Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

vw Golf 1.9D - Samochód nie odpala. Paliwo dochodzi...

13 Sty 2014 15:39 3768 16
  • Poziom 8  
    Witam
    Mam kolejny poważny problem ze swoim Golfem.
    Samochód był u mechanika zrobili mi zawieszenie, hamulce i wyciek z silnika.
    Pojeździłem tydzień i kolejny problem.
    Z niczego wczoraj samochód nie chciał odpalić... Myślałem że nie dostaje ropy.
    Więc dzwonię po ojca żeby przyjechał bo wyłechtałem akumulator pod pracą, a samochód zero reakcji. Powiedziałem żeby wziął przewody bo golf już nie kręcił i samostart. Mimo użycia samostartu samochód nie zareagował. Nie wiem jak następuje zapłon w dieslu z pompą listwową, bo w benzyniaku określiłbym to brakiem iskry. .
    Samochód udało się odpalić. Ojciec powiedział że poruszał gniazdem przy silniku i było już ok tego dnia, bo jeszcze załatwiałem parę spraw i nie było problemu. Dzisiaj rano miałem pilną potrzebę wyjechać i znowu to samo. Rozebrałem tą wtyczkę, popsikałem WD40, założyłem, posprawdzałem na szybko przewody, ale zero reakcji.
    Ma ktoś jakiś pomysł co mogło się stać?
  • Poziom 19  
    Ajek1991 napisał:
    Samochód był u mechanika zrobili mi zawieszenie, hamulce i wyciek z silnika.

    Ja bym najpierw spróbował usunąć wyciek z silnika, który zrobili Ci u mechanika.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 29  
    Ajek1991 napisał:
    Rozebrałem tą wtyczkę, popsikałem WD40
    To jest preparat do smarowania a nie do styków.
  • Poziom 8  
    swiatal napisał:
    Ajek1991 napisał:
    Samochód był u mechanika zrobili mi zawieszenie, hamulce i wyciek z silnika.

    Ja bym najpierw spróbował usunąć wyciek z silnika, który zrobili Ci u mechanika.
    Pozdrawiam.


    Znaczy się zlikwidowali wyciek. Może źle słowa dobrałem. ;)
  • Poziom 8  
    Dobra Panowie.
    Nowy objaw.
    Wymieniłem dla świętego spokoju, przewody paliwa zasilające, ogólnie trzymały się na słowo honoru, a na powrót niestety brakło funduszy... Zamontowałem na przewodzie dodatkowy zaworek zwrotny, bo miałem wrażenie, że ten z pompy nie trzyma. Dalej nie odpala.

    I Objaw(ciekawostka)
    Samochód gdy jest kręcony kopci z wydechu, to dobrze, ale nie odpala :D
    Odpala kiedy psikniemy samostartem w kolektor ssący i pójdziemy kręcić. Wtedy nie ma problemu. Gdy już załapie pierwszy raz i go zgasimy to kręcąc go rozrusznikiem jesteśmy w stanie normalnie zapalić do momentu, aż nie będzie całkiem zimny...

    Nie wiem teraz co obstawić.
    Nie grzeją świece żarowe i dlatego ma problem gdy jest zimny?
    A może pompa daje za małe ciśnienie? Ale wtedy chyba nie odpalałby nawet będąc ciepłym.
  • Poziom 26  
    Ajek1991 napisał:
    Samochód gdy jest kręcony kopci z wydechu, to dobrze, ale nie odpala


    To nie dobrze. Na jaki kolor? Czyżby na szaro?
  • Poziom 8  
    Siwy dym
    To dobrze z takiego punktu widzenia, że dostaje ropę
    tak się na to zapatruje.
  • Poziom 26  
    Dostaje, owszem, ale w złym momencie. Dawka i kąt wtrysku były sprawdzane?
  • Poziom 8  
    Nie nie był. Według mojego ojca mogę mieć przestawiony rozrząd bo silnik chodzi bardziej kolizyjnie niż silnik ojca a mamy takie same. Ale nie słychać żeby tłoki o klawiaturę stukały.
    Po za tym on tak chodzi od roku, odkąd rozrząd robili mi mechanicy. On cały czas chodził, palił na dotyk i nagle coś takiego...
    Może przeskoczył o ząb na rozrządzie?
  • Poziom 43  
    Ajek1991 napisał:
    Nie nie był. Ale nie słychać żeby tłoki o klawiaturę stukały.

