Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

audi a3 8l - Zmiana alternatora na większy - brak sygnału DF

16 Sty 2014 16:50 12435 17
  • Poziom 10  
    Witam, w mojej audi a3 8l 1.9 TDI 130km postanowiłem wstawić większy alternator od 3.0 TDI gdyż mam sporo sprzętu caraudio. Miałem oryginalnie wstawiony altek 120a firmy bosch przed chwilą wstawiłem altek 220A Valeo, Napotkałem problem z wtyczką sterującą. We wiązce auta mam wtyczkę dwupinową z dwoma kablami, w altku valeo 220A mam gniazdo na taką wtyczkę ale tam jest jeden pin, w drugim nie ma blaszki, fabrycznie jest puste, alternator nie chce ładować, wie ktoś jak to przerobić? na jakiej zasadzie działa to sterowanie w altu 2 pinowym i altu z jednym pinem?

    audi a3 8l - Zmiana alternatora na większy - brak sygnału DF
  • Poziom 20  
    Nic nie trzeba przerabiać aby ładował ale pewnie uszkodzony jak to Valeo
  • Poziom 10  
    Alternator wyciągnięty z auta co miało ok 15tys km, więc nie wiem czy padlina mi się trafiła. Jakoś na krótko można sprawdzić czy on jest ok?Np zewrzenie któryś pinów itd. Od czego jest ten drugi pin którego nie ma w tym alternatorze a w aucie jest?
  • Poziom 10  
    alternator ładuje, szczotki zawieszone były ale mam następny problem, otóż na kompie wywala mi błąd
    17911 - Load Signal from Alternator Term. DF: Implausible Signal
    czyli komp widzi że w drugim pinie nic nie jest podłączone w altku bo go tam nie ma jak pokazałem wyżej, po 10 minutach jazdy zapala mi się kontrolka esp i wywala błąd
    01314 - Engine Control Module
    013 - Check DTC Memory - Intermittent
    wyczytałem że to przez niepodłączony kabel w altku tak się robi, pytanie: czy kabel pusty który mam przy alternatorze mogę gdzieś podpiąć tak aby nie wywalało błedu? od czego on jest? może podpiąć pod + aku albo zerzeć z tym pinem co jest w altku jako jeden?
  • Poziom 28  
    Sygnał DF jest cyfrowy i nigdzie indziej go nie podepniesz. To że Twój alternator nie ma tego wyprowadzenia niestety dyskwalifikuje go z montażu w tym aucie, no chyba że jest możliwość montażu regulatora z takim wyjściem, ale to niech wypowie się ktoś bardziej doświadczony.
  • Poziom 10  
    z tego co patrzyłem to w tym pustym kablu na przekręconej stacyjce mam napięcie ok 12v. Nie da rady z tym coś zrobić? ewentualnie wymiana regulatora? ciekawe czy można taki dorwać
  • Poziom 16  
    witam nie zgra się to 1.9 tdi i nadwozie 8l to starsze nadwozie niewyposażone w lin lokalne magistrale danych i do alka szedł sygnał wzbudzenia i ewentualnie kontroli obciążenia tutaj ten altek i jego regler współpracuje z modułem zarzaadzania energia i cała siecia pojazdu dla takiej wydajności prądowej ciężko będzie dobrac standardowy regler a te nowe valeo już się tak nie psuja wirniki
  • Poziom 10  
    hm.. znalazłem altek valeo z innym numerem i ma dwa piny, spójrzcie na zdjęcie, czy od niego podejdzie regulator do mojego lub czy cały altek już zgra się z moją instalacją? kurde myślałem że jakoś da się ten kabel zmasować gdzieś podpiąć żeby nie wywalało błędu,

