Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Hysqvarna 345 zatarty tłok, jakie zamienniki warto kupić

michaleczek1987 14 Sty 2014 00:45 8472 22
  • #1 14 Sty 2014 00:45
    michaleczek1987
    Poziom 5  

    Witam. W mojej pile uległy uszkodzeniu łożyska, uszczelniacze, tłok. W serwisie husqvarny koszt oryginalnych części to około 400zł, na allegro tłok to koszt od 50 do 130. Część bezfirmowa, AIP oraz Meteor. Czu poleci ktoś gdzie warto kupić części zamienne i czy wogóle warto je kupić?Bo w serwisie mówią, że to tandeta te zamienniki... A nie mam tyle pieniędzy na naprawę piły, ale też nie chce żeby zaraz ponownie się rozleciała, piły używam do prac domowych. Jeżeli zły dział to proszę przenieść do odpowiedniego.

  • #2 14 Sty 2014 05:34
    2056504
    Usunięty  
  • #3 14 Sty 2014 09:19
    Tomekk06
    Poziom 12  

    Jak dla mnie meteor robi dobre zamienniki jeszcze nie miałem przypadku szybkiego zatarcia jak to mówią w serwisie husqvarny, że pochodzi tydzień nie więcej.

  • #4 14 Sty 2014 09:47
    michaleczek1987
    Poziom 5  

    Dziękuję za odzew, jestem w tych sprawach kompletnym laikiem. Prawda jest taka, że większość z nas w swoich autach z powodzeniem używa zamienników części oryginalnych, dlaczego więc w serwisie wyrobione jest zdanie, że te części z allegro są złe? Może ewentualnie zaproponujecie jakiegoś dostawcę lub sklep ze sprawdzonymi już zamiennikami i dobrą jakością? Aha dodam, że w serwisie powiedziano mi że nawet jeżeli zdecyduje się na naprawę u nich na częściach tych tańszych to (tłok za 100zł podobno włoski) to i tak nie otrzymam na to gwarancji. Tłok husqvarny jest 4 razy droższy niż najtańszy na allegro, ale czy jest on aż 4 razy lepszy?

  • #5 14 Sty 2014 11:35
    pawel980
    Poziom 16  

    Używałem zamienników (cylindry do pilarek z allegro) jak za swoją cenę jest wszystko w porządku, czasami pilarka wytrzymywała dłużej - oczywiście normalne warunki pracy do jakich pilarka jest przewidziana, zdarzało się że pękało zabezpieczenie sworznia tłokowego, który uszkadzał cały silnik ale tylko raz był taki przypadek.
    W skrócie - pilarki po przepracowaniu +/- 60 zbiorników paliwa miały delikatne ślady na cylindrach lecz nie było to na tyle mocne by miały problemy z ciśnieniem (bardziej ślad niż poważne uszkodzenie) o dziwo pracowały dalej i do tej pory działają.
    Pozdrawiam.

  • #6 14 Sty 2014 12:44
    michaleczek1987
    Poziom 5  

    Dziękuję serdecznie, podzwoniłem trochę to polecają mi zamienniki AIP podobno są wytrzymałe i można taki tłok kupić już za 60-80zł kompletny oraz łożyska z uszczelniaczami zal 50zł komplet łożysk i uszczelniaczy. Co sądzicie o tych częściach? Ewentuanie czy macie zaufany sklep bądź kogoś z allegro kto handluje dobrymi zamiennikami?
    wersja z cylindrem:
    cylinder-tlok-kompletny-husqvarna-340-345-gratis-i3879349018.html
    tłoki:
    tlok-kompletny-aip-husqvarna-345-42mm-jakosc-i3871992885.html
    lub
    tlok-z-pierscieniem-do-husqvarna-345-346-343-42mm-i3851118201.html
    łożyska z uszczelniaczami:
    uszczelniacz-z-lozyskiem-skf-husqvarna-340-345-350-i3852891682.html
    lub komplet cylinder+tłok+łożyska
    cylinder-tlok-lozyska-kpl-husqvarna-340-345-42mm-i3873008449.html

    Moderowany przez ANUBIS:

    3.1.18. Zabronione jest publikowanie informacji do źródeł, które po pewnym czasie wygasają (publikowanie odnośników do stron o charakterze krótkotrwałym).

