Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sprinter 315 CDI W906 Brak mocy po puszczeniu pedału gazu

13 Sty 2014 11:22 8829 25
  • Poziom 7  
    Witam.

    Od ponad roku przepycham samochód od mechanika do elektronika.

    Posiadam Mercedesa Sprintera W906 z 2006/2007 roku z silnikiem 2.2 CDi o mocy 150 KM. Samochód kupiłem z zatartym silnikiem. Wszystkie uszkodzone elementy wymieniłem, silnik naprawiłem. Od strony mechanicznej jest jak nabardziej ok, od elektrycznej w 99 procentach równiez, oprocz problemu: Samochód normalnie jedzie, czuć moc, sprężarki (w moim egzemplażu są dwie turbiny), pracują jak należy, jednak po kilkukrotnym zdjęciu nogi z gazu, np. gdy samochód zjeżdza z górki lub dojeżdza do świateł, włącza się błąd i samochód traci moc. Po wyłączeniu auta i ponownym zapaleniu bład kasuje się, i samochód ciągnie dalej aż do kolejnego "zdjęcia" nogi z gazu.
    Zawór egr był regenerowany. Ze strony elektrycznej mam jedynie komunikat: zbyt wysokie ciśnienie w kolektorze ssącym. Elektronik u którego stał samochód sprawdził całą elektronike, "wyprogramował" nawet egr, co jednak nie dało rezultatów.Filtr fap/dpf był czyszczony, w ostatniej fazie nawet odpinany.
    Nie mam już pomysłów, nie wiem co zrobić.
    Od roku samochód stoi.

    Znajomy elektromechanik ma identyczny problem: samochód po zatarciu silnika, po naprawie ma identyczny problem jak mój sprinter.

    Wszyscy rozkładają ręce.

    Prosze o pomoc w rozwiązaniu problemu.

    Pozdrawiam
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 39  
    Nastawnik lub zatarta geometria, ale prędzej nastawnik z plastykowymi elementami.
  • Poziom 7  
    Pisząc nastawnik masz na myśli zawór turbiny?
    Mechanik powiedział mi, że turbina nie ma zmiennej geometri.
  • Poziom 39  
    redbroadcast napisał:
    Mechanik powiedział mi, że turbina nie ma zmiennej geometri.
    Żart.
  • Poziom 7  
    Komunikat jest mniej wiecej taki: masa powietrza zbyt duża.

    Wielokrotnie zmieniałem przepływomierz, zawory turbiny, czujniki ciśnienia na kolektorze wydechowym.

    Jeśli zmieniam biegi, i za każdym razem wysprzęglam samochód (np.dojeżdżając do świateł), jest ok, natomiast jeżeli kilkukrotnie "puszcze" samochód na biegu-łapie błąd.

    Regenerowałem egr, wypalałem i czyściłem chemicznie filtr fap/dpf, sprawdzałem kompresje, etc.
  • Poziom 39  
    redbroadcast napisał:
    Ze strony elektrycznej mam jedynie komunikat: zbyt wysokie ciśnienie w kolektorze ssącym.
    redbroadcast napisał:
    Komunikat jest mniej wiecej taki: masa powietrza zbyt duża.
    Zdecyduj się który masz komunikat, o to są dwie różne sprawy.
  • Poziom 7  
    Elektryk powiedział mi o zbyt dużej masie powietrza, natomiast mechanik mówi o za wysokim ciśnieniu (tak jak by sprężarka za dużo pompowała).
  • Poziom 39  
    Może podaj nr. tych błędów.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 7  
    Numerów nie znam, podałem definicje z pamięci.

    Dodano po 18 [minuty]:

    Zapomniał bym: samochód ma jeszcze problemy z zapalaniem, a mianowicie raz kręce nim przez 3 minuty żeby zapalił, a raz pali "od strzała". Nie ma różnicy, czy jest ciepły, czy zimny.
  • Poziom 34  
    Myślę że pozostało ci poszukać dobrego fachowca ze SD bo ani sam ani twoi mechanicy nie podołają naprawić tego auta. To specyficzny model i bez odpowiedniej wiedzy lepiej nawet maski w nim nie otwierać.
  • Spec od Mercedesów
    trans-serwis napisał:
    redbroadcast napisał:
    Mechanik powiedział mi, że turbina nie ma zmiennej geometri.
    Żart.

    To nie jest żart. Obie turbiny mają stałą geometrię, a regulacja jest przy pomocy bypassów.
    redbroadcast napisał:
    Wielokrotnie zmieniałem przepływomierz

    Adaptację robisz po wymianie?
    miler80 napisał:
    Myślę że pozostało ci poszukać dobrego fachowca ze SD bo ani sam ani twoi mechanicy nie podołają naprawić tego auta

    Też jestem tego zdania. Jeżeli jest błąd, to w SD można go sobie "otworzyć" i przeważnie znajdziemy wtedy odpowiedni test prowadzący mechanika za rączkę poprzez kolejne czynności diagnostyczne.
    redbroadcast napisał:
    Numerów nie znam, podałem definicje z pamięci.

    Dobrze by było, jakbyś je jednak podał. Może jest to zaskakujące, ale pełna lista błędów dla tych silników to KILKASET pozycji. Nie mam czasu analizować po kolei całości żeby znaleźć te właściwe (prawdopodobnie właściwe)
    redbroadcast napisał:
    samochód ma jeszcze problemy z zapalaniem, a mianowicie raz kręce nim przez 3 minuty żeby zapalił, a raz pali "od strzała"

    Na razie nikt tu nie wspomniał o przepustnicy znajdującej się pomiędzy intercoolerem i kolektorem ssącym. Zdarzają się przypadki zacierania - jeżeli po puszczeniu pedału gazu przepustnica nie ograniczy przepływu powietrza to wskutek bezwładności masy powietrza w układzie ssącym ciśnienie nam chwilowo wzrośnie.
    Odwrotnie przy odpalaniu: jeżeli ustawienie przepustnicy nie zapewni wystarczającego dopływu powietrza do silnika to chyba jasne, że nie będzie w komorach spalania wystarczającego ciśnienia w suwie sprężania i temperatury do zapłonu. To takie moje dywagacje, ale jak na razie mają ręce i nogi ;)
    Odpowiedni test przepustnicy jest oczywiście w SD, nie muszę dodawać (ale dodam) że przepustnica po wymianie powinna również zostać zaadoptowana.
  • Poziom 2  
    Adaptacja przepływomierza tylko STAR DIAGNOSE to zrobi namordowałem się kiedyś z tym tematem nie idzie tej adaptacji zrobić niczym innym!!!Wymiana elementow nic nie da pozdr
  • Poziom 1  
    Wiam, czy nadal ten problem jest aktualny ?
    Pozdrawiam
  • Poziom 13  
    Witam..
    Mam podobny problem.
    Błąd P2011 - "masa powietrza zbyt duża".
    Zdjęcie nogi z gazu na wysokim biegu powoduje spadek mocy i pojawia się taki błąd.
  • Spec od Mercedesów
    g_egorz napisał:
    Błąd P2011 - "masa powietrza zbyt duża".
    Zdjęcie nogi z gazu na wysokim biegu powoduje spadek mocy i pojawia się taki błąd.

    Bardzo prawdopodobna jest nieszczelność układu dolotowego.
  • Poziom 13  
    Sprawdzone wszystko.. szczelne.
    Przepustnica czysta, EGR czysty nie zacięty, przepływomierz wymieniony, czujnik ciśnienia ten za przepustnicą też.. sztangi od turbin działają.. przepona na odmie cała nie rozerwana.
    DPF czysty różnica ciśnień: 6
    Wcześniej była wymieniana gruszka od by-passu na 1 turbinie czy złe ustawienie sztangi może powodować taki błąd.
    Czy takie wartości są prawidłowe:
    MAF - ok. 470
    Podczas próby drogowej przed wystąpieniem błędu:
    max. MAF - 1380
    max. ciśnienie doładowania 2750
    Dzisiaj pojawił się raz błąd P2355.

    P.S. a to co takiego?: http://forums.mercedesclub.org.uk/showthread.php?t=94252
  • Spec od Mercedesów
    g_egorz napisał:
    max. ciśnienie doładowania 2750

    Trochę jakieś duże to ciśnienie...
    I trochę się to może kojarzyć z przedstawionym błędem: "masa powietrza zbyt duża". Przepływomierz stwierdza zbyt duży przepływ powietrza, i zbyt dużo powietrza (sprężonego przez turbo) trafia do silnika. Może trzeba zadać pytanie skąd to wysokie ciśnienie? Ale to taka obserwacja wyjściowa do rozważań na temat.
  • Poziom 13  
    .. a co sądzisz o temacie z linku.. tu rozwinięcie - http://sprinter-source.com/forum/showthread.php?t=19224
    Jak jutro uda mi się kupić tranzystor i diodę to może pomyślę coś nad emulatorem i zobaczymy.
    Dzisiaj były tylko próby warsztatowe (adaptacja wszystkiego co możliwe, ponowne sprawdzanie, "kontakt" na wtyczki itp, itd..) i pojawił się w/w błąd P2355.

