Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW Sharan 1.9 TDI 110 KM 1998 - Szarpie przy 1800 obrotów

kuchar115 13 Jan 2014 22:02 5034 10
  • #1
    kuchar115
    Level 10  
    Witam
    Mam delikatny problem z moim sharanem
    Problem jest następujący
    Podczas jazdy pod większym obciążeniem dziwnie szarpie tak jak by sie dławił albo nie dostawał paliwa , jak silnik jest zimny to szarpanie sie nie pojawia jak już sie rozgrzeje to jest z tym większy problem czym większe obciążenie tym jest większy problem , z lawetom nawet nie da sie jechać . Mam ten problem od dłuższego czasu , jakieś 3 mieścince temu wymieniłem w Sharanie
    - Pompę ( W starej pompie był walnięty nastawnik konta i regeneracja była droższa od kupna drugiej sprawnej ), po wymianie kąt juz można było ustawić bez problemu .
    - Wszystkie końcówki wtrysków na nowe
    - Przepływomierz
    - Zaślepiony EGR
    Jakiś rok temu miałem wymieniany jakiś sterownik od turbiny ponieważ przy 110 Klm/h odcinało mi doładowanie , czy to możne być przyczyna tego sterownika ??

    Mój mechanik nie ma pomysłów od czego może tak szarpać , może ktoś miał podobny problem .
    Pomóżcie.
  • #2
    trans-serwis
    Level 39  
    Jaka jest dawka paliwa, kiedy silnik jest rozgrzany do normalnej temperatury?
  • #3
    kuchar115
    Level 10  
    trans-serwis wrote:
    Jaka jest dawka paliwa, kiedy silnik jest rozgrzany do normalnej temperatury?

    Ale przy Wolnych obrotach czy przy tym 1800 ??
  • #4
    kris-644
    Level 21  
    Może nastawnik sie przycina i masz ten efekt .
  • #5
    kuchar115
    Level 10  
    Na jałowym jest 3.6
    Tylko czy jak by sie nastawnik przycinał to tylko przy tym jezdnym momencie by sie tak działo ??

    Dodano po 37 [minuty]:

    kris-644 wrote:
    Może nastawnik sie przycina i masz ten efekt .


    A jak sprawdzić czy ten nastawnik sie przycina ?
  • #6
    jarek525d
    Level 9  
    kuchar115 wrote:
    Na jałowym jest 3.6
    Tylko czy jak by sie nastawnik przycinał to tylko przy tym jezdnym momencie by sie tak działo ??

    Dodano po 37 [minuty]:

    kris-644 wrote:
    Może nastawnik sie przycina i masz ten efekt .


    A jak sprawdzić czy ten nastawnik sie przycina ?


    ciężko to sprawdzić, najlepiej podmianę zrobić...
    naprawdę nie ma dużo pracy...
    w moim a 4 ahu juz drogi nastawnik padł...
    jaki masz model silnika???

    pozdrawiam...
  • #7
    kuchar115
    Level 10  
    jarek525d wrote:
    kuchar115 wrote:
    Na jałowym jest 3.6
    Tylko czy jak by sie nastawnik przycinał to tylko przy tym jezdnym momencie by sie tak działo ??

    Dodano po 37 [minuty]:

    kris-644 wrote:
    Może nastawnik sie przycina i masz ten efekt .


    A jak sprawdzić czy ten nastawnik sie przycina ?


    ciężko to sprawdzić, najlepiej podmianę zrobić...
    naprawdę nie ma dużo pracy...
    w moim a 4 ahu juz drogi nastawnik padł...
    jaki masz model silnika???

    pozdrawiam...


    Ja u Siebie mam AFN
  • #8
    dafit906
    Level 27  
    jaki kąt na pompie? dawka troche za duza jak na duze obciążenie, mozesz ja ruszyc na granice 4,2.
  • #9
    skorpion.g
    Level 15  
    Masz możliwość zrobienia logów dynamicznych??
  • #10
    Staszek49
    Level 35  
    Kiedy wymieniałeś filtr paliwa. Sprawdź jaki masz, może jakaś tania podróba.
  • #11
    jarek525d
    Level 9  
    A spróbuj mu walnac dawke 3.2 i zmien filtr paliwa i zozobaczymy co to da... nawet 3.0 na jalowym