  • #7 14 Sty 2014 13:38
    Tomekk06
    Poziom 12  

    Te tanie kompletne cylindry odpadają. A cylinder masz bez przytarcia ?? z AIP tłoki też dobre zamienniki

  • #8 14 Sty 2014 13:50
    michaleczek1987
    Poziom 5  

    W serwisie powiedzieli, że cylinder jest ok i będzie chodził. Jeżeli doszedłby jeszcze koszt cylindra to już chyba wtedy nie warto jej robić bo za 500-600 zł które miałbym wsadzić w części to można kupić kolejną podobną piłę... W serwisie powiedzieli że za robociznę wezmą 100 zł, do tego koszt tłoka AIP około 80zł, łożyska i uszczelniacze około 80zł komplet czylinaprawa w granicach 250zł, brzmi całkiem rozsądnie w porównaniu do 400 które mi oni zaproponowali na ich częściach dla mnie i tak niewiadomego pochodzenia i bez gwarancji. Mam pytanie a propos łożysk, bo ida tam łożyska wału 6202 35x15x11, kulkowe, czy lepiej żeby były w wersji otwartej czy zamkniętej? I może lepiej dorobić takie łożyska (mam u siebie firmę która dorabia wszelkie łożyska) za 2-3 zł sztuka i dokupić uszczelniacze z alle za około 10zł szt niż kupować łożyska firmy fag,koyo,skf za 15-18zł sztuka? Co myślicie o tym?

  • #9 14 Sty 2014 13:58
    2056504
    Usunięty  
  • #10 14 Sty 2014 15:11
    jack63
    Poziom 40  

    michaleczek1987 napisał:
    mam u siebie firmę która dorabia wszelkie łożyska) za 2-3 zł sztuka

    Człowiek się uczy całe życie i sporo wie a tu takie jaja z pogrzebu.
    Łożyska kulkowe "szyte na miarę" za 2-3 zł to jest coś niebywałe.
    Nawet toczone z drewna były by droższe...
    Panie drogi. Do Prima Aprilis mamy jeszcze trochę czasu, więc takie pisanie nie jest na miejscu.

  • #11 14 Sty 2014 17:46
    shinto
    Poziom 18  

    Takie są ceny "panów majstrów z serwisu.."Nie kombinuj z "szyciem na miarę" łożysk.W porównaniu z ceną piły to grosze.Zastosuj takie jakie były.Zamienniki Meteora w porównaniu z AIP-em są co najmniej o klasę wyższe,ale..pytanie co ta piła ma u ciebie robić.Pracować,czy stać i wyglądać..Łożyska produkuje mnóstwo firm,a nie dało ci do myślenia dlaczego wszędzie są FAG,SKF lub Koyo?Pilarka osiąga nawet 14 tys.obrotów na minutę.Kto ci zagwarantuje źe twoje szyte na miarę nie rozsypią się przy 10 tys.obrotów?Chcesz to kombinuj,ale kug sobie drugą pilarkę do pracy,a z tej rób "sprzęt eksperymentalny".

  • #12 14 Sty 2014 22:14
    michaleczek1987
    Poziom 5  

    Na samym początku dziękuję za wszelkie porady. Panowie, ja dopiero uczę się i poznaję ten sprzęt i specyfikację, tak samo jak dzięki Wam dowiedziałem się o różnicach między częściami/łożyskami. Dziękuje serdecznie. Co do użytkowania piły to myślę, że w ciągu roku wypalam 10-15 zbiorników paliwa, nie jestem zawodowym pilarzem, a przydomowym amatorem który z cięcia ma frajdę. Tak wyglądają warunki pracy dla mojej piły i dla potencjalnych nowych części zamiennych. Na dzień dzisiejszy wstępnie postanowiłem:
    1. Kupić kompletny tłok firmy AIP
    2. Kupić łożyska firmy SKF i uszczelniacze

