Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Simson - diagnoza braku mocy przy pełnym otwarciu przepustnicy

petione 29 Mar 2005 18:42 23077 40
  • #1
    petione
    Level 17  
    Posiadam motorower Simson i problem jest w tym ze nie osiąga on pełnej mocy tzn po pełnym otwarciu przepustnicy odnosi się wrażenie ze silnik w ogóle nie reaguje na ta zmianę. Zapłon raczej mam dobrze ustawiony wiec pozostaje jeszcze gaźnik, ale co w nim? dysze niby nie są pozatykane wiec nie mam pojęcia co jest. A i jeszcze jedno, zużycie silnika odpada:)
  • #2
    oost
    Level 13  
    Witam sprobuj wymienic swiece,na nowa,moze jest za duza przerwa w tej twojej i zuzyta,tylko pamietaj dokrecaj z wyczuciem zeby nie przekrecic gwintu.Powodzenia.
  • #3
    gumiś_rzesz
    Level 25  
    Witam
    Przyczyn może być więcej np. zapchany filtr powietrza, zużyty gaźnik lub świeca. Piszesz że zużycie odpada czyżbyś robił remont może poprostu jest jeszccze nie dotarty.
    POZDRAWIAM
  • #4
    petione
    Level 17  
    Remont juz byl kawalek czasu a raczej km:) wiec silnik na 100 jest dotarty. Swieca i zapchany filtr tez odpada. Caly czas mysle ze to gaznik ale co konkretnie w nim?
  • Helpful post
    #5
    cikol
    Level 27  
    Dymi na full obrotach?
  • #6
    slawo1
    Level 14  
    Proponował bym ci skupić się na zapłonie, możesz mieć za pużny lub za wczesny, i motor będzie się mulił. Jak będzie pużny to będzie osłabiony, na wczesnym możesz mieć problemy z odpalenie będzie ci odbijał w drugą stronę. Sprawdż to dokładnie.
    slawo1
  • Helpful post
    #7
    SP7SEC
    Level 28  
    bardzo często przyczyą spadku macy jest wypchnięcie
    simeringu na wale korbowym
    więc ściąg koło magnetyczne i sprawdż,, sprawdż
    też od strony sprzęgła. jaki masz zapłon stykowy czy bezstykowy

    pozdrawiam
  • #8
    petione
    Level 17  
    Wiec: nie dymi na full obrotach, simeringi sa dobre a zaplon ustawiany jest raczej dobrze nawet gdyby kresce nie wierzyc to 1.8 mm jest. Wiec niestety to raczej nie. Znam simsona od kazdej srubki ale z tym sabie nie moge poradzic:(
  • #9
    diff
    Level 19  
    Rozumiem że przy spokojnej jezdzie silnik radzi sobie a po gwałtownym otwarciu przep. zero reakcji jak wygląda świeca? zaznacz punkt neutralny i użyj stroboskopu poz.
  • #10
    rafuls2
    Level 15  
    Miałem taki problem przy swoim simsomie wszystko niby myło ok. a on nie miał powera. usterka okazała się banalna - przytkany tłumik
  • #11
    Poniek
    Level 11  
    Może jest to winna zanieczyszczonego gaźnika. Jak ja swojego przeczyściłem to lepiej chodził
  • Helpful post
    #12
    OBER1
    Level 12  
    jeśli tłumik masz drożny, gażnik ustawiony wg.książki (pływak! oczywiście bez przecieków), wszystkie styki od zapłonu dobre, to napisz, jaki masz zapłon, jak z przerywaczem mechanicznym to stan styków kowadełko/młoteczek muszą być równiutkie (nalepiej polerka), ustawiona przerwa, i miłego grzebania przy przestawianiu zapłonu wcześniej/później zmieniaj tak troszkę odpalaj i sprawdzaj, bo to co jest w książce to mało kiedy jest dobre, na którym ząbku masz ustawioną iglicę?
  • #13
    petione
    Level 17  
    Iglicze mam ustawioną na 2 ząbku
  • #14
    OBER1
    Level 12  
    ewentualnie możesz spróbować ją podnieść/opuścić, ale w tym położeniu co jest to powinien brykać, sprawdź i zrób to co było pisane wyżej i powino być oki
  • #15
    cikol
    Level 27  
    Iglica na środek i MUSI chodzić, ja bym stawiał na nieszczelne połączenie gaźnika z silnikiem - lewe(fałszywe jak kto woli) powietrze może łapie.

