Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Pasek klinowy Brava 1.9JTD

slawo1 29 Mar 2005 21:16 3443 4
  • #1
    slawo1
    Level 14  
    Chciałem kolegów zapytać jak założyć pasek klinowy w Bravie. Kupiłem nowy pasek klinowy i nie mogę go za nic nałożyć na koła pasowe za bardzo napięty, nie mogę zwolnić napinacza. Długość paska jest dobra. Może istnieje jakiś sposób na zluzowanie napinacza. Pasek napędza wspomaganie , alternator, klimatykę. Proszę o jakieś rady.
    pozdr.
    slawo1
  • #2
    kordel
    Level 25  
    Muszisz troche ulzyc napinacz. Nie ma innego sposobu.

    Masz tam samonapinacz?
  • #3
    fripp
    Level 12  
    Przy alternatorach Magneti Marelli są dwa sposoby luzowania napinacza (i generalnie dwa typy napinaczy)

    1: należy poluzować dwie śruby imbusowe (trochę trudno je dojrzeć, najlepiej ściągnąć plastikowy fragment osłony paska klinowego, przykręcany do nadkola i podłużnicy) i później ustawić napinacz śrubą regulacyjną.

    2. Jeśli nie ma tych śrub, to napinacz jest mocowany na tej samej śrubie co obudowa alternatora od dołu, wtedy pomaga zluzowanie tej śruby i zsunięcie rolki napinacza, a później założenie jej gdy pasek jest już na wszystkich innych kołach pasowych. Sposób trochę kozacki, ale działa. Można pomóc sobie rozrusznikiem przy zakładaniu, ale to BARDZO NIEBEZPIECZNE, wiec uwaga na palce.
  • #4
    slawo1
    Level 14  
    U mnie wszystkie napędzane urządzenia są przymocowane na stałe nie mają żadnych poluzowań do zmniejszenia naciągu paska, luz jedynie można uzyskać na napinaczu, ale znajduje sie w trudno dostępnym miejscu i ciężko go zluzować. Będę musiał do niego się jakoś przystawić bo chyba nie ma innego wyjścia.
    slawo1
  • #5
    kordel
    Level 25  
    slavo1 odepchnij troche napinacz jakas deska, pasek sie poluzuje i bedziesz mogl go zmienic.