Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Szafy Rack
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

vw golf mk4 tdi ASV - wyczerpuje się akumulator 300mA

16 Sty 2014 22:14 2943 20
  • Poziom 9  
    Po załączeniu alarmu z aku ciągnie 300mA, po 3-dniach aku miał-7V aku nowy centra 74Ah.
    Sprawdziłem wyjmując pojedyńczo kostki w drzwiach zaczynając od kierowcy a potem wszystkie i pobór nadal 300 - 400mA, a sterowniki w drzwiach wszystkie biorą tylko 20mA czyli jest ok z małym wyjątkiem można sterować podnoszeniem i opuszczaniem szyb bez kluczyka ..."zawsze"
    Wracając do obwodów bezpiecznikowych to gdy wyjmę wszystkie bezpieczniki to pobór spada do 130mA czyli i tak dużo, a po włożeniu wszystkich około 350mA. z czego na liczniki czyli obwód 15 (5A) idzie 200mA, a na obwód 18 idzie około 20mA i 20mA sterowanie zamka centralnego.
    Wynika z tego że liczniki biorą stale 200mA jest to obwód do loicznika który płynie kabel 30 - S176 (110A) kabel czerwony- S15(5A) kabel ro/li do licznika wtyczka prawa pin b/23.
    Zastanawia mnie tylko fakt dlaczego szyby chodzą ciągle prawdopodobnie mają stale status gotowości i być może jakieś obwody też.
    Proszę o ewentualne wskazówki.
  • Szafy Rack
  • Poziom 28  
    Piszczy Ci po otwarciu drzwi z kluczykiem w stacyjce? Odepnij kostkę stacyjki bo pewno nie rozłącza styku albo gdzieś zamyka Ci się obwód i masz stale zasilanie. Sprawdź na listwie zasilającej pod kierownica jakie napięcie Ci zostaje.
  • Poziom 9  
    Stacyjkę już sprawdziłem jest ok według schematu, oprócz kabelków standardowych jest tam jeszcze +12V P i S które są użyte do układów takich jak radio/zamki/szyby/itd... i te sygnały też się przełączają poprawnie.
    Szukam ciągle jakiejś upływności ale nic.
    Popatrzę dziś na obwody które są powiązana przez licznik według schematu, co znajdę opiszę.
  • Poziom 36  
    Radio fabryczne czy dokładane ?

    Jak dokładane to może ktoś połączył UB+ i KL15 ?
  • Szafy Rack
  • Poziom 32  
    A podstawowe rzeczy jak lampka w bagażniku i w schowku były sprawdzane czy gasną? W golfie 4 jest tak że można zmienić po jakim czasie od wyjęcia kluczyka można jeszcze podnosić i opuszczać szyby.

    Pomiar był wykonywany po odczekaniu 15-20 min od zamknięcia auta (gdy wszystkie modułu przeszły w stan uśpienia)?
  • Poziom 35  
    Sprawdź, czy nie świecą się ciągle lampki od lusterek wewnętrznych tj. po odchyleniu osłon przeciwsłonecznych kierowcy i pasażera oraz lampka w schowku. Może masz zamontowany w aucie dodatkowy wzmacniacz, zmieniarkę, ładowarkę telefonu, radio CB lub inne urządzenia zasilane napięciem z akumulatora.
  • Poziom 25  
    Przede wszystkim moduł komfortu na komputer. Jeśli będzie nieprawidłowa praca szyny, zakłócenia, błędy, to właśnie moduł wtedy pobiera taki prąd.
  • Poziom 9  
    Moduł komfortu, sterownik CAN licznik brak błędów, oczywiście żadna lampka/żarówka nie pali się.
    Pobór taki mam z licznika a wiadomo że z licznika wiele jest też zasilane.
    Mam licznik Metemeter 1J0920 826B już go oglądałem ale jeszcze nic nie zlokalizowałem więcej, może ktoś miał już takie problemy z licznikiem ( obwód S15).
  • Poziom 25  
    A co ty masz zasilane z licznika?
    Sprawdziłeś pobór prądu bez licznika?
    nie sprawdzaj na bezpiecznikach, wyciągnij licznik i zmierz wtedy pobór.
  • Poziom 32  
    Typowy błąd przy pomiarze prądu spoczynkowego. Aby pomiar był miarodajny trzeba odczekać 15-20 min aby moduły przeszły w stan uśpienia(pobór prądu spada) i przez ten czas nic nie ruszać tym bardziej rozłączać obwody. Sprawdzanie w bezpiecznikach ma sens ale jest czasochłonny po każdym rozłączeniu obwodu (wyjęciu bezpiecznika)i jego ponownym złączeniu trzeba czekać 15-20 min do uśpienia się systemów.
  • Poziom 25  
    sigwa18 napisał:
    Typowy błąd przy pomiarze prądu spoczynkowego. Aby pomiar był miarodajny trzeba odczekać 15-20 min aby moduły przeszły w stan uśpienia(pobór prądu spada) i przez ten czas nic nie ruszać tym bardziej rozłączać obwody. Sprawdzanie w bezpiecznikach ma sens ale jest czasochłonny po każdym rozłączeniu obwodu (wyjęciu bezpiecznika)i jego ponownym złączeniu trzeba czekać 15-20 min do uśpienia się systemów.