    Mam jeszcze tylko pytanie co do łożysk, wiem że musza być one otwarte ze względu na smarowanie, słyszałem też, że powinny one posiadać koszyk na kulki z polimeru/poliamidu? Żeby w razie uszkodzenia łożyska koszyk rozpadł się na drobne kawałki dzięki czemu nie uszkodzi tłoka.... Czy to prawda? Jakie jest oznaczenie tego łożyska?
    Pojawia się w związku z tym ALE, ponieważ Pan z pewnej pilarskiej hurtowni powiedział mi, że łożyska nie mogą mieć tych koszy ponieważ materiał ten nie zniesie temperatury i obrotów panujących w silniku...

    Zatem kto ma rację, jak jest na prawdę, bo wychodzi na to że muszę kupić normalne łożyska z koszykiem który rozwali mi cały tłok?

  • #13 15 Sty 2014 05:48
    2056504
    Usunięty  
  • #14 15 Sty 2014 11:32
    jack63
    Poziom 40  

    michaleczek1987 napisał:
    że powinny one posiadać koszyk na kulki z polimeru/poliamidu? Żeby w razie uszkodzenia łożyska koszyk rozpadł się na drobne kawałki dzięki czemu nie uszkodzi tłoka.... Czy to prawda? Jakie jest oznaczenie tego łożyska?

    Jak napisał ojdyr, "urban legends" są nie do pokonania... :cry:
    Czy ten pan sobie wyobraża co się stanie jak taki koszyk (poliamidowy) się rozpadnie podczas pracy silnika przy 10000RPM???
    Uszkodzenie tłoka w tej sytuacji jest ostatnim i ...najmniej istotnym problemem! Silnik stanie się kupką złomu!
    Koszyki poliamidowe były stosowane dla ograniczenia drgań łożyskowania a przez to hałasu i to działało. Tacy NRDowcy montowali je "nagminnie" w silnikach Simsonów. Ten mały silnik "kręcił się" spokojnie do tych 8000-9000 RPM i nie było problemów, ale mało kto jeździł dłuższy czas na takich obrotach silnika. W pilarce taki stan jest normą!
    Zmieniła się moda i takie koszyki są stosowane rzadko. Tym bardziej że zwiększenie dokładności wykonania łożysk zmniejszyło ich podatność na drgania.
    Nie ma co kombinować w tym zakresie.
    ojdyr napisał:
    Kup dobre łożyska z koszyczkiem metalowymi i luzem C3, najlepiej firmy FAG.

    Od rodzaju materiału koszyka ważniejszy jest luz promieniowy łożyska. Okazuje się że łożyska z powiększonym luzem (oznaczenie C3) lepiej znoszą obciążenia udarowe i przede wszystkim zmiany temperatury, dlatego praktycznie wszystkie silniki 2T mają w sobie takie właśnie łożyska!
    Podstawowy błąd jaki popełniają mechanicy przy wymianie łożysk, to montaż zamiennika tylko "na numer łożyska" bez zwracania uwagi na luz.
    Osobnym problemem jest prawidłowy montaż łożyska.
    Większość klepie je młotkiem na zimno lub ściska śrubami karteru. Efekt jest taki, że łożysko zaraz po montażu jest obciążone wzdłuż jego osi. Kulki nie toczą się po środku bieżni. Silnik ma opory własne. Czasem trudno jest obrócić wałem tak zmontowanego silnika! Trwałość łożysk spada radykalnie, a potem są narzekania, że nowe, piękne, drogie, "amerykanskie" łożyska się rozsypały w krótkim czasie...

    PS. ojdyr. Benzyna koszykom poliamidowym nie szkodzi!
    Temperatura tak, jak zostanie przekroczony pewien próg. Najgorsze są przedmuchy spalin do skrzyni korbowej (w 2T).