    Może przeskoczył o ząb na rozrządzie?

    Oddaj do mechanika. Nie masz pojęcia o czym piszesz a gdzie do naprawy.
  • Poziom 8  
    andrzej20001
    Masz racje. Nie znam się na silnikach. Jestem Studentem Elektrotechniki, który dorabia sobie w weekendy co pokrywa koszty dojazdów. Mam 35 zł funduszy, bo zostawiłem ostatnio(jakieś 2-3 tygodnie temu) ponad pół kafla u mechanika. Samochód stoi prawie 1,5 tygodnia. Nie denerwowało by Cię to?? Zbliża mi się sesja, mam zaliczenia i nie siedzę przy nim non stop, bo nie mam na to czasu. Nie uważam żebym miał 2 lewe ręce, ponadto pomagają mi ojciec, który z zawodu jest tokarzem, a pracuje jako kierowca i wujek z zawodu mechanik, który od 15 lat ma firmę budowlaną. W dodatku posiłkuję się wiedzą teoretyczną z dwóch warsztatów.
    Rozumiem że masz ochotę za sponsorować mi wizytę u mechanika? Napisałem tu bo może ktoś kiedyś miał podobny problem, może mi pomoże swoją wiedzą, bo może chodzi o pierdołę.

    Wracając do sprawy
    Szczerze mówiąc na chłopski rozum mam wrażenie, że jest problem z podgrzewaniem świeć żarowych...
    Wyjaśniałoby to dlaczego tydzień temu w niedziele zaskoczył, kiedy ojciec ruszył wiązką zasilającą przy bloku silnika. Po prostu nie ma gdzieś przejścia. Postaram się jakoś w weekend miernikiem posprawdzać zasilanie świec żarowych.
  • Pomocny post
    Poziom 26  
    Ajek1991 napisał:
    Może przeskoczył o ząb na rozrządzie?

    Musiałbys sprawdzić czy pasek jest dobrze naciągnięty.

    Ajek1991 napisał:
    bo silnik chodzi bardziej kolizyjnie niż silnik ojca

    Gdyby chodził kolizyjnie, to byś nawet raz wałem nie obrócił.

    Ajek1991 napisał:
    Szczerze mówiąc na chłopski rozum mam wrażenie, że jest problem z podgrzewaniem świeć żarowych...


    Więc weź gruby kabel, podaj prąd bezpośrednio z plusa akumulatora na świece, pogrzej kilkanaście sekund i spróbuj odpalić. Na przyszłość, styki i kostki psika się Kontaktem, a nie WD-40
  • Poziom 34  
    Świece sprawdź żarówką.
  • Poziom 8  
    Wymienione świece, wymieniony bezpiecznik i przekaźnik. Czy wpływ na to że samochód nie chce odpalić i nie daje impulsu na świece może mieć czujnik temperatury przy wentylatorze?? Bo po przewodach zdaję się to być jeden obwód, w dodatku przewody przy czujniku są w opłakanym stanie...
    Jednak już na tym mrozie nie zabierałem się za zabawę z nimi.
    Czy jest jakiś sposób na sprawdzenie czujnika?
  • Poziom 15  
    Kolego teoretycznie jak byś odłączył czujnik tem. to świece powinny załanczać się za każdym razem bez względu na tem. silnika.
  • Pomocny post
    Poziom 26  
    Ajek1991 napisał:
    Czy wpływ na to że samochód nie chce odpalić i nie daje impulsu na świece może mieć czujnik temperatury przy wentylatorze??

    Nie, czujnik przy wenylatorze jest odpowiedzialny tylko za włączanie jego samego.

    Czujnik od świec jest na bloku.
    Podasz napięcie ręcznie na świece i spróbujesz go odpalic, czy będziemy się dalej miotać?
  • Poziom 8  
    Okazało się że jedna ze starych świec robiła zwarcie. I wyleciał bezpiecznik 50A umieszczony w skrzynce bezpiecznikowej przy przekaźnikach. Pierwotnie myślałem, że świece zabezpiecza 30A która znalazłem pod maską. Na szczęście coś mnie ruszyło żeby dokładnie poszukać w necie.

    Wymieniłem bezpiecznik i po wymianie świec auto pali na dotyk. Dzięki wszystkim który dokonywali tutaj wpisów i pomogli w lokalizacji, oraz usunięciu usterki.