    W simerze to kazdej śruby nie znam, ale znam polskie <50cm&sup3; - to pewnie to samo.

    Nie wiem czy tam są uszczelki takie jak "u nas" przy gaźniku. Jeżeli takie papierowe, albo podobne to radził bym wymienić na coś pewniejszego.

    To zweitakt i to. Ktoś pisał że może tłumik może być zatkany - ma racje - w zweitaktach ważny jest wydech - przez to pytałem czy dymi - przy zapchanym raczej by dymił.
  • Helpful post
    #16
    czarek18
    Level 25  
    Witam a sprubuj zdjąć wąż idący od gaźnika do filtra i przysłonić wlot powietrza do gaźnika ręką oczywiście nie cały ale około 1/2, 3/2.Ma takie objawy jakby miał za obfitą mieszankę w powietrze.Aha sprawć drożność kranika diabeł tkwi w szczegułach.Powodzenia.
  • #17
    Patryk.master
    Level 14  
    Zdejmij tłumik i się przejedź ja w jawce miałem to samo aż wreszcie zdjołem tłumi i się wszystko wyjaśniło.
    Pozdrawiam.
  • #18
    petione
    Level 17  
    Lewego powietrza nie lapie bo by nie chodzil na wolnych obrotach. Swego czasu tez mi to dalo w kosc. A co do tlumika juz bardziej wyczyscig go nie da :D. Raz gdzies czytalem o gosciu ktory mial ten sam problem lub podobny, pisal ze wymienil gaznik i bylo oki. Jescze raz dla zrozumienia. Moc on niby posiada ale wrazenie jest takie jak by przepustnica otwierala sie nie na full tylko powiedzmy na 3/4.Czyscilem dysze, probowalem z poziomem paliwa, nic nie pomoglo a sie tylko zalewal, teraz poziom jest ustawiony optymalnie. Sczelnosc kanalu ssacego mysle ze tez jest oki (uszczelki papierowe +silikon). Szczerze mowiac naprawde juz glupieje. Mam go od kilku lat i po zakupie chodzil przez jakis czas dobrze a potem sie to cos podzialo. Remont silnika robilem wiec zuzycie na pewno odpada.
    Dziekuje wszytskim za dotychczasowe odpowiedzi i prosze o dalsze sugestie o ile takowe jeszcze beda istniec
  • #19
    OBER1
    Level 12  
    jeśli nie napieprzyłeś za dużo tego silikonu i ci go nie wycisło do środka (przytykając dolot), nie pomyliłeś miejsca dysz w gaźniku (co często już widziałem), i masz już wszystko sprawdzone co było pisane wcześniej to reguluj ten zapłon (czasami to trochę zajmuje)
  • Helpful post
    #20
    Patryk.master
    Level 14  
    No to zobacz czy ta pzrepustnica się do końca otwiera i sprubój mu przydkać trochę powietrze. Ja bym obstawiał na złą mieszankę paliwa z powietrzem. Jak już mówiłem miałem jawke i też trochę kombinowałem i właśnie jak miał za dużo powietzra był podobny efekt jak u ciebie a jak było za mało to znowu nie chciał sie zbierać z mniejszych obrotów (szarpał). Acha i kabel wysokiego napięcia najlepiej zwykły z drutem a nie sylikonowy.
  • #21
    petione
    Level 17  
    Z mieszanką tez się bawiłem i mam tak ustawione 1/5 obrotu śrubki. Chodził lepiej, ale to jeszcze nie to

    Dodano po 1 [minuty]:

    Z mieszanką tez się bawiłem i mam tak ustawione 1/5 obrotu śrubki. Chodził lepiej, ale to jeszcze nie to. Spróbuje jeszcze tumnik
  • #22
    cikol
    Level 27  
    petione wrote:
    Z mieszanką tez się bawiłem i mam tak ustawione 1/5 obrotu śrubki. Chodził lepiej, ale to jeszcze nie to

    Dodano po 1 [minuty]:

    Z mieszanką tez się bawiłem i mam tak ustawione 1/5 obrotu śrubki. Chodził lepiej, ale to jeszcze nie to. Spróbuje jeszcze tumnik


    Nie wiem jak przy simerku, ale przy rometach są w gaźniku są 2 śróby i UWAGA: żadną z nich nie ustawia się mieszanki dla normalnej pracy silnika. Jedną reguluje się wolne obroty, a drugą powietrze DLA WOLNYCH OBROTÓW. Mieszankę regulujemy wysokością ustawienia iglicy.

