Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

wolkswagen passat b5fl - Urywa lub wygina napinacz paska alternatora

szafarzszafarz 13 Sty 2014 23:27 4458 9
  • #1 13 Sty 2014 23:27
    szafarzszafarz
    Poziom 7  

    Witajcie

    Mam Passata b5fl 2003 silnik 1.9 dizel 130km. dzieje sie tak , że wymieniłem napinacz paska alternatora 2 miesiace temu na nowy oryginał vw, i po 2 miesiącach ucięło mi śrubę tom co jest on nią przykręcony. to nic założyłem nową też oryginał utwardzana i też jak chce poluzować napinacz to się on cały wygina i trze o obudowę jakby sie ta śruba skrzywiła co prawie jest niemożliwe ciągnąc kluczem. Powiedzcie mi co jest z tym napinaczem. Uciąlo śrube a terz go krzywi i pasek idzie całkiem bokiem. Czy ktoś miał podobny problem?? i jak sobie z tym poradzić ??

    0 9
  • #2 14 Sty 2014 07:00
    nikusert
    Poziom 37  

    Witam
    Sprawdzałeś sprzęgiełko na alternatorze czy działa,może być zablokowane.

    0
  • #3 14 Sty 2014 11:14
    Cris_Poz
    Poziom 9  

    Witam,
    sprawdzałeś może, czy po wymianie napinacza na nowy, pasek oraz cały układ pracuje równo, bez drgań na boki? Czy same rolki prowadzące nie hałasują, lub nie zużywają się zbyt szybko?
    Problemem może być krzywe koło pasowe, które "bije" i wprowadza drgania w układzie paska, co prowadzi do szybkiego zużycia jego elementów.

    0
  • #4 14 Sty 2014 14:41
    szafarzszafarz
    Poziom 7  

    jak chodzi o rolke prowadzącą to ustawiałem żeby równo szła i była napewno dobrze ustawiona, a czy coś bije czy drga to musze sprawdzić dokładniej ale chyba jest ok. A powiedzcie mi dlaczego jak kluczem naciągam napinacz czyli go luzuje to on się zgina i krzywi i ociera o obudowe (tak to wygląda jakby się krzywiła ta śruba główna na której cały napinacz się trzyma) Co z tym moze być nie tak???

    0
  • #5 15 Sty 2014 09:57
    Cris_Poz
    Poziom 9  

    Koło pasowe możesz sprawdzić odpalając bez paska, sprawdź tak jak pisał nikusert czy czasem nie zblokowało się koło alternatora. A tam jest samonapinacz, czy samemu trzeba ustawić naciąg paska? Jeśli ta druga opcja to może przesadziłeś przy wymianie z naciągiem paska? I jak możesz to wrzuć zdjęcie :)
    Pozdrawiam

    2
  • #6 15 Sty 2014 10:22
    tc
    Poziom 18  

    na 98% uszkodzone sprzęgiełko alternatora (jednokierunkowe koło pasowe alternatora)

    1
  • #7 15 Sty 2014 13:02
    LoLek85
    Poziom 28  

    Przypadkiem pasek nie jest za krótki założony?? Jak masz wymiar to podaj.

    0
  • #8 19 Sty 2014 11:59
    szafarzszafarz
    Poziom 7  

    A więc sprawdziłem i tak

    Pasek jest taki jak ma być
    sprzęgiełko alternatora działa poprawnie

    i nie wiem co może być????

    jeszcze jak chodzi silnik to koło na wale napędowe ma takie male drganie (może przez nie)

    poza tym wszystko się wydaje ok

    0
  • #9 19 Sty 2014 12:26
    majsster
    Poziom 22  

    Podaj długość paska, i wg. Ciebie jak działa dokładnie sprzegiełko alternatora

    0
  • #10 21 Sty 2014 11:40
    Cris_Poz
    Poziom 9  

    szafarzszafarz napisał:
    A więc sprawdziłem i tak

    jeszcze jak chodzi silnik to koło na wale napędowe ma takie male drganie (może przez nie)

    poza tym wszystko się wydaje ok


    Małe drgania przyczynią się do szybszego zużycia łożysk kół prowadzących, łożyska alternatora, napinacza, obrywania po bokach paska, ale chyba raczej nie od tego Ci wygięło napinacz.

    0