Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
SterControl
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel/VectraB/X18XE - Czujnik wałka rozrządu z błędem P0340

Voytu$ 14 Sty 2014 08:33 5604 2
  • #1 14 Sty 2014 08:33
    Voytu$
    Poziom 19  

    Na początku przeproszę, że poruszam temat wielokrotnie poruszany, ale chce się upewnić co do błędu który widzę P0340.

    Wskazuje on na "czujnik położenia wałka rozrządu". Jednakże czytałem, że błąd ten może być powodowany przez poluzowany napinacz czy też inny czujnik - położenia wału korbowego.

    Błąd pojawiał się średnio co 2 odpalenie silnika, teraz świeci cały czas. Zmierzone dziś rezystancje (A-B, B-C, A-C):
    - 1,4 Ohm
    - 51 Ohm
    - 43 Ohm


    Rozumiem, że na pewno czujnik ten (wałka rozrządu) jest do wymiany i nie ma co szukać innej przyczyny? Proszę o sugestie.

    P.S. Silnik po odpięciu tego czujnika pracuje, chyba tak samo jak z nim, to umacnia mnie w przekonaniu, że nie chodzi o czujnik wału (?)

    0 2
  • SterControl
  • #2 14 Sty 2014 15:27
    michael82
    Poziom 15  

    Po odpięciu czujnika wałka silnik nie pracuje tak samo, kręci do 4500 obr/min, gorzej odpala. Jeżeli rozrząd jest w dobrej kondycji to raczej czujnik uszkodzony(zalecam tylko oryginał), aczkolwiek zdarzyło mnie się nawet sterownik wymieniać( w 2 osobnych przypadkach) z tego powodu. Oczywiste jest że chociaż wzrokowo wypadałoby instalację i wtyczkę sprawdzić.
    Pozdrawiam.

    0
  • SterControl
  • #3 14 Sty 2014 22:43
    Voytu$
    Poziom 19  

    Bez czujnika chodzi praktycznie tak samo jak z nim. Od kilku miesięcy wzrosło mi spalanie o 30%, losowe spadanie z obrotów na jałowym, ale odcięcia na 4500 nie mam o czym wszyscy piszą.

    Wzrokowo wtyczka i kabel wyglądają ok. Rezystancje - według tego co piszą ludzie powinny być rzędu 2x14 Ohm AB/BC, więc domniemam, że musi to być ten czujnik.

    Dziś zamówiłem oryginał, w sobotę wymiana. Żeby tego było mało dziś urwał mi się nit mocujący podnośnik szyby i jeździłem z niedomkniętym oknem. Z dwojga złego, dobrze, że tylko nit. A już myślałem, że od Renaulta nic nie potrafi się częściej psuć.. ;)

    UPDATE: Doczytałem, że są 2 lub 3 typy czujników (!) w zależności od sterownika silnika. Tak czy owak, na szczęście kupiłem właściwy (z Siemensa), którego rezystancje wynosiły 1.4/14Ohm. Czujnik po wymianie, wszystko działa jak należy, błąd zniknął.

    Zamykam post.

    0