Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Magnum 430 MACK - Falują obroty

serwis golina 13 Jan 2014 16:22 3372 7
  • #1
    serwis golina
    Level 9  
    Witam serdecznie!
    Niezręczny problem z samochodem Renault Magnum z silnikiem MACK 430 KM. Rocznik 1997. Samochód odpala normalnie, nie dymi. Tester diagnostyczny nic nie podpowiada. Problem polega na tym, że po odpaleniu obroty falują, silnik przebiera. Przebiera na wolnych obrotach, i przy obrotach 1500 RPM, progu tego silnik nie przekracza, więc nie da się nim jeździć.
    Wtryski zrobione - nadal tak samo.
    Pompa wtryskowa zrobiona (stwierdzono jej zgon! zrobiony bardzo kosztowny remont tej pompy i nic nie dało!). Zdesperowani podmieniliśmy pompę na taką ze sprawnego auta i nic.
    Czujniki podmieniane. Komputer (ten pod łóżkiem w kabinie) podmieniany na 2 inne - nic. Założone 2 inne pedały przyspieszenia i nic. Wiązka przeryta, przewody wyglądają ok.
    Regulator wyprzedzenia zapłonu skontrolowany i nic nie wskazuje że jest z nim coś nie tak. Jedyne co jest dziwne to to, że po odłączeniu od niego przewodów silnik pracuje tak samo..

    Proszę o wszelkie sugestie co dalej robić.
    Czy ktoś posiada może schematy elektryczne do tego silnika?
    Pozdrawiam.
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • Helpful post
    #3
    szyniu
    Level 20  
    Witam jeżeli chodzi o pompy w tym silniku to jest mało ludzi co naprawdę jest w stanie zregenerować i sprawdzić tą pompę to po pierwsze, i wskazuje na to że to ona powoduje problem a głównie taką przyczyną jest zacinająca się sekcja co powoduje blokowanie się listwy która uruchamia sekcje.
    Mogą być oczywiście inne przyczyny takiej pracy ,np popuszczone koło mimośrodowe na rozrządzie odpowiadające za ustawienie pompy.

    Jeszcze jedno pytanie jak ustawiacie pompę montując ja i jakie wartości parametrów pokazuje komputer czy jest synchro pomiędzy czujnikami prędkości obrotowej i jaki jest kąt wyprzedzenia zapłonu itd.
  • Helpful post
    #4
    saron22
    Trucks specialist
    serwis golina wrote:
    Pompa wtryskowa zrobiona (stwierdzono jej zgon! zrobiony bardzo kosztowny remont tej pompy i nic nie dało!). Zdesperowani podmieniliśmy pompę na taką ze sprawnego auta i nic.


    Kolega w pierwszym poście pisze, że przełożyli pompę ze sprawnego auta i jest to samo więc samą pompę można chyba wykluczyć.
  • #5
    User removed account
    User removed account  
  • #6
    serwis golina
    Level 9  
    Dzięki za wszystkie dotychczasowe podpowiedzi. Sprawdzimy jeszcze te rzeczy o których wspomniano i damy znać co i jak.
    Normalnie komputer pokazuje kąt wyprzedzenia zapłonu w granicach 20 stopni a po odłączeniu przewodów przyspieszacza w granicach 10 stopni.
    Synchronizacja pomiędzy czujnikami prędkości obrotowej jest OK.
  • #7
    serwis_gh
    Diesel injection systems specialist
    A masz może kolego wydruki z regulacji tej pompy ?
    Jak jest wyregulowany HDK do RW ?
    Jak jest wartość luzu RW ? oraz wymiar RW w stanie wyłączonym ?.
    Są to bardzo istotne parametry jeśli chodzi o odczyty czujnika HDK dla elektroniki EDC.
    Wartość nastawionej dawki będzie się nie zgadzała elektrycznie z ta rzeczywista i będą takie szopki.
  • #8
    serwis golina
    Level 9  
    Witam serdecznie problem został rozwiązany wina leżała jednak w wiązce elektrycznej temat uważam za zamknięty.