Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

seat cordoba - Brak świateł stopu

jakubs135 13 Sty 2014 19:19 8958 7
  • #1 13 Sty 2014 19:19
    jakubs135
    Poziom 10  

    Witam mam problem mianowicie w moim seacie cordobie tdi 2003r nie ma światła stopu, po odłączeniu czujnika nad pedałem hamulca lampy nie świecą podejrzewam , że może to być bezpiecznik i nie wiem gdzie on jest chyba że macie jakieś inne przyczyny problemu dodam że żarówki są dobre proszę o szybką pomoc :)

    3 7
  • Relpol
  • #2 13 Sty 2014 19:41
    sq3shk
    Poziom 2  

    Code:
    Spis Przekażników
    
    1  -
     2  przekaźnik tylnej wycieraczki/tylnego spryskiwacza
     3  przekaźnik dostarczania prądu (akumulatora?)
     4  przekaźnik kontaktowy X
     5  -
     6  przekaźnik świateł awaryjnych
     7  przkaźnik wycieraczek przednich świateł
     8  przekaźnik czasowy wycieraczek/spryskiwacza przedniej szyby
     9  przekaźnik alarmu włączonych świateł
    10 przekaźnik świateł przeciwmgielnych / mostek
    11 przekaźnik klaksonu / mostek
    12 przekaźnik pompy paliwa / świec żarowych
    Uwaga - pozycje tych przekaźników mogą się zmieniać
    13 Wyjec - sygnalizator dzwiekowy
    14 centralny zamek z pilotem (160) lub przekaźnik drugiego biegu wentylatora / przekaźnik el. szyb
    15 przekaźnik kolektora dolotowego (?)
    16 drugi bieg wentylatora
    15 i 16 przekaźnik elektronicznego terminalu dla silników diesel (144) i turbodiesel (166)
    17 bezpiecznik świec żarowych (diesel) lub przekaźnik ABS-u (178)
    18 przekaźnik ABS-u (178) lub przekaźnik podwójnych świateł (145)/(200)
    19 centralny zamek z pilotem (160)
    20 bezpiecznik elektrycznie podnoszonych szyb
    21 przekaźnik silnika (31)/przekaźnik 2 biegu wentylatora(53)
    22 przekaźnik automatycznej skrzyni biegów (150)
    23 przekaźnik świec żarowych (diesel)/bezpiecznik ABS-u
    24 przekaźnik EDS (79)/przekaźnik automatycznej skrzyni biegów(150)

    Spis bezpieczników
    1 10A Lewe światło mijania, korektor ustawienia lewego reflektora
    2 10A Prawe światło mijania, korektor ustawienia prawego reflektora
    3 10A Oświetlenie zestawu wskaźników i tablicy rejestracyjnej
    4 15A Wycieraczka tylnej szyby, oświetlenie schowka
    5 15A Wycieraczka i spryskiwacz tylnej szyby
    6 30A Dmuchawa nagrzewnicy
    7 10A Światło tylne i prawe światło pozycyjne
    8 10A Światło tylne i lewe światło pozycyjne
    9 20A Ogrzewanie tylnej szyby i ogrzewanie lusterka
    10 15A Reflektory przeciwmgłowe i tylne światło przeciwmgłowe
    11 10A Światło drogowe lewe, lampka kontrolna świateł drogowych
    12 10A Światło drogowe prawe
    13 10A Sygnał dźwiękowy, wentylator nawiewu
    14 15A Światło cofania, elektryczna regulacja zewnętrznych lusterek, ogrzewanie siedzeń, elektryczne podnoszenie szyb, klimatyzacja, oświetlenie dźwigni automatycznej skrzyni biegów
    15 15A Elektroniczne urządzenie sterujące silnika
    16 10A Zestaw wskaźników
    17 15A Kierunkowskazy
    18 20A Pompa paliwa, sonda lambda
    19 30A Wentylator chłodnicy, klimatyzacja
    20 10A Światła hamulcowe (STOP), immobilajzer fabryczny
    21 15A Oświetlenie bagażnika, zegar, centralny zamek, złącze diagnostyczne
    22 10A Radio, zapalniczka

