Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

c330m - Ciężko od pala... Pierścienie ?

Developers 15 Sty 2014 17:46 2160 15
  • #1 15 Sty 2014 17:46
    Developers
    Poziom 18  

    Witam!

    Opiszę tak w skrócie...
    W moim c330m nic nie było remontowane od nowości... Wcześniej palił bez problemu, ale było słychać taki dziwny suchy głośny stukot na 1 garze... Gość mówił, że to wtrysk wymienił końcówkę... Ale dalej tak samo... Aż do dzisiaj... Na akumulatorze jak odpalał ? Świece pod grzane i kręcę gaz na full i chce od palić wali dym już nie kręcę rozrusznikiem i nagle zgasł i tak cały czas... Teraz to już wogólę nie chce prawie palić... Jedynie na zaciąg... Wyciągnąłem wtryski okręciłem je ku górze, przykręcone do pompy i kręcę... Wtryski ładnie pylą i równo miernie... Przez dziurkę od wtrysków zobaczyłem 1 tłok czarny full.... Ale nie widziałem cylindra dobrze... Aa drugi widać przebłyski czyli 2 ma dobre spalanie niż pierwszy...
    Co sądzicie ? Tłoki pierścienie, szlif wału, nowe cylindry ? Czy problem leży gdzieś indziej ?

  • #2 15 Sty 2014 18:07
    hevet2
    Poziom 18  

    Pomiar ciśnienia, próba olejowa prawdę Ci powie (ja obstawiam głowice).

  • #3 15 Sty 2014 18:38
    Developers
    Poziom 18  

    Głowica ? Powiadasz ? Coś troszkę nie chce mi się wierzyć, licząc ma gazu 9tys i silnik chodzi zbije z gazu do 4-5 gaśnie... Nie utrzymuje kompresji 1 tłok tak mi się wydaje ?

  • #4 15 Sty 2014 22:16
    mtracz
    Poziom 29  

    Co ma szlif wału do kompresji?
    Zrób pomiar ciśnienia, albo rozbieraj i ocenisz w tedy, bo bez tego to raczej się nie obejdzie.
    Dlaczego nie chce Ci się wierzyć że to głowica? Każdy powód nie trzymania kompresji ma wpływ, czy to zawory czy pierścionki.
    Luz zaworowy sprawdzałeś?

  • #5 16 Sty 2014 12:58
    Developers
    Poziom 18  

    Zrzuciłem dzisiaj nie dawno głowicę.... I już widać problem gdzie leży :P 1 Tłok wypalony aa drugi nad palony... Czyli silnik chodził licząc na 1 tłoku :D hahha Zobaczę jeszcze jak wygląda korbowód, panewki... :/

    Na pierwszy rzut idzie regeneracja głowicy... Bo za bita jest... Jak panewki też... Nie obejdzie się bez szlifu wału...

  • #6 16 Sty 2014 13:15
    jpna100
    Poziom 24  

    Jak zacząłeś grzebać to zrób porządny remont silnika i będziesz miał spokój na kolejne lata. Tym bardziej że nie był jeszcze ruszany, a nie wiadomo ile MTh przepracował. :D

  • #7 12 Mar 2014 19:09
    Developers
    Poziom 18  

    Panowie... Rozebrałem go w zimie i tak po miesiącu kupowałem coś nowego i dawałem do regeneracji... Teraz zaczynam skręcać.... I moje pytanie jest takie... CHyba pomyliłem korbowody... Nie ma znaczenia ?? Ale stopki nie bo miałem po skręcane bo dawałem do wprasowania panewki oraz sprawdzenia stopki....

    Właśnie nie wiem co z Tymi korbowodami czy nie ma różnicy ?? Panewki nominał... Tłoki nowe pierścionki głowica po regeneracji...

  • #8 12 Mar 2014 19:19
    hevet2
    Poziom 18  

    Jak stóp nie pozamieniałeś zakładaj jak leci.

  • #9 12 Mar 2014 21:55
    zetor6245
    Poziom 14  

    Jak masz numer na korbowodzie ten sam co i na stopie to wszystko pasuje, zakładaj jak leci.

  • #10 15 Mar 2014 18:30
    Developers
    Poziom 18  

    Ok po dokręcałem jak i głowicę...
    Moje pytanie ustawia się jakoś dawkę paliwa w c330 na pompie ? Bo tak wali paliwem nie przepalonym, że aż szczypie w oczy... Nie wiem jaka to śrubka do dawkowania... Silnik ładnie pracuje równo tylko jeszcze ustawiam po pychacze bo wiadome zmienili swoje położenie... Jak pisałem chyba powyżej, że miałem nad palony jeden tłok więc chyba to problem jeszcze z dawkowaniem paliwa jest ?

