Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Sieci bezprzewodowe, brak dostępu do internetu

malwky 15 Jan 2014 02:32 1758 9
  • #1
    malwky
    Level 2  
    Witam, mam ogromną prośbę. Wczoraj wieczorem przy użytkowaniu Internetu mój router (tp-link wr740n) na chwilę został wyłączony, a po ponownym włączeniu, mimo połączenia z moją siecią, pojawił się komunikat ''brak dostępu do Internetu'' (czarny wykrzyknik w żółtym trójkącie jest za każdym razem). Niestety mimo rozłączania i włączania, resetowania routera, usuwania sieci i ponownej konfiguracji, usuwania wszelakich wirusów i robaków, ściągania sterowników do routera (których nie mogłam otworzyć) i różnych inwigilacji i prób sama nie wiem czego, moje starania spełzły na niczym. Już nie mam pomysłu, co mogłabym uczynić, także byłabym ogromnie wdzięczna za pomoc. Mój system operacyjny to Windows 7, laptop: Dell Inspirion. Swoją drogą warto też zaznaczyć, iż laptop ten nie czyta (wierzcie lub nie) kabla ethernet, po podłączeniu Internetu dalej nie ma. Plus, zastanawia mnie fakt, iż przy każdym ponownym połączeniu przy nazwie mojej sieci pojawią się kolejna liczba (Malwa 2, 3 i 4, na której dotychczas się skończyło). Proszę o pomoc! :)
  • #2
    tomrom1985
    Level 30  
    Po pierwsze to podłącz kabel od operatora (może dostałaś modem) do komputera/laptopa i uruchom go. Sprawdź czy jest internet.
    Po drugie trzeba sprawdzić czy router otrzymuje sygnał z modemu. Wydaje mi się, że Twój router ma sprytną funkcję jak auto detect czyli nic nie konfigurujesz a jedynie klikasz next next. Najpierw zrób p.1

    Poza tym potrzeba więcej informacji. Co to za internet - w jakiej tehnologi itd.
  • #3
    malwky
    Level 2  
    Podłączyłam i bezpośrednio z kabla, który dostałam od operatora działa, jednak jeśli podłączę ten kabel od routera do drugiego laptopa wszystko działa, co na moim laptopie już nie przejdzie.
    Internet jest od Alfy, jeśli o to chodzi
  • #4
    elessar87
    Level 33  
    Prawdopodobnie nie masz zainstalowanego sterownika do karty sieciowej. Tak. Sieć bezprzewodowa może (i zwykle tak jest) działać na odrębnym urządzeniu. W takim przypadku nie będziesz mogła połączyć się za pośrednictwem kabla.

    Wejdź w Menedżer urządzeń i zrób screen.

    Co do samego Wi-Fi to proponuję przeinstalowanie sterowników.
  • #5
    malwky
    Level 2  
    Prawdopodobnie jutro zabiorę laptopa do kogoś mądrzejszego, żebym sama nic nie zepsuła. Dziękuję pięknie za odpowiedź :) Chyba, że masz jeszcze dla mnie jakieś wskazówki
  • #6
    LysyOsw
    Level 26  
    Najedź prawym przyciskiem i zrób "napraw" na karcie sieciowej". Czasem pomaga.
  • #7
    elessar87
    Level 33  
    To nie XP, w późniejszych systemach nie chce to już tak fajnie działać, ale faktycznie możesz spróbować wyłączyć i włączyć kartę sieciową.
  • #8
    LysyOsw
    Level 26  
    Też czasem mam taki wykrzyknik... I to pomaga.. Coś tam sie odswieży, wyczyści, wylączy i hula :)
  • #9
    malwky
    Level 2  
    Niestety już to robiłam i nic :(
  • #10
    dt1
    Admin of Computers group
    Mogę pomóc w konfiguracji, jeśli Koleżanka jeszcze chce spróbować.
    Ustawienie routera zależy głównie od dostawcy, ale można spróbować. Potrzebuję dwóch rzeczy, żeby spróbować pomóc z konfiguracją.

    Proszę uruchomić internet podłączając bezpośrednio kabel do komputera. Jak już nawiąże połączenie, należy uruchomić wiersz poleceń (w menu startowym w wyszukaj można wpisać cmd). W wierszu poleceń należy wydać polecenie ipconfig /all, przewinąć ekran do kawałka konfiguracji związanej z kartą REALTEK PCI-E FE. Po podaniu tych informacji mogę spróbować podać sposób konfiguracji routera.