Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Pro Wołrk/PBH 850-1/Młot - Młot udarowy, brak udaru. Jak rozebrać uchwyt?

15 Jan 2014 10:27 4926 4
  • Level 10  
    Witam,

    Mój młot "Pro Work, PBH 850/1" (zakupiony w Biedronce) rozwiercił pół mieszkania w betonowym bloku i przestał mu działać udar. Wiercenie - OK.

    Przeglądałem forum na "Elektrodzie" - doradzano wyjęcie tłoczka z cylinderka, przemycie, zalanie olejem (nie smarem). Tak też zrobiłem. Po zmontowaniu z powrotem udar działał chwile OK, potem rzadziej się włączał, teraz prawie w ogóle.

    Tłok napędzany przez korbowód wchodzi/wychodzi do cylinderka bez problemów. Tłoczek na przeciwko niego porusza się w cylinderku z większym oporem - można go wepchnąć palcem, ale żeby wrócił należy stuknąć (niezbyt mocno) całym uchwytem w deskę.

    Cylinderek czyściłem od środka szmatką na palcu, a potem przemywałem rozpuszczalnikiem - nalałem do środka i postawiłem na sztorc. Potem wszystko wylałem.

    Pewnie pasowałoby rozmontowanie całego uchwytu, ale zupełnie nie wiem jak to zrobić. tłoczek latający w środku nie chce sam wyjść.

    Czy można prosić o poradą co w takim razie zrobić?

    Pozdrawiam, Marcin

    Pro Wołrk/PBH 850-1/Młot - Młot udarowy, brak udaru. Jak rozebrać uchwyt?
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Level 22  
    Jakoś nie bardzo wierzę w ten tłoczek.... .
    Według mnie to zostało uszkodzone łożysko igiełkowe w sprzęgiełku korbowodu udaru.
    !. wyjmij szczotki,
    2. odkręć i zdejm obudowę siedliska dolnego łożyska wirnika,
    3. odkręć u góry dwie śruby mocujące rękojeść,a następnie wykręć cztery śruby imbusowe , którymi przykręcony jest obudowa stojana silnika, teraz ściągnij cześć "elektryczną",( Nie rozbieraj obudowy wyłącznika, i kabla)
    4. zdejm dolna cześć obudowy przekładni i w niej sprawdź stan łożyska igiełkowego j.wyżej, sprawdź stan zębatki sprzęgła udaru - Tam tkwi sedno Twojej awarii....
    Sprawdź tez stan zębów na wirniku ( to tez jest awaryjne w tych narzędziach)
    5. Koszt łożyska ok 10PLN, Tryb tez ok. 10PLN, jedynie to jest kłopot z wyciągnięciem obudowy łożyska z siedliska, ale pewnie sobie poradzisz.
    pozdrawiam Slawek
  • Level 10  
    Dziekuje za informacje, sprobuje zrobic jak piszesz.

    Ktory z przelacznikow steruje opisywanym przez Ciebie sprzeglem? Sa dwa: krecenie/nie krecenie i udar/brak udaru. Chodzi o ten od udaru?

    Szukalem informacji o sprzegle igielkowym jako takim i poza oferatmi handlowymi guzik znalazlem. Czy moglbys podpowiedziec jak dziala takie sprzeglo, jego specyfike?

    Pozdrawiam, Marcin
  • Level 22  
    1. Nie sprzęgło igiełkowe , ale łożysko igiełkowe ..... ,
    2. " Udar - bez udaru" ....
    Nie bój się demontażu, chociaż wiem , że jeżeli robisz to pierwszy raz to jet jakaś obawa, ale maszyna jest b. prosta w konstrukcji i trudno coś zepsuć.
    Sławek
  • Level 10  
    Dzien dobry,

    Rozebralem tak jak kolega sugerowal, ale okazalo sie, ze chyba noe to jest problemem. Po odkreceniu plastikowego dekielka na gorze wiertarki nad korbowodem widac jak korbowod pracuje i lata tloczek w cylinderku. Zatem problem byc moze tkwi w tym co sie dzieje w cylindrze?

    Moglbym wyjac tloczek i zobaczyc stan oringow. Najlepiej jednak byloby wyjac ten element ktory lata w cylindrze i uderza w mocowanie wiertla. Koledzy z forum sugerowali, ze potrafi sie zakleszczac.

    Tylko jak go wyjac?

    Pozdrawiam, Marcin