Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Delphi - Błąd przy wczytywaniu danych z pliku.

reksio93 15 Sty 2014 20:34 984 3
  • #1 15 Sty 2014 20:34
    reksio93
    Poziom 2  

Witam. Na wstępie zaznaczę, że jestem początkującą osobą z programowania i niestety nie bardzo rozumiem działanie Debuggera.

Mam stworzony program, w którym poprzez opcję w menu ("Otwórz dane z pliku") i przy użyciu komponentu TOpenDialog otwieram dane, które następnie zostają zapisane do StringGrida.
    Wszystko działało, nic nie zmieniałam w kodzie, ale po n-tej próbie programu, gdy otwiera mi się okienko wyboru pliku wyskakuje mi błąd:
    "Project raised an exception class 'Run Error(217)'".

Pojawił mi się też raz błąd: "Error: Project raised exception class 'External:SIGSEGV'."

Próbowałam dociekać, w czym tkwi problem. Gdy kliknęłam Break wyczytałam, że coś jest nie tak ze ScrollBarem. I rzeczywiście, gdy uruchamiam program, mogę wybrać plik, gdy wpiszę, jego nazwę w pasku, ale gdy przesuwam strzałkami, bądź myszką scrollbar, ten komunikat się pojawia.
    Co więcej sprawdzałam ten program na innych komputerach i, o dziwo, normalnie działa, bez problemu.
    Nie wiem, dlaczego tak się dzieje, czy mam coś nie tak z ustawieniami... Dodam też, że używam Lazarusa.

0 3
  • Pomocny post
    #2 15 Sty 2014 20:57
    mickpr
    Poziom 39  

Witaj.

reksio93 napisał:
    Co więcej sprawdzałam ten program na innych komputerach i, o dziwo, normalnie działa, bez problemu.
    Być może problem jest ... w różnych wersjach używanych bibliotek.
    Bez źródła (kodu) niewiele wyczarujemy.
    P.S. Próbowałaś kompilować inną wersją Lazarus'a?
    P.S.2 Jakiej wersji używasz?

0
  • #3 15 Sty 2014 21:33
    reksio93
    Poziom 2  

Lazarus 1.0.12.

Spróbuję go przeinstalować :)

Edit - Na innych komputerach miałam tą samą wersję i wszystko działało.