Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

KIA Clarus - Brak iskry, zero błędów, nie odpala.

15 Sty 2014 11:18 2790 8
  • Poziom 11  
    Witam ponownie, otóż problemem Claruska 1.8 T8D Sedan 1999 r. jest fakt, że na silniku nigdzie nie ma iskry, brak obrotów - wtryskiwacze nie reagują. Silnik kręci ale nie chce w ogóle załapać, pompka paliwa nie załącza się. KIA była na diagnozie i o dziwo kilkukrotne skanowanie wykrywało zero błędów. Powiedziano mi, że może to być sterownik silnika, tak się składa że posiadam drugi od takiej samej i podmieniłem. Bez żadnych efektów. Jedynie czujnik zaworów zaczął się załączać, a po wyłączeniu zapłonu tykał hałaśliwie (nie wiem jak to nazwać) ;). Immobiliser sprawny, żadna kontrolka nie mruga, pali się tylko Check Engine, akumulator, klemy, przewody sprawne, cewki sprawne, co mogło odciąć tak prąd wszędzie na silniku i czemu nie wyświetla żadnych błędów?
  • Poziom 26  
    Podmieniłeś też immo?
    Usterka wygląda na czujnik położenia wału. Sprawdź go oscyloskopem przed wymianą.
  • Poziom 11  
    Tak immo także było podmieniane, a na diagnozie odrazu wykluczyli usterkę immo. Podobno kontrolka powinna mrugać i objawy byłyby inne. Przed całkowitym stanięciem KIA przez kilka dni nie miala siły, do 3 tyś powyżej przerywała i gasła, ciezko bylo czasem tez ja odpalic trzeba bylo kilka razy kręcić bo od razu gasła jak załapala. Wymieniłem cewki, przewody, wtryskiwacze przeczyszczone, przepustnica także i zaczęła troche lepiej jeździć ale w pełni mocy nie odzyskała. No i pewnego dnia po nocy w garażu nagle straciła prąd na silniku i nie ma obrotów. Zapomniałem dodać o tym, a może byc ważne. Dziś po pracy sprawdze czujnik wału.
  • Poziom 21  
    kolego zrób porządną diagnostykę i w parametrach będzie widać co nie halo, ale objawy wyglądają na wysypane immo (hi-scan, carman- scan, na takim sprzęcie to autko trzeba przeskanować)
  • Poziom 36  
    MikeR9 napisał:
    Wymieniłem cewki, przewody, wtryskiwacze przeczyszczone, przepustnica także i zaczęła troche lepiej jeździć ale w pełni mocy nie odzyskała. No i pewnego dnia po nocy w garażu nagle straciła prąd na silniku i nie ma obrotów.


    Zaktualizuj rozpoznawanie kluczy i wykręć przed próbą odpalenia sondę lambda
  • Poziom 11  
    mako110 napisał:
    kolego zrób porządną diagnostykę i w parametrach będzie widać co nie halo, ale objawy wyglądają na wysypane immo (hi-scan, carman- scan, na takim sprzęcie to autko trzeba przeskanować)

    Kolego było skanowane hi-scanem, mechanik z serwisu wziął komputer skanował go kilka razy i zero błędów wywalało cały czas, nie uśmiecha mi się za kolejną diagnostykę płacić skoro nie pokazuje błędów. Mechanik mówił, że to na pewno nie immobilizer ponieważ kontrolka od niego powinna mrugać na desce rozdzielczej i pokazał by błąd. Czy immobilizer odpowiedzialny był za ten brak mocy, szarpanie, problemy z odpalaniem, nie jestem "znawcą" ale jakby padł to by padł od razu, a nie powoli chociaż nie znam się na tym... Dzisiaj sprawdziłem i paliwo dochodzi, pompka się nie załącza ale podaje paliwo. Podobno uszkodzony czujnik wału odcina prąd na silniku oraz pompkę ale będzie podawała paliwo czy to prawda?

    jurekk55 napisał:
    MikeR9 napisał:
    Wymieniłem cewki, przewody, wtryskiwacze przeczyszczone, przepustnica także i zaczęła troche lepiej jeździć ale w pełni mocy nie odzyskała. No i pewnego dnia po nocy w garażu nagle straciła prąd na silniku i nie ma obrotów.


    Zaktualizuj rozpoznawanie kluczy i wykręć przed próbą odpalenia sondę lambda

    Jak zaktualizować rozpoznawanie kluczy?
  • Poziom 21  
    zdziwił byś się jak wredne jest immo w starszych kia,proponuje zmienić mechanika
  • Poziom 36  
    MikeR9 napisał:
    Dzisiaj sprawdziłem i paliwo dochodzi, pompka się nie załącza ale podaje paliwo.


    Wyjaśnij nam, albo niech nam pomoże najznamienitszy profesor polonistyki i przetłumaczy

    MikeR9 napisał:
    Czy immobilizer odpowiedzialny był za ten brak mocy, szarpanie, problemy z odpalaniem, nie jestem "znawcą" ale jakby padł to by padł od razu, a nie powoli chociaż nie znam się na tym...


    Uznałeś że masz do czynienia z jedną usterką

    MikeR9 napisał:
    Mechanik mówił, że to na pewno nie immobilizer ponieważ kontrolka od niego powinna mrugać na desce rozdzielczej i pokazał by błąd.


    Brak synchronizacji nie jest traktowany jako błąd , nie wszystkie moduły weryfikują to jako błąd

    MikeR9 napisał:
    nie uśmiecha mi się za kolejną diagnostykę płacić skoro nie pokazuje błędów.


    Kolejne niezrozumienie tematu , skoro nie zleciłeś weryfikacji przyczyn usterki , a tylko odczyt błędów , dostałeś to za co zapłaciłeś .
    Kompleksowa analiza problemu jest trochę droższa niż "czytanie" błędów
  • Poziom 11  
    jurekk55 napisał:
    Wyjaśnij nam, albo niech nam pomoże najznamienitszy profesor polonistyki i przetłumaczy


    Chodzi o to, że pompka się nie załącza po przekręceniu na zapłon, nie dochodzi do niej prąd, a mimo to podaje paliwo jak się kręci.

    jurekk55 napisał:
    Uznałeś że masz do czynienia z jedną usterką


    Napisałem, że nie znam się aż tak na tym dlatego zapytałem czy immobilizer może być odpowiedzialny za to. Dzisiaj wieczorem sprawdzę czujnik wału, jeśli to nie będzie usterką to zaprowadzam do porządnego mechanika.[/quote]