Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

vw corrado - Volkswagen Corrado 1.8 g60 falowanie obrotów

misio106666 14 Jan 2014 14:11 4791 16
  • #1
    misio106666
    Level 11  
    Witam .
    Jak w temacie mam problem z vw corrado w którym podczas jazdy na trasie po przejechaniu ok 50km , zaczęły skakać obroty , na benzynie i na gazie , przy obrotach powyżej 2,5 tyś, poniżej samochód jedzie normalnie jak zawsze , a powyżej 3,5tyś samochód zaczyna dość mocno skakać na obrotach , co widać na filmiku , czy tą usterkę można zdiagnozować komputerowo ? , w jakim kierunku polecacie mi się kierować ?. czy może to być winą katalizatora ?

    http://www.youtube.com/watch?v=fT0Es7mQn7Q&feature=youtu.be

    stawiam flaszkę os która mi pomoże ;)
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    syriusz
    Level 14  
    Tylko jest jeden problem.. To auto nie posiada przepływomierza..

    Do sprawdzenia przede wszystkim szczelność podciśnień między ECU a kolektorem (z tyłu przepustnicy, ECU na podszybiu od pasażera), a jeśli ok to spróbuj odłączyć sonde.

    Silnik jak i osprzęt prosty jak budowa cepa więc komputerem tu nic nie zdziałasz.
  • #5
    syriusz
    Level 14  
    Chociażby dlatego że fabryka go nie przewidziała. Dla wnikliwych:
    Link

    Zresztą przez okres 8lat, i rozkręceniu tego auta do ostatniej śrubki i składania na nowo nie zauważyłem żebym posiadał takie coś jak przepływkę.
  • #6
    misio106666
    Level 11  
    sprawdziłem połączenie z ecu a kolektorem , tzn zaprawiłem wężyk przy kolektorze na nowo i nasunąłem z powrotem na kolektor nie udało mi się tego uczynić w komputerze ponieważ nie udało mi się go wyjąć dmuchałem w wężyk nasłuchując i wygląda na w porządku , miałem zerwane dwa przewody od sądy zlutowałem na ja powrót i testowałem z podłączoną i odłączoną , problem jest nadal ten sam , sprawdziłem również czujnik IAT między 1a3 nóżką rezystancja jest stała 0,63kΩ między 2a3 oraz 2a1 rezystancja wraz z temperaturą silnika maleje , wnioskuje przez to że czujnik ten jest dobry , przepływomierza nie widać albo nie wiem jak on wygląda w tym samochodzie , załączam zdjęcia silnika , co następne do sprawdzenia ?
  • #7
    syriusz
    Level 14  
    IAT masz w normie.

    Tak swoją drogą rozrząd sprawdzałeś? Jeśli nie to oczywiście do sprawdzenia.

    Sprawdz następnie switche na przepustnicy. Szczególnie styk od biegu jałowego z tyłu przepustnicy. Jak odłączysz kostke 3pin od nich to obroty powinny troszke wzrosnąć.
  • #8
    misio106666
    Level 11  
    przed chwilą wyciągałem komputer i sprawdziłem tego węża , był ok ale na wszelki wielki zaprawiłem go od nowa i nałożyłem na niego koszulkę termokurczliwą , rozrząd był wymieniony ok tysiąca kilometrów temu podobnie jak świece filtr powietrza , , samochód sprawia wrażenie jak by się dusił , zaraz sprawdzę to od przepustnicy o czym mówisz.


    sprawdziłem to od przepustnicy po odpięciu obroty wzrosły a po ponowy podpięciu znów opadły
  • #9
    misio106666
    Level 11  
    wymieniłem przewodu zapłonowe , sprawdziłem świece , i problem wciąż ten sam , padła również teza sprawdzić sondę , poczytałem jak ją sprawdzić za pomocą miernika wygląda na sprawną mogę liczyć na potwierdzenie ? załączam filmik z pomiarów

    http://www.youtube.com/watch?v=iMoo842IZnE&feature=youtu.be
  • #10
    syriusz
    Level 14  
    a próbowałeś wkręcać go na obroty przy odpietych switchach? jesli skleił sie switch od wolnych obrotów to objaw bedzie podobny.

    Dlatego właśnie że rozrząd był wymieniany, tym bardziej bym go skontrolował.

    Podciśnienie do ECU rozumiem że dobrze podłączyłeś?
    Mała ściągawka

    Zmierz jeszcze oporności czujnika temperatury (niebieskiego) dla zimnego i ciepłego silnika.

    Rozumiem że taki sam objaw jest na ciepłym jak i zimnym silniku?
  • #11
    misio106666
    Level 11  
    jeśli chodzi o switch to miedzy 2 q 3 nóżką od góry obieg jest zamknięty a między 1 a 2 zamyka sie po załączeniu przycisku czyli sprawny .
    rozrząd był ustawiany do lampy ponieważ przeskoczył, wczoraj podczas wymiany paska sprężarki alternatora był sprawdzony przez mechanika który go ustawił , węży na pewno nie pomyliłem , co do czujnika to na zimny 2.81kΩ a przy rozgrzanym do ok 65 stopni 0.29kΩ, czy na całkiem zimnym to nie wiem bo według zaleceń producenta nie katuje sprężarki poniżej 50 stopni oleju
  • #12
    misio106666
    Level 11  
    zaraz przy kolektorze znalazłem jakiś czujnik ? wygląda na niesprawny , sprawdziłem do omomierzem i diodą , jest on po prostu wkręcony w jakiś jak by statyw .między masą w nóżką nie ma najmniejszego połączenia jak by był spalony czy ktoś wie czym albo od czego on jest ?
  • #13
    carrot
    Moderator of Cars
    Ten czujnik włącza wentylator chłodnicy na 15 min gdy silnik jest zgaszony a temp głowicy przekracza 105 °, współpracuje on z przekaźnikiem, chyba 31, nie jestem pewien
  • #14
    misio106666
    Level 11  
    a to ten działa , dzisiaj samochód zaczą również szaleć na wolnych obrotach jutro zmienię silnik krokowy i napiszę czy się udało
  • #15
    carrot
    Moderator of Cars
    Nie zmienisz silniczka krokowego, bo takowego ten samochód nie posiada, możesz co najwyżej wymienić IACV, to zwykły zawór elektromagnetyczny, faktem jest, że może się zacinać, ale to można dość łatwo sprawdzić.
    Na Twoim miejscu sprawdził bym dmuchając ustami w wężyk idący do komputera, czy dojście do map sensora jest szczelne. Ten samochód nie ma przepływomierza, jak niektórzy tu piszą, tylko właśnie map sensor umieszczony wewnątrz sterownika, i tam w środku jest też kawałek wężyka, który może się rozlecieć
  • #16
    misio106666
    Level 11  
    wymieniłem czujnik temperatury i cewkę jak na razie samochód zachowuje się normalnie , może to przez tą że są temperatury minusowe , protestuje go jak będzie trochę cieplej i napiszę czy już wszystko ok , jak na razie stawiam na czujnik temperatury jako winowajcę
  • #17
    misio106666
    Level 11  
    po wymianie czujnika temperatury oraz cewki praca silnika powróciła do normy , jako iż czujnik temperatury nie współpracuje z instalacją gazową , wnioskuj że wadliwa była cewka , dziękuję wszystkim za dobre chęci do pomocy . Pozdrawiam .