Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Amervox Prestige 400MX - Po dłuższym braku zasilania pilota przestał działać

adamboro 17 Jan 2014 18:01 2811 6
Optex
  • #1
    adamboro
    Level 10  
    Witam.
    W moim Space Starze mam zainstalowany alarm oznaczony jako Mitsubishi 400BSV, ale ustaliłem, że na 99% jest to alarm Amervox Prestige 400MX (tak piszą niektórzy ludzie, no i piloty wyglądają identycznie).

    Przez noc wyładowała mi się bateria w pilocie, rano się zorientowałem bo nie mogłem otworzyć auta. Wymieniłem baterię, ale przypuszczam, że przerwa w zasilaniu była za długa pilot się rozparował. Na szczęście mam drugiego pilota...

    W instrukcji od alarmu znalazłem info, że można sparować pilota przy użyciu awaryjnego/serwisowego wyłącznika alarmu (przy jednoczesnym rozparowaniu drugiego pilota - trzeba w jednej sesji od nowa sparować oba piloty). Niestety nie udało mi się do tej pory zlokalizować tego wyłącznika.

    Tutaj pojawia się pytanie, czy jest jakiś inny sposób na sparowanie pilota z tym alarmem?

    W książeczce od alarmu mam 2-cyfrowy kod wyłącznika awaryjnego, czy w tym przypadku będzie ona dla mnie w jakiś sposób przydatny?

    Próbowałem już różnych sposobów - wkładanie baterii przy uzbrojonym/rozbrojonym alarmie, z przytrzymanym przyciskiem podczas wkładania baterii.
  • Optex
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • Optex
  • #3
    adamboro
    Level 10  
    Jak już napisałem, instrukcję mam i ją przeczytałem i z instrukcji wynika tylko jeden sposób, który jest opisany przy krokach instalacji "nowego" alarmu w samochodzie.
    Mnie interesuje czy jest jakiś inny sposób, tym bardziej, że nie mogę zlokalizować wyłącznika awaryjnego, który według instrukcji montażu powinien być usytuowany w miejscu "łatwo dostępnym dla kierowcy".

    Pilot był już sparowany z alarmem, więc może istnieje jakiś sposób by ten stan przywrócić...
  • #4
    tomi9506
    Level 12  
    Witam

    Również posiadam Space Stara 1.9 DID z 2003 z tym alarmem, i też nie mam pojęcia gdzie znajduje się awaryjny wyłącznik, ale około pół roku temu miałem podobną sytuacje z rozładowanym pilotem i unieruchomionym autem. Zadziałał taki sposób: gdy auto jest zamknięte z pilota (alarm zazbrojony), należy rozłożyć pilota (tego niedziałającego) i wyjąć z niego baterię, otworzyć drzwi kierowcy mechanicznie za pomocą kluczyka ( włączy się alarm ) wsiąść do samochodu, zamknąć drzwi, następnie zamknąć centralny zamek z pomocą dzyndzla na drzwiach, gdy centralny się zamknie należy wcisnąć i trzymać przycisk na rozebranym pilocie, i cały czas go trzymając włożyć baterie do pilota. W tym momencie alarm powinien się rozbroić, centralny otworzyć i pilot powinien zacząć normalnie funkcjonować. Czasami nie zadziała od razu, u mnie np. załapało za 3 razem. Jeśli po włożeniu baterii się nie rozbroi, trzeba wyjąć i włożyć ją jeszcze raz, pamiętając żeby przy tym cały czas trzymać przycisk. U mnie ten sposób zadziałał i pilot do dziś funkcjonuje poprawnie.

    Pozdrawiam
  • #5
    adamboro
    Level 10  
    Próbowałem kilkanaście razy i zero rezultatów.
    Próbowałem też zlokalizować wyłącznik awaryjny, ale udało mi się tylko znaleźć czujnik ruchu i uderzenia. Widzę gdzie kabelek idzie dalej, ale tam gdzie idzie to już za bardzo nie widzę jak się dostać. (Pomyślałem, że po kabelku od czujnika dotrę do centralki i z centralki do wyłącznika...).

    Mimo, że mam kod awaryjnego wyłączenia alarmu to nie udało mi się nim rozbroić alarmu...
    Próbowałem też domyślnego kodu 11 i także lipa...

    Być może źle przeprowadzam procedurę wprowadzania kodu - według instrukcji:
    1. Otwieram auto kluczykiem - alarm się włącza.
    2. Wsiadam, wkładam kluczyk i przekręcam w pozycję, gdzie normalnie zapalają się wszystkie kontrolki - alarm milknie na kilka sekund po czym zaczyna wydawać pojedyncze dźwięki. Po ilości dźwięków adekwatnej do pierwszej cyfry kodu wprowadzam drugą cyfrę poprzez przekręcania kluczyka jedne stopień w dół i z powrotem tyle razy ile wynosi druga cyfra kodu. )Próbowałem również przekręcania kluczyka na maxa do tyłu czyli dwa "ząbki" wstecz i także nie pomogło - kontrolki nie świecą, auta nie można odpalić...

    Pytanie dodatkowe - czy dobrze kombinuję, że jak rozbroję alarm pilotem i będę auto zamykał i otwierał kluczykiem to alarm będzie cały czas rozbrojony i nie będę miał problemów z odpaleniem auta?
  • #6
    tomi9506
    Level 12  
    Tak, z tego co zauważyłem, to gdy alarm jest rozbrojony i zamknie się auto kluczykiem, to później gdy się je otworzy ( kluczykiem) alarm pozostaje wyłączony i silnik normalnie zapala. Ale wtedy auto jest chronione jedynie przez immobiliser i centralny zamek ( alarm jest wyłączony ).
  • #7
    adamboro
    Level 10  
    Witam.
    Udało się rozwiązać problem - według instrukcji alarmu, z wykorzystaniem wyłącznika serwisowego. Największym problemem było zlokalizowanie tego wyłącznika, ale ostatecznie się udało. Wszelkie sposoby z wyciąganiem/wkładaniem baterii tym bardziej przy lusterku, czy gdziekolwiek indziej być może komuś kiedyś zadziałały, ale musiał to być inny alarm albo niesamowity fuks i zbieg okoliczności.