    Kolory bezpieczników
    1,0 amper - kolor czarny
    2,0 amper - kolor popielaty
    3,0 amper - kolor fioletowy
    5,0 amper - kolor beżowy słaby
    7,5 amper - kolor brązowy
    10 amper - kolor czerwony
    15 amper - kolor niebieski
    20 amper - kolor żółty
    25 amper - kolor biały
    30 amper - kolor zielony
    40 amper - kolor pomarańczowy


    [ Dodano: 2007-02-28, 12:12 ]
    Przekazniki (infotmacja z forum)
    21 - kierunki
    142/167 - pompka paliwa (diesel / bezyna)
    72 - tylnia wycieraczka
    19 / 99 - przednie wycieraczki (zwykle / programowane)
    103,143 - swiece zarowe
    53 - uniwersalny przekaznik

    Dla ciekawskich: przekaźnik 292 - wyjec - alarm od włączonych świateł - wyje po otwarciu drzwi przy włączonych światłach i wyłączonym silniku (nie kazdy go ma)
    Info z forum Seata.

    Skrzynkę bezpieczników masz pod włącznikiem świateł mijania.

    3
  • Relpol
  • #3 13 Sty 2014 19:50
    autoas
    Poziom 41  

    Pod VAGa i wszystko będzie jasne...chociaż ta metoda odłączenia czujnika trochę marna...

    2
  • #4 13 Sty 2014 19:55
    sq3shk
    Poziom 2  

    autoas napisał:
    Pod VAGa i wszystko będzie jasne...chociaż ta metoda odłączenia czujnika trochę marna...


    Czujnik można badać jak stop świeci non stop, przerabiane na Polo 6N2, na VAG-u może nie przejść jeżeli jakiś kabel będzie przerwany (istnieje taka możliwość).
    Niech kolega zacznie od bezpiecznika (najprostsze rozwiązanie) jeżeli nie zadziała sprawdź przyłącza do lamp może któryś ze styków zaśniedział i wymaga przeczyszczenia.

    0
  • #5 13 Sty 2014 20:04
    miler80
    Poziom 34  

    A jak ma świecić STOP po odłączeniu czujnika? Ma świecić po zwarciu styków, Vagiem natomiast możemy tylko sprawdzić tą drugą parę styków (rozwierną) więc to nic nam nie wniesie. Próbnik w rękę i czy dochodzi +12 na kostkę i wiadomo czy bezpiecznik dobry.

    1
  • #6 13 Sty 2014 21:18
    kortyleski
    Poziom 40  

    Ej no kolego miler80. A skąd ten seat bierze do ecu info o uszkodzeniu stopu? Łapie dwie ścieżki... Choć akurat ta od stopu to sztywne - bezpiecznik, włącznik, kable i żarówki. Tu właściwym narzędziem diagnostycznym jest spinacz biurowy i próbnik 12V ( czasem próbnik niepotrzebny po zastosowaniu spinacza...) a nie VAG. Trochę wiedzy i umiejętności czytania schematu też nie zaszkodzi :D

    1
  • #7 13 Sty 2014 21:38
    miler80
    Poziom 34  

    kortyleski napisał:
    A skąd ten seat bierze do ecu info o uszkodzeniu stopu

    Z modułu ABS, fakt napięcie podawane na żarówki podawane jest jednocześnie do ABS tam można VAGiem podejrzeć.

    0
  • #8 13 Sty 2014 21:44
    T5
    Moderator Samochody

    kortyleski napisał:
    Tu właściwym narzędziem diagnostycznym jest spinacz biurowy i próbnik 12V
    Zapomniał kolega dopisać że na czytaniu schematów trzeba się znać bo można uwalić ECU.

    1