Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Koltec/Necam EGI VG392 - Vectra 1.6 16V dusi się i gaśnie na LPG

hubertus1988 17 Jan 2014 20:17 3762 11
  • #1
    hubertus1988
    Level 12  
    Witam
    Mam problem z instalacją gazową Koltec/Necam EGI VG392 w Opel Vectra 1.6 16V ECOTEC. Samochód mam 4 lata LPG już było w nim. Pewnego dnia samochód miał dziwną zajawkę, nie chciał się wkręcić na obroty tylko 2-3 tys i gasł i naprawił się sam, a następnego dnia chciał chodzić na LPG. Odpalam i wydaje mi się ze za szybko się chce przełączyć na gaz, bo rozdzielacz jest oszroniały, ale po dłużej pracy na benzynie, próbuje przełączyć na LPG, a tu słychać elektrozawór w butli, i przy parowniku po chwili i gaśnie. Gdy próbuje odpalić ponownie tylko trzymam obroty. 5-6 tysięcy i przełączam na LPG i pulsuje pedałem gazu samochód chodzi na LPG, ale gdy próbuje utrzymać wysokie obroty to się dławi, gdy puszcze nogę z gazu samochód gaśnie.

    Co już sprawdziłem:
    Rozdzielacz, sitko czyściłem, HLCO chodzi, tłoczek krokowego pracuje prawidłowo.
    Reduktor, wkładałem przewód wyjściowy od frakcji lotnej do pojemnika z wodą po czym po włączeniu zapłonu z przewodu mocno walą pęcherze gazu, bąble.

    Po zmostkowaniu przy przełączniku szarego kabla z masą, pokazuje błąd: kod 33 Sygnał z sensora MAP za wysoki.

    Nie wiem czy LPG korzysta z czujnika MAP samochodu czy ma oddzielny.
    Nie potrafię sobie poradzić z problem, bo gazownik psiuknął jakimś białym płynem w dziurkę podciśnienia reduktora i powiedział że jest do wymiany koszt 900zł, a samochód jest wart 3-4 tyś.Drugi, powiedział tylko podłączyć pod komputer, ale najbliższy serwis, 70km.

    Co proponujecie. Bo ja już nie wiem co.
  • #2
    igorek83
    Level 24  
    Membrana w parowniku może być już wyciągnięta i taki objaw,brakującego gazu.
  • #3
    hubertus1988
    Level 12  
    Ale mogę pulsować gazem, nawet i 3 minuty i chodzi, ale tylko pulsować. ale to co za małę ciśnienie gazu, jest?
  • #4
    igorek83
    Level 24  
    Jak Parownik marznie brak grzania parownika,po sprawdzaj stan płynu jego przepływ.
  • #5
    hubertus1988
    Level 12  
    Parownik nie, tylko rozdzielacz o szroniał 2 minuty po włączeniu silnika, płyn jest w układzie, ale przewody wodne do reduktora ciepłe.
  • #6
    igorek83
    Level 24  
    Ile instalacja ma przejechane kilometrów
  • #7
    hubertus1988
    Level 12  
    Dużo około 90 tysięcy. raz reduktor regenerowany filtry zmieniane, krokowy też raz wymieniany.

    Dodano po 58 [sekundy]:

    Znaczy tyle co ja, a ile poprzednik to niewiem, wiem że LPG było 2 lata już w samochodzie.
  • #8
    igorek83
    Level 24  
    Nagraj filmik i zapodaj go tak będzie łatwiej.
    Pamiętaj że wtryski gazu chodzą głośniej przysłuchaj się im jak podniesiesz maskę to wyraźnie słychać.
    Sprawdź jeszcze podciśnienia czy są szczelne.
  • #9
    hubertus1988
    Level 12  
    Wtrysków gazu nie usłyszysz przy 5-6 tysiącach obrotów, bo to jeden wielki hałas, ale chyba najważniejsze podciśnienie to tylko od reduktora, a one mocno ssie.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Bo na benzynie równo chodzi i nie faluje, normalne obroty 1000, żądnych syków nie słychać przynajmniej tak mi się zdawało.
  • #10
    igorek83
    Level 24  
    Wtryski gazu słychać na wolnych obrotach.
  • #11
    hubertus1988
    Level 12  
    Ale on na gazie nie chodzi na wolnych bo gaśnie, z miejsca
  • #12
    kuk_kielce
    Level 12  
    oszroniony rozdzielacz wskazuje na zbyt duży przepływ gazu do wtrysków. Obstawiam uszkodzenie rozdzielacza. Możesz go podesłać do mnie, to w wolnej chwili popatrzę, co jest nie tak. Pozdrawiam :)