  • #15 15 Sty 2014 12:28
    2056504
    Usunięty  
  • #16 15 Sty 2014 12:37
    michaleczek1987
    Poziom 5  

    Ok, kupię zatem łożyska FAG lub SKF ewntualnie KOYO, z oznaczeniem 6202 C3. :)

  • #17 15 Sty 2014 12:51
    robokop
    Moderator Samochody

    ojdyr napisał:
    Dopuszczalna temperatura pracy łożyska z koszyczkiem poliamidowym to 120 stopni Celsjusza, a dodatek, na przykład, estrów fosforanowych w olejach syntetycznych obniża ją do 80 stopni, tak więc wpływ substancji smarnych na te koszyczki jest znaczący. Benzyna też w jakimś stopniu ma udział w żywotności takich łożysk.
    Te dane są z oficjalnej strony firmy SKF.

    Łożyska z koszyczkami poliamidowymi były stosowane popularnie i przez całe lata w motocyklach jak to jeden z kolegów zauważył, do tej pory są stosowane w skrzyniach biegów samochodów osobowych - jakoś nie zdarzały się przypadki rozsypania koszyczków ( co innego w skrzyniach biegów eksploatowanych bez oleju). Do piły proponuję założyć takie, jakie były oryginalnie - po co kombinować.

  • #18 15 Sty 2014 12:59
    michaleczek1987
    Poziom 5  

    Oryginalne czyli z jakim oznaczeniem?

  • #20 15 Sty 2014 13:12
    jack63
    Poziom 40  

    ojdyr napisał:
    Dopuszczalna temperatura pracy łożyska z koszyczkiem poliamidowym to 120 stopni Celsjusza, a dodatek, na przykład, estrów fosforanowych w olejach syntetycznych obniża ją do 80 stopni, tak więc wpływ substancji smarnych na te koszyczki jest znaczący. Benzyna też w jakimś stopniu ma udział w żywotności takich łożysk.
    Te dane są z oficjalnej strony firmy SKF.

    Ciekawa informacja. Gdzie ją znalazłeś? Sam przed napisaniem postu przeszukiwałem stronę skf i mi się nie udało nic ciekawego znaleźć :cry:
    robokop. To co napisał ojdyr wcale nie przeczy naszemu doświadczeniu. W czasach Simsonów i ETZ (oba NRD) nie było tak zaawansowanych olejów oraz temperatury silników trakcyjnych są niższe niż silników pilarek.
    Rada:
    robokop napisał:
    Do piły proponuję założyć takie, jakie były oryginalnie - po co kombinować.

    jest najprostsza i najlepsza. Trzeba znaleźć katalog części zamiennych i odczytać zalecany typ łozyska. Pewnie ojdyr pomoże. :D
    Jednakże, zastosowanie dobrego łożyska (np. FAG) , a nie chińczyka, z koszykiem stalowym i luzem C3 gwarantuje sukces. Do tego montaż zgodnie ze sztuką. Z tym ostatnim z reguły sa problemy...

  • #21 15 Sty 2014 13:19
    michaleczek1987
    Poziom 5  

    OK, czyli wychodzi na to że nieco wyżej pisałem o odpowiednich łożyskach: FAG lub SKF 6202 C3 :)

  • #22 15 Sty 2014 15:19
    2056504
    Usunięty  
  • #23 30 Sty 2014 15:24
    michaleczek1987
    Poziom 5  

    Dziękuje Wam wszystkim za udzielanie odpowiedzi i pomoc w wybraniu odpowiednich cześci. Zamówiłem części na allegro, od jednego sprzedawcy, tłok AIP, łożyska SKF C3 oraz uszczelniacze. Łączny koszt za te części to 130zł, a nie prawie 350 jak w serwisie gdzie i tak nie mam pewności co mi sprzedają. Dokupiłem jeszcze przy okazji filtra paliwa. Łączny koszt wszystkich części to 150zł + 100zł za naprawę. Piła śmiga aż miło ;) Dzięki i pozdrawiam !

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME