Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Computer ControlsComputer Controls
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Problem z jazdą na benzynie Ford Escort 1,4i 92/93

29 Mar 2005 23:26 4475 15
  • Level 10  
    Kupiłem samochód i wstawiłem gaz, na początku i na benzynie i na gazie wszystko było ok, za około 3 miesiące skończył mi się gaz i przłączyłem na benzynę i na tym skończyła się jazda. Silnik po dodaniu gazu nie wkręca się na wyższe obroty, tak jakby sie dławił, przy próbie ruszania szarpie i to ostro, po jakimś czasie wkręci się w obroty (ok 3000 obr) i idzie na tym biegu jak burza, po zmianie biegu na wyższy to samo od początku. Na gazie nie ma tego problemu wszystko jest ok.
    Jeżdząc do mechaników i elektromechaników sprawdzano mi chyba wszystko co było możliwe i nikt nie wie co to jest. Ogólnie podsumowując ich decyzje musiałbym wymienić: sondę, pompę paliwa, silnik krokowy, świece i przewody-są nowe, wtryskiwacz i jeszcze kilka innych.
    Jeżeli ktoś miał taki przypadek proszę o pomoc, lub jak ktoś się zna.
    Z góry dzięki
    cz9
  • Computer ControlsComputer Controls
  • Level 25  
    Przewody paliwowe lub filtr paliwa.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Masz wtrysk gazu czy normalna instalacje. Wnioskuje, ze w ciagu tych 3 miesiecy odpalales auto caly czas na gazie.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Pompka jest wylaczona podczas jazdy na gazie?
  • Level 10  
    filtr paliwa wymieniłem na nowy i nic nie pomogło, przewody paliwowe chyba są w porządku bo na wyższych obrotach też by nie szedł, co do odpalania to odpalam go zawsze na benzynie z tym nie ma problemu pali na 1 raz, dopiero po jakiejś chwili przełączam na gaz

    Dodano po 1 [minuty]:

    instalacja gazowa jest normalna

    Dodano po 2 [minuty]:

    a co do pompki to nie wiem ale chyba to gazownicy sie tym zajęli
  • Computer ControlsComputer Controls
  • Level 25  
    Wymien filtr powietrza i sprawdz przeplywomierz. Acha... Silnik krokowy jest odpowiedzialny za wolne obroty (na biegu jalowym), wiec nie mam pojecia co ci mechanicy chcieli zdzialac poprzez jego wymiane.
  • Level 10  
    filtr wymieniony na nowy jest ok, ale jak sprawdzić ten przepływomierz?
  • Level 25  
    Podczas pracy silnika na benzynie poprostu go odlacz. Jak sie nic nie zmieni to znaczy, ze jest zly. Po tej operacji zresetoj kompa. Najszybciej bedzie odlaczyc kleme od akumulatora na chwile.
  • Level 24  
    Miałem ten sam problem w omedze na gazie było wszystko wpożądkua na bęzynie dopiero na wyższych obrotach dobrze ciągną okazało się że kopułka roździelacza miała przebicie. Sprawć ją po wymontowaniu czy nie ma żadnych czarnych plamek.
  • Level 11  
    Domyślam sie że silnik ma elektronicznyu wtrysk nie mechaniczny.Proponował bym sprawdzić emulator wtryskiwaczy(zakładany przez gazowników)
  • Level 25  
    Proponowałbym "odpytanie" sterownika benzyny na okoliczność błędów, powinno rozjaśnić sytuację , osobiście podejrzewam żle dobraną emulację sondy (ew. brak emulacji), co skutkuje "rozjazdem" nastawów sterownika.
  • Helpful post
    Level 15  
    Witam.

    Co do komentarza ze przyczyna jest kopulka to chcialbym poinformowac ze w tych silnikach stosowany jest uklad bezrozdzielaczowy takze przyczyna wspomniana przez mkubola nie wystepuje.
    Tak jak wspomnial kordel "Silnik krokowy jest odpowiedzialny za wolne obroty (na biegu jalowym), wiec nie mam pojecia co ci mechanicy chcieli zdzialac poprzez jego wymiane." (silnik krokowy - nazywa sie go tez 'regulatorem biegu jalowego').

