Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nie uruchamia się PC - winna płyta główna?

13 Sty 2014 08:01 2292 8
  • Poziom 7  
    Jestem laikiem mieszkającym na wsi i w domu mam tylko pomoc kolegi pasjonata amatora, który złoży mi sprzęt ale do rzeczy.

Mój obecny zestaw:

Płyta główna - MSI Z87-G43 Intel Z87 LGA 1150.
    Procesor - Procesor Intel Core i5-4570 3.2GHz
    Dysk - Seagate ST1000DM003 1TB sATA III 64MB
    Pamięć - KINGSTON HyperX DDR3 2x4GB 1600MHz
    Karta graficzna Radeon HD 7750 Gigabyte (fabrycznie podkręcona do 880MHz) 1024MB DDR5/128 bit DVI/HDMI
    Zasilacz OCZ 500W
    System - Windows 7 64 bit

Kartę graficzną i zasilacz wymieniałem w październiku 2012 roku. Płytę, procesor i pamięć RAM w listopadzie 2013 roku a dysk 9 stycznia br (bo poprzedni po 6 latach padł).

Po wymianie dysku musiałem na nowo wgrać system, sterowniki itp. Wszystko było ok. Przy wymianie płyty głównej w listopadzie 2013 roku za pomocą programu Live Update pobranego ze strony producenta płyty (msi) uaktualniłem BIOS z wersji 3.3 do wersji 3.5. Program automatycznie pobiera i instaluje BIOS i sterowniki. Do chwili padnięcia dysku wszystko chodziło płynnie i bezproblemowo. Po wymianie dysku również sprawdziłem programem Live update płytę i sterowniki. Okazało się po skanowaniu, że jest nowa wersja BIOS oznaczona 3.6. Zaznaczyłem podobnie jak przy pierwszej aktualizacji BIOS-u tą wersję i jeszcze uaktualnienie sterownika karty dźwiękowej na nowszy i program zaktualizował BIOS i ten sterownik. Komputer sie sam zrestartował i na nowo włączył. Aktualizację robiłem w sobotę 11 stycznia. Przez cały dzień włączałem i wyłączałem kompa około 5-7 razy i wszystko było dobrze. Komputer uruchamiał się i działał cały czas bezproblemowo.