Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Saeco Incanto De Luxe - jednostka centralna zablokowana

19 Sty 2014 10:23 8835 26
  • Poziom 9  
    Służył bardzo dobrze, zrobił 9 tys. kaw aż to usterki wyświetla się komunikat
    "jednostka centralna zablokowana" - raz blokuje pojemnik od fusów, którego nie mogę wyjąć, raz mogę go wyjąć. Nieraz, jak z pięści stuknę w bok ekspresu, odblokowuje go i dalej robi kawę. Wczoraj wyczyściłam blok zaparzający, nasmarowałam prowadnice smarem Saeco - zrobiłam 3 espresso i na normalnej kawie już się zablokował.

    Co to może być? Ile może kosztować naprawa tego?
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 11  
    A próbowałeś ekspres w trybie serwisowym ?? Bez jednostki centralnej ? Jeżeli nie masz możliwości wymiany ( na chwilę j.centralnej) to myślę ,że od tego bym zaczął .
  • Poziom 20  
    Jeśli kiedyś Ci się zablokował i próbowałeś na siłe wyjąć blok to przy tej operacji można wygiąć trzpień bojlera(ten element z dwiema czerwonymi uszczelkami za blokiem zaparzającym) co powoduje że fajka bloku krzywo nachodzi na ten trzpień i się blokuje. Druga przyczyna to zbliżający się koniec triaka który steruje napięciem na silnik napędzający blik zaparzający. Lub uszkodzony silnik bloku (w Incanto wyjęcie go to mordęga) Jeśli już Ci zablokuje blok nigdy nie próbuj go wyciągnąć na sile wyłącz ekspres i za minute łącz go ponownie, elektronika ustawi go w pozycje bazową, jeśli nie da rady go ustawić odkręć fajke bloku zaparzającego(to co nachodzi na trzpień z uszczelkami) podwadz zatrzask na fajce i dopiero wyciągnij blok.
  • Poziom 27  
    No niestety też mnie dopadło to uszkodzenie i taki komunikat. Żeby wyjąć blok zaparzający musiałem go w zasadzie rozebrać w ekspresie - szarpanie może doprowadzić do ułamania króćca który doprowadza wodę do tej jednostki ( schowany w głębi ekspresu za jednostką centralną ). Po poruszaniu dźwignią napędu i wyczepieniu się z tego króćca wyjąłem całość. Niestety po złożeniu i próbie uruchomienia ekspresu - test - i ten sam komunikat - jednostka centralna zablokowana. Demontaż całego ekspresu w celu dostania się do silnika napędu tej jednostki - wyjęcie - MASAKRA ! Sam silnik ( po zrobieniu około 6000 kaw jest bez zarzutu - szczotki ok wirnik ok) montaż i przy okazji dokładne wysmarowanie całości napędu - w zasadzie napęd był już suchy. I tutaj dochodzimy do faktycznej usterki - złamany przewód plusowy do silnika tuz za złączką konektorową - nie widać tego na pierwszy rzut oka bo jest to w rurce termokurczliwej. Przerwę znalazłem miernikiem, sprawdzając na wszelki wypadek przewody czy nie ma przerw - no i była. Po zlutowaniu i montażu całości znowu hula jak ze sklepu.
  • Poziom 11  
    Trochę odświeżę kotleta. To samo mnie spotkało. Z tą różnicą że w 90procentach ekspres zrobi kawę i wróci na swoje miejsce. Już po dojściu do pozycji startowej pojawia się komunikat. Wystarczy przełączyć go na standby i ponownie na czuwanie. Ekspres zrobi test i wszystko w porządku.
    W 10 procentach ekspres podczas ściskania kawy w zaparzaczu wraca do pozycji startowej i wypluwa nie zaparzoną suchą pastylkę kawy. Zaparzacz wyczyszczony i wysmarowany, zębatki również. Według serwisówki komunikat jest następstwem zwiększonego poboru prądu przez silnik zaparzacza. Jednak wszystko chodzi idealnie. Silnik wprawdzie wyjąłem i sprawdziłem organoleptycznie jednak nie rozbierałem go. Chyba profilaktycznie trzeba go będzie wymienić.
  • Poziom 27  
    Co do takiego "zachowania" się ekspresu to w tym przypadku winna jest sama kawa. Jest albo za tłusta lub za mało sucha czy jakoś tak. Sam wielokrotnie przerabiałem że po usiłowaniu sprasowania pastylki kawy w zaparzaczu wypluwał ją i był gotowy do pracy bez żadnego komunikatu.
    Ktoś ze znajomych powiedział mi że nie każda kawa ziarnista nadaje się do ekspresu i stąd te problemy.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 20  
    Witam. Napisz jaki model Incanto. Jeśli stary model gdzie ilośc kawy jest reg€lowana za pomocą pokrętła "+,-" w pojemniku na kawę to czasemi siada czujnik pojemnościowy kawy i domiela za dużo kawy którą zaparzacz nie jest w stanie zcisnąć.
  • Poziom 27  
    Mój model to SAECO Incanto delux. Ilość kawy odmierzana jest "chyba" za pomocą czujnika impulsowego na młynku ( pomiar ilości obrotów młynka żarnowego ), bo jak oglądałem cały mechanizm mielenia to nic innego nie wypatrzyłem na ten temat.
    A moje spostrzeżenie że na to wywalanie nie zaparzonej kawy ma wpływ sama kawa wynika z tego że po zmianie kawy na inną problem znika.
  • Poziom 11  
    Ja też mam incanto delux. U mnie wypluwa suchą kawę sporadycznie. Ale za każdym razem gdy wróci do pozycji spoczynkowej to piszę że jednostka centr. zablokowana. Mimo iż jest we właściwym położeniu. Wypluwanie kawy u mnie nie jest na pewno kwestią jej jakości. Licznik zbliże się ku 10 tysiącom kaw a problem wystepuje od niedawna. Przez te kilka ładnych lat używałem różnych kaw i nie było problemu nigdy. Zamówiłem dziś nowy silnik i zobaczę czy wymiana pomoże. Niestety nie pisze serwisówce jaki powinien być prąd maksymalny podczas pracy silnika.
  • Poziom 27  
    To chętnie się dowiem czy wymiana silnika na nowy daje taki efekt że ekspres przestanie wypluwać dobrą kawę.
    Proszę dać znać :-)
  • Poziom 11  
    Oczywiście dam znać. Jak nie zapomnę to zmierzę prąd przed i po wymianie silnika.
  • Poziom 11  
    Po wymianie silnika. Niestety jest jeszcze gorzej. nawet jak robię kawę mieloną bez kawy to tłok idzie do góry, po czym wraca z powrotem bez nalania wody. Wyjąłem zaparzacz i poblokowałem krańcówki. Za każdym razem po powrocie do pozycji spoczynkowej wywala komunikat o zablokowanej jednostce centralnej. Pozostało już tylko sprawdzenie triaka i ewentualnie elektrolitów. Potem oddaję go do serwisu. niech się martwią
  • Poziom 20  
    Mikro przełaczniki na przekładni do wymiany najlepiej wymienic dwa dla pewniości i poprawności serwisowej.
  • Poziom 11  
    Mikrowyłączniki sprawdzone i sprawne. Dla pewności wykąpane w kontakt sprayu. Sprawdzane również w czasie pracy. Zauważyłem że po powrocie na miejsce spoczynkowe Krańcówka S1 zostaje zwarta i w tej pozycji zostaje kiedy wyświetla się komunikat o zablokowaniu. W sytuacji kiedy wszystko jest ok zębatki również zwierają po powrocie S1 ale zaraz cofają się aby ją rozewrzeć. Dalej- według serwisówki silnik zaparzacza ma napięcie 30-35 V. U mnie jest to 15,8V Ale gdyby było tyle ile podaje serwisowka to zaparzacz chyba by wyskoczył.
    Jeszcze jedna rzecz: ktoś wcześniej pisał że ekspres zrobił mu bez problemów ponad 9 tyś kaw. U mnie było to samo- ok,9700 kaw bez zająknięcia. Zastanawiam się czy czasem program nie jest tak napisany aby przy zbliżaniu się do 10 tysięcy zaczynają się dziać różne dziwne rzeczy.
    Jest na plytce z procesorem bateria. myślę czy jej nie wylutować na chwilę, być może licznik kawy się wyzeruje. Boję sie jednak czy nie stracę również softu.
  • Poziom 20  
    No to siada Ci triak TIP 33C (NPN High-Power Transistors) jeśli napięcie jest mniejsze niż 33V to blok zaparzający jeśli nie ustawi się w odpowiednim czasie. Elektronika "przyjmuję" to jako błąd zaparzacza. Poszukaj na forum tematu triak i wolno obracająca się przekładnia. W tych modelach częsta usterka, ale całkowicie do opanowania.
  • Poziom 11  
    Temat rozwiązany. Rzeczywiście miałeś rację, ale to tranzystor (nie triak) :arrow: TIP33 wymieniony i profilaktycznie dioda Zenera.