    Sonda lambda odpowiada glownie za odpowiednia proporcje mieszanki (paliwo/powietrze) na biegu jalowym (wolne obroty) lub przy utrzymywaniu obrotów na stalym poziomie.

    Pompa paliwa - jezeli bylaby uszkodzona to raczej cisnienie wytwarzane przez nia byloby nizsze (czyli na wyzszych obrotach gdzie potzreba wiekszej ilosci paliwa wystepowalby jego brak - silnik nie wkrecalby sie na wysokie obroty).

    Swiece i przewody - bardzo dobrze ze je wymieniles ale gdyby byly uszkodzone to auto nie chodziloby na gazie (instalacja gazowa predzej "reaguje" na nieprawidlowe dzialanie ukladu zaplonowego)

    MOJE SUGESTIE:

    Wtryskiwacz - jezeli to momowtrysk (?) to mozliwe ze sie zacina i moze "lac" za duzo benzyny niz potrzeba [warto byloby znac wskazania sondy lambda na wolnych obrotach - od ok. 0.5 - 1V mieszanka za bogata(za duzo benzyny) / od 0 - 0.5V uboga (za duzo powietrza, za malo benzyny). Jezeli wtrysiwacz "leje" mieszanka bedzie za bogata. taki sam objaw bedzie przy wtrysku wielopunktowym (chociaz to zazwyczaj wiaze sie z nierowna praca silnika na wolnych obrotach)

    Przeplywomierz powietrza dolotowego - (tak jak wspomnial kolega kordel) najprostszy sposob to odlaczenie wtyczki i obserwacja reakcji ale warto sprawdzic tez jego rezystancje na opowiednich stykach

    Czujnik podcisnienia w kolektorze ssacym (lub przetwornik-czarna puszeczka na sciance czolowej w komorze silnika) - bardzo istona rzecz! Musisz byc pewny ze jest sprawny bo od sygnalow pochodzacych z niego dobierana jest ilosc podawanej dawki paliwa

    Czujnik polozenia przepustnicy - instalacja gazowa rowniez kozysta z tego sygnalu ale jego wplyw na poprawna prace silnika podczas zasilania gazem nie jest wielki jak w przypadku zasilania benzyna. Sprawdzic go mozesz tez przez wypiecie wtyczki ale najlepiej sprawdzic go omomierzem (czy w calym zakresie jego pracy nie nastepuje zmiana rezystancji odpowiednio do wychylenia dzwigienki-nacisniecia pedalu gazu/czy podczas naciskania pedalu gazu nie wystepuja przerwy w ciaglasci obwodu=przerwana sciezka rezystancyjna wewnatrz czujnika)

    Warto sprawdzic takze:
    - czy katalizator nie jest zapchany (autko na gazie w tym przypadku tez powinno miec problemy ale uklad wydechowy to tez jedna z bardzo mozliwych przyczyn takze warto sprawdzic: poprostu rozkrec wydech zaraz za kolektorem wydechowym i zrob probe - bedzie troche glosno ale to najprostszy i najskuteczniejszy sposob)

    Prawdopodobne jest tez ze emulacja jaka otrzymywal komputer od emulatora zamontowanego przez "gazowcow" zostala zle skonfigurowana i komputer sie przeprogramowal. Dobrym sposobem zeby to sprawdzic jest reset kompa przez rozlaczenie klemy ale musisz wiedziec ze po takim zabiegu nalezy go ponownie zaprogramowac! a jak to sie robi? JAK NAJSZYBCIEJ:) Robisz to tak: najprosciej to zostawiasz autko pracujace na benzynie(!) na ok 5 min na wolnych obrotach(silnik musi sie nagrzac do normalnej temp. pracy) po czym przejezdzasz nie mniej niz 8 km. Drugi sposob: nagrzanie silnika w sposób identyczny jak w pierwszym przypadku a nastepnie przyciskasz pedal gazu zeby silnik osiagnol 1200 obr/min i utzrymujesz te predkosc obrotowa przez ok 3-4 minuty (pod koniec obroty same spadna na ok 800-900 obr/min) i tyle.

