Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Duży ping oraz spadki prędkości łącza

druteron 18 Jan 2014 15:00 1365 6
  • #1
    druteron
    Level 9  
    Witam,


    Od ok. miesiąca mam problem z moim łączem internetowym - 2Mb/s w dzień, 4Mb/s w nocy. Ping sięga nawet do 500ms, a transfer spada do kilkunastu Kb/s. W ostatnim tygodniu i tak jest trochę lepiej, gdyż dzieję się to tylko od godziny ~18 do ~23. Wcześniej było tak przez większość dnia.


    Internet mam od prywatnego dostawcy poprzez radiolinię. Korzystam z tego już ponad sześć miesięcy i do tej pory nie było żadnych problemów, aż do teraz.


    Dzwoniłem kilka razy do nich, za pierwszym razem wysłali nawet technika, jednak wtedy wszystko było ok. Pokazałem mu tylko screeny ze speedtest.net. Kolejne telefony kończyły się na tym, że: "Sprawdzimy i oddzwonimy". Jednak mają to głęboko w... poważaniu, ponieważ nikt nie oddzwonił.


    Znam dwie osoby, które również korzystają z usług w/w dostawcy i problem jest ten sam.


    Powiedzcie mi, czy jest może jakaś metoda na przetestowanie łącza, która jednoznacznie wskaże czyjąś winę? Jeżeli tak dalej pójdzie, to rozważę nawet zerwanie umowy, ale chcę mieć wcześniej jakiś dowód.



    Zamieszczam poniżej screeny z wynikami speedtestu. Niektóre są niekompletne, gdyż pomiar zacinał się w danym momencie i tak już zostawał.
    
    https://www.dropbox.com/sh/3vbah4lgtvt8tle/3gsmzydAlr
    
  • #2
    wotik
    Level 20  
    Witam

    Cóż, opisany problem ewidentnie wskazuje na przeciążenie sieci/łącza Tojego "dostawcy" w czasie, gdy z Internetu korzysta najwięcej osób (wspomniane przez Ciebie godziny). Spróbuj "tracert", powinno Ci wskazać na którym węźle sieci są największe opóźnienia. Jeśli należy on do Twojego "dostawcy", powinieneś mieć już trop... ;-)

    pozdrawiam

    Wojtek
  • #3
    User removed account
    Level 1  
  • #4
    druteron
    Level 9  
    wotik wrote:
    Witam

    Cóż, opisany problem ewidentnie wskazuje na przeciążenie sieci/łącza Tojego "dostawcy" w czasie, gdy z Internetu korzysta najwięcej osób (wspomniane przez Ciebie godziny). Spróbuj "tracert", powinno Ci wskazać na którym węźle sieci są największe opóźnienia. Jeśli należy on do Twojego "dostawcy", powinieneś mieć już trop... ;-)

    pozdrawiam

    Wojtek



    Nie bardzo potrafię rozpoznać, co dokładnie należy do mojego dostawcy, a co nie. Załączam screen, jeśli mógłbyś pomóc, to będę wdzięczny.


    Duży ping oraz spadki prędkości łącza


    Pozdrawiam.
  • #5
    wotik
    Level 20  
    Witam

    Wydaje mi się, że sygnał z Twojego komputera musi przejść aż przez pięć urządzeń (poz. 2-6) u Twojego dostawcy zanim wydostanie się "na zewnątrz". Być może to jest źródłem problemów...

    pozdrawiam

    Wojtek
  • #6
    User removed account
    Level 1  
  • #7
    druteron
    Level 9  
    Od ok. tygodnia wszystko wróciło do normy, temat można zamknąć.