
    Trzymam się propozycji kolegi "wagen".
    Mam nadzieję że pomoże

    Póki co dziękuję wszystkim za uświadomienie