    Nie było w sklepach BD245C więc dałem BD249C. Silnik dostał swoje obroty. Ciekawe jest to, że stary tranzystor mierzony miernikiem jest sprawny. obniżanie obrotów musiało następować w długim przedziale czasu bo gdyby stało się to nagle, zauważyłbym taką różnicę.

    Poprawiłem TONI_2003
  • Poziom 20  
    Super a ja zawsze myślałem że to triak.Ale jak działa to git.
  • Poziom 24  
    Mam taki sam problem. W firmowym ekspresie pomogła wymiana tranzystora jakiś czas temu, a teraz mam to samo w swoim własnym z tą różnicą że po wymianie raz działa raz nie. Jak by zimny lut. Nie dochodzi w ogóle napięcie na ten tranzystor, a jak już dochodzi to jest między 4 a 7V. Ktoś ma może schemat tej płytki ?
  • Poziom 20  
    Witam. Jeśli wymieniłeś TIP33C to powinno się też wymienić diode zenera 33. Jest obok TIP33C.
  • Poziom 24  
    A widzisz. Tego nie sprawdziłem. Napiszę co i jak po pracy.

    Edit:

    Wymiana diody jak najbardziej pomogła. Ekspres działa jak nowy.
  • Poziom 20  
    No to super. W tego typu uszkodzeniach zawsze powinno się wymieniać te dwa elementy.
  • Poziom 2  
    Witam
    Panowie podepnę się pod temat.
    Saeco Incanto deluxe zablokowana jednostka.
    W czasie robienia kawy przy ugniataniu silnik stanął i pokazał ww błąd.
    W poszukiwaniach natrafiłem na ten temat i posty w temacie TIP33C i zenerka

    Wymieniełem na TIP33CG firmy ONsemi... kupionego w TME
    oraz zenerka 33V 1,3W.
    Po wymianie bez zmian ekspres nie wrócił do stanu gotowości. W trybie serwisowym test dla 1 i 2 klawisza panelu nie reaguje.
    Po naciśnięciu klawiszy pojawia się na zenerce 22V

    CO jeszcze może być nie halo? silnik? Czy też ten tranzystor nie prawidłowy? Ciekawe jest to że po wyciągnieciu starego na mierniku tranzystor wygląda OK
    Jest dostępny schemat tego modułu.

  • Poziom 12  
    Witam
    Kable do silnika sprawdzone? Lubią pekac dokładnie na zgieciu przy podłączeniu do silnika.

    Z tego co wiem to te tranzystory pasują TIP33C, BD245C

    Pozdrawiam
    K. Filusch
    +48 881 265 956
    +49 1523 4217339
    elektronik-fikusch(malpa)online.de
  • Poziom 2  
    to w bardzo dziwny sposób by pękły. Choć fakt silnik stanął przy maksymalnym prądzie (ściskanie kapsułki), ale było to płynne, jakby jednostka zaparzająca nie była nasmarowana.
    Na zenerce jest 22V czyli miedzy EB tranzystora, ale ponieważ nie mam schematu nie wiem jak to działa. Czy tam nie powinno być 33V z zenerki? Skąd ma się tam pojawić zasilanie tego silnika?
    Nigdy nie naprawiałem ekspresu. Praktykę miałem prawie 20lat temu w serwisie na dziale audio przez kilka lat.

  • Poziom 12  
    Dokładnego schematu elektronicznego też nie mam.
    Ale mam taki sam express sprawdzę napięcie i się odezwę.

    Ale naprawdę zalecam zprawdzic przewody ponieważ z płytki elektronicznej idą 2 kable na silnik
    A przed silnikiem wstawione są bezpieczniki (termiczne) na kablach (pod koszulka termokurczliwe) a z bezpiecznikow już nie idzie kabel tylko drut do silnika - który strasznie często pęka
  • Poziom 2  
    dziękuję za pomoc faktycznie, jeden drut urwał się przy silniku a dokładnie na dławiku. Nie jest to bezpiecznik termiczny tylko dławik silnika.
    Pod wpływem drgań silnika drut urwał się przy samym początku dławika.

    Dziękuję jeszcze raz. Przy okazji TIP33c i zenerka już wymieniona

  • Poziom 12  
    Cieszy mnie ze moglem pomoc - Dlawik teraz wiem jak sie to po polsku nazywa.
    Czesci to glownie po niemiecku znam - ale dobrze ze bynajmniej jakos pomoglem.

    w razie czego smialo pytac

    pozrdawiam