Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Safrane 2.0 - nie sprawna pompa paliwa Safrane 94r.

15 Sty 2014 15:50 2391 15
  • Poziom 8  
    Witam ponownie wszystkich i z góry dziękuję za okazaną pomoc. Do rzeczy :)
    Jakiś miesiąc temu wymieniłem pompę paliwa w mojej Safrance 94r. 2.0 wczoraj wsiadam i niestety ale nie słychać pracy pompy po przekręceniu stacyjki ( brak charakterystycznego dźwięku załączenia pompy ).
    Poczytałem inne tematy związane z pompą paliwa w Safrankach i zrobiłem to co podpowiadali inni więc zacząłem od bezpieczników - wszystko ok. Co prawda kostki przy progu pasażera nie sprawdziłem ale sprawdziłem napięcie na przewodach przy pompie, miernik wskazuje 9.98 czyli chyba ok. Jak myślicie czy problem leży po stronie mojego układu. czy poprostu mam pecha do pomp z jakimi przychodzi mi sie zetknąć( kupiłem wcześniej używaną ). Dodam tylko że posiadam instalację gazową holenderską i żeby odpalić samochód potrzebuję odrobiny paliwa na rozruch.
  • Poziom 28  
    Skoro akumulator daje 12,6V a na popie masz 10V to wg Ciebie gdzie te 2,5V?
    Wepnij żarówkę 55W zamiast pompy paliwa i zmierz wtedy napięcie, chyba że żarówka nawet nie zaświeci...
  • Poziom 43  
    Wymienić pompę i zacząć jeździć z większym poziomem paliwa w zbiorniku bo niedługo znów będzie pompa do wymiany.
  • Poziom 8  
    Lolek85 jeżeli wepnę żarówkę 55W i się zaświeci to rozumiem, że wtedy mam zmierzyć napięcie przy świecącej żarówce tak? ile powinno być i co sprawdzić, że brakuje 2,5V na kablu?


    Milejów- paliwo jest w baku nigdy nie jeżdzę na rezerwie zawsze zwracam na to uwagę więc problem nie leży w braku paliwa
  • Poziom 28  
    Jak się okaże że pompa padła to przy okazji wymiany zaglądnąć do baku, ewentualnie posprzątać i wymienić filtr paliwa jak był dawno wymieniany.
  • Poziom 8  
    milejow paliwo jest w baku nigdy nie jeżdzę na rezerwie zawsze zwracam na to uwagę więc problem nie leży w braku paliwa

    Dodano po 1 [minuty]:

    posprzątać co przez to rozumiesz ?? filtr paliwa wymieniony w tamtym tygodniu :/
  • Poziom 28  
    W zbiorniku może być syf, pompka ma pewno sitko ale i tak coś zawsze pociągnie.
    Jest jeszcze opcja że pompka kiepskiej jakości, ale najpierw zmierz to napięcie pod obciążeniem.
  • Poziom 8  
    no ok rozumiem, że gdy żarówka sie zaświeci to podczas pracy świecenia żarowki zmierzyć napięcie.
    czy mówisz żeby wypompować paliwo i wyczyścić zbiornik z syfu ?? czy jak??
  • Poziom 28  
    Zdiagnozuj najpierw w czym jest problem a dopiero potem będziemy się martwić.
  • Poziom 8  
    bardzo chętnie tylko problem polega na diagnozie :)
    dla mnie wygląda to zagatkowo gdyż w ciągu tygodnia pali 2 pompy , miernik wskazuje 9,98 V, przy przekręceniu na drugiej kostce 12V. ?? nie wiem gdzie szukać problemu i jak go zdianozować
  • Poziom 28  
    Po pierwsze zacznij pisać jak na Polaka przystało, po drugie od kiedy pompa paliwa ma dwie kostki, a po trzecie
    schabu21 napisał:
    nie wiem gdzie szukać problemu i jak go zdianozować
    co kończy się tym że
    schabu21 napisał:
    w ciągu tygodnia pali 2 pompy

    Myślę że optymalnym sposobem naprawy i zaoszczędzenia pieniędzy jest znalezienie kogoś kto ma o tym pojęcie, bo wydasz kasy na pompki a nie znajdziesz przyczyny.