    audi a3 8l - Zmiana alternatora na większy - brak sygnału DF
  • Poziom 39  
    Jak przełożysz regulator to będzie to działać.
    Podjedź gdzieś gdzie sprzedają części do alternatorów to coś dobiorą.
  • Poziom 10  
    szukam już od godziny numeru tego regulatora z alternatora pokazanego powyżej, nie mogę znaleźć i nie wiem gdzie kupić, pomoże ktoś? w jakiej postaci sygnał DFM z alternatora jest przekazywany do ecu? jest to napięcie z jakiegoś zakresu? w kablu dfm w aucie mierzyłem i pokazuje mi napięcie ok 12v na zgaszonym aucie
  • Poziom 10  
    powiem Ci szczerze że chyba ten regulator nie będzie pasował co podałeś. Nie podano tam modelu mojego alternatora. Pisałem też do firmy która regeneruje alternatory i odpisali mi:
    "Niestety do tego alternatora nie
    posiadamy regulatora. Moi dostawcy
    nie są w stanie podać mi nawet ceny
    oryginału"
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Wróc do orginału, z tego 220A wykręć regulator i daj zdjęcie tutaj.
  • Poziom 10  
    Ja już mam dosyć tego alternatora, kupiłem alternator 220a 059903230J za dobre pieniądze aby wyjąć z niego tylko regulator, ten ma dwa piny. Wykręciłem z niego regulator i wstawiłem w ten altek co miał tylko jeden pin czyli 059903230C no i po 10 minutach po odpaleniu znowu pokazuje się błąd 17911 - Load Signal from Alternator Term. DF: Implausible Signal i ESP się wyłącza. Już nie wiem jak to ogarnąć, ładowanie jest ok na poziomie 14.25V, regulator wstawiony z dwoma pinami od takiego samego altka 220A, one są identyczne tylko regulatorami się różniły, Podaje numery z regulatorów:
    ten z dwoma pinami: 261064905119 oraz D02492B1912A
    ten z jednym pinem: 261065505010 oraz H736522D1812J
    Regulatory wyglądały prawie tak samo jak ten:
    http://www.motointegrator.pl/produkty/336537-regulator-napiecia-valeo-593522
    Proszę pomóżcie bo już ręce rozkładam.
  • Poziom 10  
    Odpiąłem wtyczkę od alternatora odpaliłem auto i alternator ładuje na poziomie 14,20 volta, chyba nie powinien wystartować na odpiętej wtyczce? zmierzyłem też na odpiętej wtyczce wiązki auta jakie ona ma napięcie, ma ktoś jakieś pomysły jak to ogarnąć? w kanale 16 w vcds obciążenie aktka na podpiętej wtyczce na odpalonym jest 0%, napięcie na odpiętej wtyczce:
    audi a3 8l - Zmiana alternatora na większy - brak sygnału DF
  • Poziom 10  
    zrobiłem zdjęcia regulatora z jednym pinem który siedział w alternatorze co mam w aucie teraz, może uda się jakiś dobrać inny z linią df której mi brakuje bo ten z altka 059903230J co wstawiłem chyba nie podaje sygnału skoro wywala bład, może altki są inaczej skonstruowane ale na wygląd są identyczne
    audi a3 8l - Zmiana alternatora na większy - brak sygnału DF audi a3 8l - Zmiana alternatora na większy - brak sygnału DF audi a3 8l - Zmiana alternatora na większy - brak sygnału DF audi a3 8l - Zmiana alternatora na większy - brak sygnału DF
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    http://www.as-pl.com/p/ARE3010
    Ten pownien podjeść, jest to regulator z alternatora Passat b5 FL, Valeo 120A
    Wyjścia L oraz DFM (identycznie jak u ciebie).

    Podpasować może jeszcze z alternatora Valeo 180A Passat b6, Golf V, Leon II.
  • Poziom 10  
    kupiłem ten regulator i wszytko już działa :) jest sygnał dfm, dowiedziałem się że w tych nowych alternatorach sygnał jest w postaci cyfrowej i dlatego nie chciało hulać, po zakupie regulatora z wyjściem analogowym L i DFM już wszystko funkcjonuje ok