    Chyba do uśpienia kierowcy, "uśpienie" jak to nazwałeś modułów trwa jakieś 2 minuty, jest to czas potrzebny na "uzbrojenie" alarmu i wygaśniecie oświetlenia oraz przejścia innych modułów w tryb czuwania np. radia, nawigacji, itp.

    Swoją drogą jeśli spotkałeś się w jakimś aucie z tak długim czasem, to powiedz w jakim, będzie to cenna wskazówka przy naprawach.
  • Poziom 32  
    Tyle że ja pisałem o pomiarze w bezpiecznikach a wtedy o uzbrojeniu alarmu możesz zapomnieć. W grupie vag można regulować przez adaptację bądź długie kodowanie jak długo ma być utrzymywane po wyjęciu kluczka ze stacyjki napięcie na linii 15. Maksymalny czas to właśnie 15 min.
  • Poziom 18  
    Spotkałem się ze wzmożonym poborem prądu przez dokładnie 30 minut w Caddy 2k, pobór prądu 180mA, po 30 minutach 0A.
  • Poziom 25  
    michal19885 napisał:
    Spotkałem się ze wzmożonym poborem prądu przez dokładnie 30 minut w Caddy 2k, pobór prądu 180mA, po 30 minutach 0A.


    Jaka była przyczyna? Jak na to wpadłeś czekałeś przy samochodzie, czy przez przypadek?
  • Poziom 18  
    Podłączyłem miernik i czekałem, na początku kilkanaście minut, potem zacząłem szukać usterki, stwierdziłem, ze cały czas wysterowany jest przekaźnik kl30. Chciałem zmienić bordnetz, ale zmierzyłem jeszcze raz, okazało się, ze po 30 minutach pobór prądu spada do 0. Nie sadze, aby była tego jakakolwiek przyczyna.
  • Poziom 32  
    Może w samym akumulatorze jest problem?
  • Poziom 28  
    sigwa18 napisał:

    Może w samym akumulatorze jest problem?


    A co ma piernik do wiatraka? Przecież pobór prądu jest nie zależny od akumulatora, no chyba że napięcie jest bardzo niskie i elektronika szaleje.
  • Poziom 29  
    LoLek85 napisał:
    A co ma piernik do wiatraka? Przecież pobór prądu jest nie zależny od akumulatora
    bo
    michal19885 napisał:
    hciałem zmienić bordnetz, ale zmierzyłem jeszcze raz, okazało się, ze po 30 minutach pobór prądu spada do 0.
    A problem dotyczył
    niczj napisał:
    po 3-dniach aku miał-7V aku nowy centra 74Ah.
    Więc skoro jednak pobór spada do 0 więc brak poboru to wina leży w akumulatorze?
  • Poziom 28  
    Kolego elemen_th przeczytaj temat od początku zwracając szczególna uwagę na nicki przy konkretnych postach to zrozumiesz o co chodziło z tym piernikiem...
  • Poziom 9  
    Z moim licznikiem do niczego nie doszedłem bierze prąd ale gdzie to niewiem, kolejna sprawa to to że samochód po wyęciu kluczyka gasi licznik i wygląda wszystko ok poza tym że po 1 gzodzinie czy 10 godzinach nadal można sterować sobie elektrycznymi szybami na konsoli od środka więc wynika że moduły nie przechodzą w stan uśpienia a są gotowe.
    Czy mogę sprawdzić vagiem czy samochód przeszedł w stan uśpienia a jeżeli tak to jak?
    Czy mogę sprawdzić który moduł powoduje to zakłocenie?
    Dodam że na żadnym z dostepnych modułów nie mam błędów.
  • Poziom 9  
    Ok.
    temat można zakończyć a usterka znaleziona.
    otóż przyczyna nie przechodzenia w stan uśpienia modułów i w efekcie pobór prądu rzędu 300mA przez licznik ecu itd. był moduł komfortu który z nieznanego powodu w magistrali can stale nadawał w wyniku czego pozostałe moduły widziały stale ruch więc nie przeszły w stan wygaszenia.
    kupiłem taki moduł na allegro za 50PLN z Radomia od jakiegoś Passata, pozostało mi tylko zaprogramować go dla swoich potrzeb czyli
    w vag moduł komfortu najpierw w adaptacjach kanał 00 kasuję piloty, w 01 wpisałem moje dotychczasowe piloty, w 03 ustawiłem sobie by mi nie zamykał drzwi po przekroczeniu prędkości 20km.
    generalnie temat rozwiązany, natomiast sama usterka bez miernika ruchu w sieci CAN trudny do zdiagnozowania.