Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes W169 A150 - skrzynia automat CVT niechce ruszyc z miejsca !

Armani-Autos 16 Sty 2014 23:33 8133 2
  • #1 16 Sty 2014 23:33
    Armani-Autos
    Poziom 6  

    Witam
    Mam duzy problem ze skrzynia w Mercedes A150 2005rok.
    Mianowicie nabylem te auto z uszkodzona skrzynia .
    Autko dla żony Smile
    Przebieg 69tys km - 43 tys MIL

    Poprzedni wlasciciel powiedzial ze jednego dnia wieczorem przyjechał pod dom i było wszystko ok a nastepnego dnia poprostu z miejsca ruszyc niechce.
    Zachowuje sie dziwnie tak jak by wogole dla silnika nie stawiała oporu.
    Zadnego drgniecia przy wrzuceniu D czy R.
    Wiem ze te skrzynie CVT są zmora mechanikow i wielkiem problemem ale musze to naprawic jak najszybciej.

    Po sprawdzeniu diagnostycznie odkrylem takie błedy:

    Po wrzuceniu D wyswietla sie :

    P2732 - Impermissible opening of hudraulic clutch Forward gear has occurred in the continuously variable automatic transmissio (CVT)
    oraz:
    P0841 - While driving,the actual hudraulic pressure is implausible in comparsion with the specified hydraulic pressure in the continuously variable automatic transmission(CVT)

    Po wrzuceniu R wyswietla sie :

    P2723 - Imprmissible opening of hydraulic pressure of hydraulic brake Reverse gear has occurred in the continuously variable automatic transmission (CVT)

    Co ciekawe po skasowaniu nic nie wraca a dopiero po ruchu dzwignia na D lub R.
    Na zegarach brak trybu awaryjnego,ale
    jak przytrzymam go na D lub R dluzej na gazie tak ok 1500-2000 obr.
    To po chwili obroty spadaja same do min(jak by rozłanczało pedał gazu),wyswietla sie awaria skrzyni na zegarach obroty silnika znow wracaja na 1500-2000 i auto zaczyna powoli toczyc sie i jedzie coraz szybciej do przodu ,na R robi to zdecydowanie szybciej jedzie i przyspiesza.
    Ale po nacisnienciu hamulca znów trzeba czekac dłuzsza chwile aby ruszyło.O jezdzie nie ma mowy ruszałem tak z 5-10metrow .
    Skrzynia zachowuje sie jak by poprostu nie miała cisnienia gdzies i musio sobie je nabic.
    Stan oleju jest tak jak trzeba ,.stan na bagnecie i czysciutki(nowy)
    Olej i filtr wymienione kilka miesiecy temu w Mercedesie i wtedy wszystko było ok .

    Słyszałem juz wiele opinii na temat co jest u mnie poporstu uszkodzone.
    Chciałbym aby ktos podpowiedzial mi co moge zrobic , myslałem o oddaniu sprzegla hydrokinetycznego do regeneracji ale niechcem kilka razy sprawdzac i wyciagac silnik i skrzynia kilkukrotnie bo w tym aucie to utrapienie.Wrzucac kilka razy na podnosnik i sobie go blokowac.
    Sam juz niewiem co moze byc uszkodzone - bardzo dziwne objawy
    aby sprzeglo polecialo tak nagle.
    Niewiem czy to moze byc sterownik-ale kilka osob i firm co tym sie zajmuja pytalem i zadne nie potwierdzilo mojej obawy sterownikiem.
    Sterownik i i zaworki to nie problem wyjac probelm zaczyna sie przy sprzegle, oczywisice moge je zregenerowac i zamontowac ponownie ale niechem jak to wspominałem jeszcze puzniej raz skrzyni targac jak jeszcze co innego sie posypało.
    Z checia podeslał bym cale autko do sprawdzenia ale pisze z Londynu
    i raczej tylko wysłanie skrzyni do pl wchodzi w gre.

    Bardzo bym prosil o jakas podpowiedz co prawdzic i zrobic najpierw .
    Dziekuje

    Mail : armaniautos(malpa)mail.com

    1 2
  • #2 17 Sty 2014 09:10
    romuald-f
    Spec Automatyczne skrzynie biegów

    Skrzyni biegów nie musisz demontować z pojazdu, masz problem w sterowaniu. Na początek sprawdziłbym elektrozawory, jest ich cztery. Oczywiście w tym celu należy zdemontować płytę sterującą i każdy z elektrozaworów pomierzyć oddzielnie i sprawdzić na ciśnienie. Jeżeli okaże się że są dobre to odkręcić komputer (element plastikowy ze sterczącymi czytnikami) i wysłać do naprawy. W zależności od uszkodzenia naprawa wacha się od 550 - 1100 zł.

    2
  • #3 24 Lis 2014 21:57
    Armani-Autos
    Poziom 6  

    Temat zostal rozwiazany , powodem byla peknieta plyta zaworowa w skrzyni.
    ale po ok roku skrzynia zaczela calkiem inaczej swirowac , okazalo sie ze pada sprzeglo hydrokinetyczne i autko sprzedalem.

    2