    Też mi się nie podobało to ciśnienie tylko, że błąd 3 krotnie pojawił się w tym samym miejscu.. tzn. próba drogowa.. zjazd z 2 pasmówki.. noga z gazu.. redukcja i już bez mocy.. MAF po błędzie pokazuje wartości ok.. 550.
    Podczas próby drogowej wykres z MAF-u pokrywał się z wykresem ciśnienia doładowania (oczywiście inne wartości)..
  • Poziom 1  
    witam
    Mam taki sam problem ze sprinterem 313. co zrobić ?[/td][/b]
  • Poziom 7  
    Panowie, problem rozwiązany.

    Okazuje sie, ze przy montazu silnika, mechanik popelnił błąd:
    wałki w głowicy mają dwa znaczniki-z przodu i z tyłu, mechanik ustawił tylko z przodu ( teoretycznie na znakach rozrzadu bylo ok).
    Po wymianie wałków, i poprawnym ich ustawieniu-problem znikł ;)
  • Poziom 27  
    Przecież to niemozliwe, żeby na przestawionym rozrządzie silnik (mimo słabego palenia i błędów) chodził prawidłowo. Z gniazda w głowicy by popiół został...
  • Poziom 13  
    W moim przypadku problem był banalny .. po przekładce obudowy filtra powietrza nie przełożono kryzy/strumienicy na przepływomierz i to ona była przyczyną błędu.
  • Poziom 1  
    Witam. miałem podobny problem.w tym modelu lubią pękać kolektory ssące. Proponuję sprawdzić go bardzo dokładnie
  • Poziom 11  
    brawo, zakupilem rowniez z zatartym ,po wymianie silnika ,jednak
    2359-1 charge pressure control too low boot pressure
    po wlaczeniu silnika nie widze aby pracowala dzwigienka na turbo , mam do dyspozycji drugiego identycznego sprintera w ktorym tez nie zaobserwowalem tego
    turbiny zdrowe egr czyszczony ,czujniki pokazuja warosci
    po przekroczeniu 50km.h wpada w tryb awaryjny i jest bez mocy
    objawy takie jak by nie mial paliwa , trubo slychac jak jeszcze pracuje , po podpieciu do vacunm na sztywno turbiny slychac ze dziala ale nie ma mocy .czu moze to byc uszkodzony zawor przy intercoolerze regulujacy przepustowosc ?czy dobrze kombinuje ?
    ostatnio ustawilem bardzo maly stopien otwarcia dzwigienki turbiny ,auto nie wpada wtryb awaryjny , ale nie ma mocy , choc jest nieco lepiej , czy mozliwe ze np sa to wtryski ? malo paliwa,slabe cisnienie ? na szynie pokazuje wartosci w normie ,adaptacja robiona ale nie SD ;/
  • Poziom 1  
    Witam mam ten sam problem. Rozwiązał już ktoś ten problem?
  • Poziom 9  
    redbroadcast napisał:
    Panowie, problem rozwiązany.

    Okazuje sie, ze przy montazu silnika, mechanik popelnił błąd:
    wałki w głowicy mają dwa znaczniki-z przodu i z tyłu, mechanik ustawił tylko z przodu ( teoretycznie na znakach rozrzadu bylo ok).
    Po wymianie wałków, i poprawnym ich ustawieniu-problem znikł ;)

    Czy jest to możliwe?? mam podobny problem z doładowaniem, silnik po remoncie. Wałki ustawione na kropki ale nie jestem w 100procentach pewien czy górne znaki się zgadzały, czy wogóle jest taka możliwość żeby się nie zgadzały???

    Dodano po 9 [godziny] 24 [minuty]:

    g_egorz napisał:
    W moim przypadku problem był banalny .. po przekładce obudowy filtra powietrza nie przełożono kryzy/strumienicy na przepływomierz i to ona była przyczyną błędu.

    Co to takiego ta kryza/strumiennica??