    Na dzisiaj to tyle. POWODZENIA!
  • Level 25  
    Dzieki Puciu za wyczerpujaca odpowiedz. Mysle, ze teraz kolega cz9 wybierze cos dla siebie, daj znac jak naprawisz usterke, jestem ciekaw co bylo przyczyna. A jak nie naprawisz to tez daj znac, bedziemy kombinowac dalej :-)

    Pozdrawiam Marcin.
  • Level 12  
    kordel wrote:
    Wymien filtr powietrza i sprawdz przeplywomierz.

    Jejku przepływomierz w silniku 1,4i z 92r. powiedz jak wygląda i gdzie ma być to go sam sobie założe.A co potrzeba matką wynalazku? Dziwne na jakich doświadzczeniach opieracie swe rady? Nie róbcie wody z mózgu innym.
    Jeszcze pytanie do kolegi pucia.Ile wynosi napiecie sondy przy optymalnym zużyciu paliwa? Albo inaczej jaką ma mieszankę przy napięciu 0,5V?........
  • Level 10  
    Witam.
    Dzięki Wszystkim za porady dotyczące naprawy.

    Usterka wykryta i naprawiona.

    Nie pojechałem do warsztatu ani mechanicznego ani gazowego bo w jednym i drugim doradzili żeby kupić wtryskiwacz, sondę i silnik krokowy(w sprawie silnika tak twierdzili gazownicy) i i przyjechać to wyminią oczywiście za opłatą więc zabrałem sie sam do rozbierania poszczególnych elementów. Zdjąłęm filtr powietrza, odłączyłem przewody paliwowe, rozkręciłem mikser, odłączyłem wszystkie przewody, następnie wykręciłem wtryskiwacz i go ostro potraktowałem płynem w sprayu do czyszczenia gaźników firmy STP czy SPT, a także cały mikser. Odstawiłem te elementy żeby je przeczyściło na około 15 minut. W między czasie wszystkie kostki jakie były dostępne potraktowałem WD40. Aha dodam iż po wykręceniu wtryskiwacza okazało się iż jest strasznie zabrudzony tak jakby zapieczony bród. Przy składaniu elementów uszczelkę pod mikserem dodatkowo obsmarowałem odpornym na wysokie temp. silikonem. Złożyłem wszystko, zdjąłem klemy na około 10 minut. Podłączyłem klemy podpompowałem kilka razy paliwa i odpaliłem. I proszę Państwa wszystko ok !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Obroty na benzynie się uspokoiły, włączyło się ssanie i delikatnie obroty spadły do około 900-1000. Po jeździe próbnej było wszystko ok silnik pracuje prawidłowo obroty nie falują, nie szarpie prawidłowo wchodzi na wysokie obroty, może nawet lepiej niż kiedyś.

    Jeszcze raz dziękuję wszytkim za porady.

    Pierwasza sugestia Pucia była trafna. Dzięki.

    Moja rada: nie jedźcie do mechaników żeby zrobić coś co możecie zrobić sami !!!!! Nie dajcie im zarobić bo mnie ewidentnie chcieli naciągnąć i to na wysokie koszty. A dodatkowo jak mówiłem jakie są objawy nawet nie chciało im sie sprawdzić podstawowych elementów. Pojadę do nich i im powiem jakie z nich głąby. :)
  • Level 2  
    Miałem ten sam problem co ty okazało się że woda była w zbiorniku.
    Kupiłem preparat do stacji paliw do wyganiania wody i po problemie.
  • Level 25  
    Hmm... No fakt. Tam nie ma przeplywomierza. Troche sie zapedzilem :-). Sorki.
  • Level 10  
    problem rozwiązany opisano powyżej