Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

wolkswagen passat b5fl - Urywa lub wygina napinacz paska alternatora

szafarzszafarz 13 Jan 2014 23:27 6750 9
  • #1
    szafarzszafarz
    Level 9  
    Witajcie

    Mam Passata b5fl 2003 silnik 1.9 dizel 130km. dzieje sie tak , że wymieniłem napinacz paska alternatora 2 miesiace temu na nowy oryginał vw, i po 2 miesiącach ucięło mi śrubę tom co jest on nią przykręcony. to nic założyłem nową też oryginał utwardzana i też jak chce poluzować napinacz to się on cały wygina i trze o obudowę jakby sie ta śruba skrzywiła co prawie jest niemożliwe ciągnąc kluczem. Powiedzcie mi co jest z tym napinaczem. Uciąlo śrube a terz go krzywi i pasek idzie całkiem bokiem. Czy ktoś miał podobny problem?? i jak sobie z tym poradzić ??
  • #2
    nikusert
    Level 40  
    Witam
    Sprawdzałeś sprzęgiełko na alternatorze czy działa,może być zablokowane.
  • #3
    Cris_Poz
    Level 10  
    Witam,
    sprawdzałeś może, czy po wymianie napinacza na nowy, pasek oraz cały układ pracuje równo, bez drgań na boki? Czy same rolki prowadzące nie hałasują, lub nie zużywają się zbyt szybko?
    Problemem może być krzywe koło pasowe, które "bije" i wprowadza drgania w układzie paska, co prowadzi do szybkiego zużycia jego elementów.
  • #4
    szafarzszafarz
    Level 9  
    jak chodzi o rolke prowadzącą to ustawiałem żeby równo szła i była napewno dobrze ustawiona, a czy coś bije czy drga to musze sprawdzić dokładniej ale chyba jest ok. A powiedzcie mi dlaczego jak kluczem naciągam napinacz czyli go luzuje to on się zgina i krzywi i ociera o obudowe (tak to wygląda jakby się krzywiła ta śruba główna na której cały napinacz się trzyma) Co z tym moze być nie tak???
  • #5
    Cris_Poz
    Level 10  
    Koło pasowe możesz sprawdzić odpalając bez paska, sprawdź tak jak pisał nikusert czy czasem nie zblokowało się koło alternatora. A tam jest samonapinacz, czy samemu trzeba ustawić naciąg paska? Jeśli ta druga opcja to może przesadziłeś przy wymianie z naciągiem paska? I jak możesz to wrzuć zdjęcie :)
    Pozdrawiam
  • #7
    LoLek85
    Level 28  
    Przypadkiem pasek nie jest za krótki założony?? Jak masz wymiar to podaj.
  • #8
    szafarzszafarz
    Level 9  
    A więc sprawdziłem i tak

    Pasek jest taki jak ma być
    sprzęgiełko alternatora działa poprawnie

    i nie wiem co może być????

    jeszcze jak chodzi silnik to koło na wale napędowe ma takie male drganie (może przez nie)

    poza tym wszystko się wydaje ok
  • #9
    majsster
    Level 22  
    Podaj długość paska, i wg. Ciebie jak działa dokładnie sprzegiełko alternatora
  • #10
    Cris_Poz
    Level 10  
    szafarzszafarz wrote:
    A więc sprawdziłem i tak

    jeszcze jak chodzi silnik to koło na wale napędowe ma takie male drganie (może przez nie)

    poza tym wszystko się wydaje ok


    Małe drgania przyczynią się do szybszego zużycia łożysk kół prowadzących, łożyska alternatora, napinacza, obrywania po bokach paska, ale chyba raczej nie od tego Ci wygięło napinacz.