    Jeżeli twardo chcesz walczyć to kup porządną pompkę, przedmuchaj przewody paliwowe i zobacz czy nie ma syfu w baku, tylko wcześniej sprawdz czy jest dobry styk na kostkach.
  • Poziom 8  
    dobra lolek przemilczę to.... tylko dlatego, że uważam Cię za kogoś kto potrafi pomóc drugiej osobie a chyba poniosły Cię ambicję, czy próba wywyższenia się nad inną osobą i próba jakiegokolwiek dowartościowania się...... no ale cóż nie jest to temat na tą stronę i na pewno nie jest kluczowym do tematu. Zadaje pytania gdyż chce się upewnić, że idę dobrym tropem... A żeby coś zdiagnozować trzeba wiedzieć gdzie jest problem a ja nie wiem od czego zacząc. no ale spoko.

    Dodano po 4 [minuty]:

    pod drugie pompa paliwa ma dwie kostki jedną płaską drugą okrągła ( walcowatą ). Jedna po przekręceniu stacyjki podaje prąd stały 9.98V, druga podaje chwilowo na sam moment przekręcenia kluczyka w stacyjce ( walcowata ) 12V.
  • Poziom 28  
    Nie skomentuję tego co napisałeś, ale prąd mierzy się w Amperach a nie Voltach.

    Jedna kostka jest od czujnika położenia pływaka w zbiorniku paliwa, a druga jest właśnie od pompy paliwa, grubość kabli już powinna dać Ci do myślenia.
    Jeżeli pojawia się napięcie na chwilę to pojawia się też przy kręceniu rozrusznikiem. Sprawdź czy jest dobry styk we wtyczce, jeżeli tak to możesz śmiało wyciągać pompkę, bo jak łączy wszystko w środku to pompa nadaje się do kompletu z pozostałymi uszkodzonymi.

    Miałem tamtego nie skomentować ale dodam tylko tyle żebyś nauczył sie pokory, bo sam nie zdajesz sobie sprawy z tego jak małe masz o tym pojęcie. Ja to widzę, Koledzy to widzą ale Ty niestety nie, więc próba przemówienia Ci do rozsądku nie była forma wywyższenia się tylko sposobem na zaoszczędzenie czasu i pieniędzy, oczywiście Twoich.
  • Poziom 8  
    dobrze... nie jest to czas i strona na przekomarzanie się kto tu teraz ma rację wiec jeśli poczujesz się lepiej to ja odpuszczam nie mam chęci sprzeczania się co do faktu moich kompetencji. Wiem, że widać to od razu, że mam małe pojęcie co nie znaczy, że moje chęci też są takie... ale już nie ważne dziekuję Ci za pomoc i napewno zrobie wszystko co napisałeś. Miałem nadzieję, że ktoś też miał taki kłopot i okaże się, że sprawa będzie błacha. no ale coż.... czasami tak bywa....
  • Poziom 28  
    Sprawdź połączenia przed wymianą, najlepiej zamiast pompki (na samym końcu przewodów) wepnij żarówkę 55W, będziesz miał pewność że to wina dokładnie samej pompki.
  • Poziom 8  
    siema sory że jeszcze tego nie sprawdziłem ale ostatnio jestem mocno zapracowany i nie mam chwili by usiąść przy renacie.
    Abada obstawiam, że twoja diagnoza może być najbardziej trafna bo prawie cały czas mam zaparowana szybę i bardzo szybko na tylnej szybie zbiera się woda. powiedz mi tylko proszę czy to jest jedyny sposób by sprawdzić ze w baku jest woda?