    Spróbuj iglice podnieść.
  • #23
    manfred19
    Level 11  
    Witam!!!
    Podnosząc iglice reguluje sie sklad mieszanki dla wysokich obrotów. Od wolnych jest śrubka. Proponuje sprawdzić kolanko wydechowe. sam tlumik raczej sie nie zapycha ale nagar zbieera sie w kolanku. I nie bedzie on od razu widoczny patrząc z każdego końca rury. Kiedys miałem komara i tlumik był elegancki ale w kolanku był otwór o średnicy 1 cm. po wyczyszczeniu różnica była kolosalna. Wydech ma ogromne znaczenie dla dwusuwa. A próbowałeś już z tym przytykaniem wlotu gaźnika ręką?? może są złe średnice dysz??
    pozdrawiam
  • #24
    gregor10
    Level 27  
    Witam!
    Wg. mnie na 80% żle wyregulowany gażnik .
    Masz złą mieszankę tzn. stosunek paliwa do powietrza.
    Ja bawiłem sie w regulacje gażnika i muszę powiedzieć ze można sobie go ladnie podrasować lub też całkiem spie***yć co jest bardzo prawdopodobne.
    A mówiać konkretniej,
    1. Ustaw śróbką tą ze spreżyną takie wolne obroty zeby silnik chodził w miarę równo, ale nie wykręcaj jej zbytnio do góry.
    2. Iglice "podciąg" do góry tzn. tą blaszke załóż na 1 ząbek licząc od szpica iglicy.
    3. Spróbuj tą śróbka na lączeniu między gażnikiem a cylindrem wykręcić do góry tylko nie za dużo i spóbój czy coś dało.

    Po tych regulacjac wsio powinno być oky.
    Moje uwagi:
    AD1. -- z tego co mówisz to wydaje mi sie ze masz sróbkę tą ze sprężynką za bardzo wykręconą, ponieważ wiem z doświadczenia ze jak u siebie wykręce ją za dużo do góry to mam sytuacje taką samą co Ty, małą moc na wysokich obrotach itd.
    AD2. Ja mam ustawioną iglice na 2 ząbku i mi wystracza ale na trzecim niekiedy mam też sytuacje taką jak uciebie.
    AD3. najlepiej dobrze sie przyglądną tej sróbce, wokól niej będzie taki jakby "pasek' i wtedy jest najlepiej <przynajmniej u mnie> ustawić tą sróbke na równi z tym paskiem i wykręcić ją na 1-3 obroty.
    Ta sróbka może być zaślepiona jaky taką gumową zaslepką którą musisz wyjąć.

    Życzę powodzenia!
  • #25
    wueska
    Level 16  
    chłopaki macie strasznie barbarzyńskie sposoby :/ znalazłem nawet gościa którey stroboskopem chciał ustawić zapłon :/ (powiedz mi ja to zrobisz w silniku 1 cyl. :>) mi się porostu wydaje ze masz jakąś nieszczelność (lewe powietrze) moze też być juz znaczne zużycie przepustnicy.