  • #11 15 Mar 2014 19:07
    jpna100
    Poziom 24  

    Dawki samemu nie powinno sie ustawiać! Obok korka wlewowego oleju do pompy masz taki cypisek jak do odkręcania wentylków, odkręcasz go i pod nim jest śruba do regulacji dawki. Nie pamietam w która stronę się zmniejsza ale chyba w prawo. Delikatnie ją przekręć, najlepiej zapamiętaj o ile żebys później mógł wrocić do tego położenia jakie miałeś. Pompę najlepiej zawieź do fachowca..

  • #12 22 Mar 2014 09:55
    Developers
    Poziom 18  

    Panowie problem.....

    Już wy pyrkałem 18mh.... I poci mi się z pod uszczelki.... Na samym początku do kręciłem głowicę do 220Nm po staniu i pyrkaniu 5mh dokręciłem do 240Nm i o dziwo nie pociła się już ale znowu zaczęło się pocić.... Tak myślę, że trzeba chyba uszczelkę wymienić ? Czy dociągnąć głowicę do 260Nm ?? Bo wiadome chyba tuleje się już osadzili i zrobił się luz... Co byście w moim wypadku zrobili ? Do kręcili jeszcze czy uszczelka nowa ? Bo uszczelka kosztuje około 10 zł aa zamontowanie by mi zajęło z 30 minut z ustawieniem popychaczy zaworowych...

  • #13 22 Mar 2014 20:33
    zetor6245
    Poziom 14  

    Nie znam się na ustawieniu sily dokręcania za pomocą twojego klucza.
    Ja dokręcam za pomocą klucza + 50cm rurki.
    Jeśli miałeś głowicę regenerowaną w zakładzie to na pewno była plantowana więc na pewno jest prosta. Jeśli byś miał tuleje za nisko to dmuchał by kompresje do oleju lun do wody.
    Skoro głowica ci się poci pod uszczelką tzn. ,że masz za wysoko uniesione tuleje i nie możesz docisnąć głowicy. Zakładam ,że głowicę przykręcałeś dobrze tzn. od środka, na krzyż, kolejne śruby raz w prawo ,raz w lewo i też na krzyż.
    Ja nigdy drugą razą nie dokręcam, nie słyszałem by ktoś przy nowych ciągnikach, samochodach bawił się w ponowne dokręcanie.

  • #14 23 Mar 2014 11:17
    Developers
    Poziom 18  

    Głowica kolejność śrub itp jest ok... Bo w samochodach wymieniałem uszczelki itp... I nigdy się nie spotkałem właśnie z takim problemem jak tutaj... Kupiłem uszczelkę może na dniach wymienię jak będę miał czas... Capek ma już 20mth pierścienie co widzę ułożyły się, bo dym biały nie wali jak dodam gazu to czarny! Tylko zapocona uszczelka jeszcze...

  • #15 23 Mar 2014 13:56
    zetor6245
    Poziom 14  

    Jak będziesz miał zdjętą głowicę przyjrzyj się tulejom. Kołnierz tulei powinien wystawać po wyżej bloku o grubość ( około podkładki pod tuleje, przejeżdżając paznokciem powinieneś poczuć delikatny uskok, opór ). Dla pewności odwróć głowicę do góry zaworami i sprawdź szczelność (polej gniazdo benzyną i dmuchaj powietrze ustami za pomocą węża do klektora ssącego i wydechowego. Jeśli będzie bomblowało to kup pastę do zaworów i dotrzej ją .

  • #16 17 Maj 2014 08:58
    Developers
    Poziom 18  

    Noo Panowie !
    Capek zrobiony...
    Nowe, panewki, Tłoki, Tuleje, Pierścienie, Uszczelka, głowica po regeneracji, Korbowody sprawdzone.. Dotarty... Taką komprechę ma, że musowo odpalać, na odprężniku :/
    Problem co miałem z uszczelką co gotowało się, do waliłem głowicę jeszcze raz do 260Nm jakoś tak już nie pamiętam, Wszystko suche, oleju nie bierze :) Płynem za lany nie ma plam oleju itp... Czyli jednym słowem remont udany :)

    Pozdrawiam i dziękuję wszystkim za pomoc :)

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME