Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Suzuki Ignis, R+, Swift 1,3 - Stuki ze skrzyni biegów związane z obrotami silnik

15 Sty 2014 14:57 6795 6
  • Poziom 12  
    Suzuki Ignis Rok 2007, przebieg 150 tys, I-właściciel.
    Ze skrzyni biegów słychać "terkotanie", miarowe ocieranie, stuki (trudno to opisać słowem).
    Częstotliwość proporcjonalna do obrotów silnika ale około 10 x mniejsza od wskazań obrotomierza.. Słyszalna tylko pod obciążeniem, mocno na I biegu, słabiej na II i słabo na III. Na wyższych i wstecznym - wcale.
    Nie było i nie ma wycieków. Biegi wchodzą bdb.
    Po 100 tys km zauważyłem niski poziom oleju, dolane ok 0,5 l. Możliwe że tak było od początku mimo przepisowych "przeglądów" w ASO.
    Zwracam sie do Kolegów o propozycje diagnozy bo trzej mechanicy mają 3 różne pomysły, łącznie z wymianą skrzyni. Takie same skrzynie są w Wagon R+ i Swift.
  • Poziom 9  
    Na początek i przy tym przebiegu warto wymienić olej na świeży.
  • Poziom 12  
    Merkaba napisał:
    Na początek i przy tym przebiegu warto wymienić olej na świeży.


    Prosiłbym o poważne posty.
  • Poziom 9  
    To może inaczej jak dolejesz wodę do szamba to co z tego wyjdzie?
    Nie wiem czy wiesz ale w Japończykach olej przekładowy wymienia się w granicach 80 - 100 tyś km...
  • Admin grupy Samochody
    Wymiana oleju i tak nie pomoże.Zdemontować skrzynię, rozebrać , zweryfikować,wymienić uszkodzone łożysko-a. Opcja druga - kupić używaną skrzynię z gwarancją rozruchową i wymienić.
  • Poziom 9  
    T5 miałem coś takiego w Accord'zie już prawie zakupiłem nową skrzynie ale ktoś doradził abym wymienił w obecnej skrzyni olej na oryginalny i... nastała cisza.
  • Poziom 12  
    Problem rozwiązany.
    Ten stukot 1:10 w stosunku do obrotów silnika sugerował uszkodzone łożysko. Bo koszyk z kulkami obraca się wolniej niż pierścień, tu akurat 10x. I tak było.
    Wrzuciłem tu problem bo wolę zapytać mądrzejszych przed decyzją.
    Uszkodzone było pierwsze łożysko od sprzęgła SKF BB1-0078, chrupie, trzeszczy - kończyło żywot.
    Przy okazji wymienione kpl sprzęgło, reszta łożysk w skrzyni (oprócz łożysk półosi i igiełkowych) i uszczelniacze.
    Uwaga. Koszt łożysk i siemmeringów: ASO ~1800 zł, Węgry - sklep www - ~200€, ja kupiłem za 240zł w sklepie z łożyskami.
    Koszt sprzęgła: 300,-
    Warsztat: 800 zł + olej. Czas 2 dni. Auto jak nowe.
    Nie rozważałem zakupu skrzyni bo ta jest nasza od nowości i wiemy co mamy po 150 tys km.

    P.s. odsprzedam za 50 zł 2 łożyska półosi FAG które zostały.