    sprubuj jeszcze wyregulowac gaźnik do tego opisu:
    - najpier ustawiasz poziom paliwa w gaźniku (pływaiem) napoczątek sprawdzasz jednak szczelność zaworka zamykającego paliwo oraz drozność kranika i przewodu paliwowego:) po ty czynnościach bierzesz w łapke suwmirke i wysuwasz głebokościomierz i ustawiasz tak jak piszą w książce (nie pamiętam tej głebokości ) ustawiasz do niej pływak
    -teraz wolne obroty :) zapalasz swojego simka i srubą podnoszącą przepustnice ustawiasz na około 1 000 obr/min(w 2t będize się wydawało ze to są już durze obroty) następnie wkręcasz śrube dodatkowego paliwa na fulla (te ze sprężynką z boku) motor powinien zgasnoć jeśli nie zgasł to coś jest nie tak :/ (za wysokie niskie obroty nieszczelny gaźnik itp.) jesli zgasł no to ok odkręcasz troszke śrubke i palisz simka teraz odkręcasz śrube do puntu w którym przestaną się zwiększac obtroty :)(fabryczne ustwaienia na gaźniku który ma 10 lat nie wchodza w gre jeśli chodzi o te akurat kwestie)
    -teraz iglica:) bierzesz sobie jaiś kruti odcinek (około 10m max) i patrzysz jaką masz prędkość max na 1 na tym odcinku :)
    podnośisz iglice i przeprowadzasz tą prube predkości będą się różnić bardzo nieznacznie :) ale będą :P teraz wybierasz tą najwięszą prędość :)
    jeśli masz jaiegoś kolege to najlepiej przeprowadzać prube we 2 ty mierzysz prędkość on mierzy stoperem czas :)


    Simek nie lubi błedów manetki (odrazu przechodznie z obrotów wolnych na bardzo wysoie [ powoduje zdławienie silnika]) otwierasz najpierw na 3/4 :) potem dopiero na full :)



    jesli są jakieś błedy w opisie to sorry :)
  • #26
    petione
    Level 17  
    Iglice ustawiłem na 2 ząbek licząc od szpica iglicy. Ale teraz tylko go zalewa próbowałem zmiejszyc poziom paliwa ale już niżej się nie da.
    Powietrzem też się bawiłem wykreciłem 7 obrotów tą srube i simson zgasł.
    Potem dałem na 1,2,3 obrót simson dalej chodzi jak chodził
    Wersia gaźnika to BVF 16N18
  • #27
    thomas__1
    Level 23  
    Jeżeli zalewa to jest zbyt słaba iskra lub za dużo paliwa. Jeśli to drugie odpada to zajmij się iskrą.
    Jeżeli masz zwykły iskrownik to kondensator do wymiany. Sprawdź też stan platynek.
    Jeśli elektronik to może to być wina modułu.
  • Helpful post
    #28
    haker305
    Level 14  
    Sprawdź układ wydechowy , filtr powietrza , gaźnik wraz z dyszami umyj w rozpuszczalniku nitro. Dysze dobrze jest oprócz przedmuchania przepchnąć drucikiem miedzianym lub aluminiowym (delikatnie!) . Zabrudzenia nie zawsze są widziane gołym okiem.
  • #29
    awan
    Level 12  
    tyle osób sie wypowiada i nic!!!! dlaczego ignorujecie lewe powietrze rozbierz silnik i wymien uszczelke na spolowieniu karterów dodaj silikonu czerwonego posmaruj kartery i miedzy nimi uszczelke odrazu zobaczysz stan simeringów na 10000000% lewe powietrze!!!powodzenia. ps.mialem duzo motorów i sie znam z wlasnego doswiadczenia.
  • Helpful post
    #30
    Widur
    Level 13  
    Wpierw o SILIKONIE, widze ze kilka osob proponuje uszczelke + silikon do polaczenia cylindra z gaznikiem, nie wiem czy oni wiedza za BENZYNA ROZPUSZCZA SILIKON, w gre wchodzi jedynie uszczelka papierowa albo miedziano-azbestowa itp, ostatnio kupilem do simsona uszczelke gumowo-aluminiowa czy cos takiego, sprawuje sie b.dobrze i kosztowala 1zl :D, co do Twojego problemu z moca to wg mnie to wlasnie lewe powietrze, proponuje wpierw przeszlifowac króciec gaznika plotnem sciernym (kladziesz płótno scierne na czyms rownym i nieruchomym, a nastepnie mocno i rowno dociskajac gaznik do podloza z plotnem szlifujesz go) a nastepnie zalozyc dobra (najlepiej nowa) podkladke krócca, jesli masz watpliwosci co do szczelnosci powierzchni to mozna uzyc 2 podkladek, wazne zeby dobrze odwzorowaly powierzchnie, to czy gaznik jest szczelny mozna wyczuc przy paleniu na zimny silnik - nalezy wylaczyc zaplon, 3 razy kopnac przy otwartym ssaniu, wylaczyc ssanie i wlaczyc zaplon, jesli zapali po tym od kopa to gaznik i króciec jest ok