Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel corsa b, ciągle padający akumulator

19 Sty 2014 16:46 3528 21
  • Poziom 15  
    Witam wszystkich mam jak w temacie Opla corsa B 1.7D z 97r
    Piwo to dizel, co jakiś czas pada mi akumulator i musze ładować go prostownikiem mam 2 różne wiec wykluczylem problem z akumulatorem, ładowanie na zaciskach jest 14. I np. Kiedy muszę kilka razy pod rząd odpalić bez jazdy to tez pada, albo jak stoi 2 dni bez użytku, sprawdziłem ze nic nie jest włączone żeby prąd uciekał obstawiam rozrusznik ale nie wiem jak to sprawdzić i ewentualnie naprawić proszę o pomoc i pozdrawiam
  • Poziom 29  
    Jakie jest napięcie ładowania z włączonymi odbiornikami - światła, radio, ogrzewanie szyby, nawiew, etc.?
  • Poziom 12  
    Bywają takie przypadki jak np. jedna z diod w alternatorze ma przebicie.
    Proponuje zdiac kleme z baterii i wtedy kolega sie przekona czy aby bateria jest ok. Procz alternanora co jest najbardziej prawdopodobne zdarza sie ze polyka prad radio lub immo.
    Ale to juz po wyeliminowaniu alternatora.
    Pozdrawiam
  • Poziom 15  
    Darkdarkman ze wszystkim jest około 13,5 13,8

    Ten sam akumulator w innym aucie chodzi, jest to 45ah/360A
    Radio nie ma włączonego zegara ani nic, jest odpalania tylko manualne z przycisku nie ze stacyjka
  • Poziom 12  
    45Ah to troche malo jak dla disla tymbardziej ze teraz pewnie sie zalaczaja swiece zarowe
  • Poziom 17  
    Może coś być uszkodzone i pobiera prąd nawet jak wszystko jest wyłączone. Najlepiej skombinuj amperomierz kleszczowy.
  • Poziom 29  
    No to sprawdź jaki prąd samochód pobiera w trakcie postoju.
    Kup sobie najtańszy multimetr z marketu, ustaw na pomiar prądu stałego (A) i wepnij szeregowo z akumulatorem.

    Przy wyjętym ze stacyjki kluczyku!!!
  • Poziom 15  
    Oki sprawdzę, i napisze.
  • Poziom 17  
    Tylko jak masz najtanszy multimetr to podpinając go do akumulatora zrób jego obejście kabelkiem. Bo przez pierwszą chwile pobiera dużo prądu i prawdopodobnie spalisz bezpiecznik w mierniku. Po chwili usuwasz kabelek i masz pomiar.
  • Poziom 29  
    Przewidujesz 10A z wyjętym ze stacyjki kluczykiem :>?
    Poza tym wejście 10A jest bez bezpiecznika.
  • Poziom 15  
    Chyba znalazłem problem ale jeszcze nie wiem jak go rozwiązać tzn. Ładowanie obecnie jest na poziomie 6V wiec ewidentnie to jest ten problem i teraz pytanie jak go rozwiązać (poprzednie info o ladowaniu to mi kolega sprawdzał widać coś mu się pomyliło) dziś sprawdzałem na kupionym mierniku V prądu stałego i właśnie wyszło między 5-6V. Co może być przyczyną i jak to naprawić? Po podłączeniu miernika ustawionego na Ampery nic nie pokazało.

    Pozdrawiam
  • Poziom 17  
    Ja w moim najtańszym mam bezpiecznik 10 amp. Wiem bo go pare razy wymieniałem.
    A 10 amp to lekko przekroczy (mówię o pierwszej chwili gdy podłączasz, później to na pewno nie będzie tyle).

    Masz do wymiany albo alternator caly albo jak Ci się poszczęści to tylko regulator napięcia.
  • Poziom 15  
    Jakiego rzędu mogą to być koszty? Jestem to w stanie zrobić sam?
  • Poziom 25  
    johnny99 napisał:
    Ja w moim najtańszym mam bezpiecznik 10 amp. Wiem bo go pare razy wymieniałem.
    A 10 amp to lekko przekroczy (mówię o pierwszej chwili gdy podłączasz, później to na pewno nie będzie tyle).

    Masz do wymiany albo alternator caly albo jak Ci się poszczęści to tylko regulator napięcia.

    czy was totalnie pogieło!!
    pobór prądu spoczynkowego ,to nie wiecej niz 0.05A .Sugerując prąd 10A ,to prawie zwarcie (przy wyjetym kluczyku)...!!!!

    Dodano po 3 [minuty]:

    ajvens napisał:
    Ładowanie obecnie jest na poziomie 6V

    Jakim cudem odpaliłeś samochód .??
    Ten miernik ,to do kosza.
  • Poziom 15  
    rob4028 napisał:
    Jakim cudem odpaliłeś samochód .??
    akumulator nałądowany na prostowniku i do auta jak sie nałąduje i dziś to sprawwdziłem to było na poziomie 6V i po przejachaniu połowy miasta akumulator padł do tego stopnia że nie świeciły światła ani nic
  • Poziom 39  
    rob4028 napisał:
    ajvens napisał:
    Ładowanie obecnie jest na poziomie 6V

    Jakim cudem odpaliłeś samochód .??
    Ten miernik ,to do kosza.


    Właśnie miałem to samo napisać. Albo miernik, albo bateria w mierniku, albo jego obsługa albo temperatura powoduje przekłamanie (mam na myśli że miernik zmarzł).
  • Poziom 25  
    prz 8V moduły wyłączają sie i nic poza wzrostem napiecia ich nie obudzi .
    pomierz jeszcze raz normalnym(sprawnym)miernikiem.

    Dodano po 34 [sekundy]:

    dobranoc..
  • Poziom 17  
    rob4028 napisał:
    czy was totalnie pogieło!!
    pobór prądu spoczynkowego ,to nie wiecej niz 0.05A .Sugerując prąd 10A ,to prawie zwarcie (przy wyjetym kluczyku)...!!!!


    Idź do swojego i sprawdź. Nie mówie że przekroczy 10A ale będzie dużo i od razu spadnie.
    Na syamym początku gdy dostaja układy prąd to pobór jest duży. W niektórych samochodach nawet wycieraczki przeskakują troche a do tego to juz trzeba trochę prądu.

    Prąd spoczynkowy zgadzam się. Nie powinien być wiekszy niż tak jak piszesz.
  • Poziom 15  
    zmierzyłem wszystko jeszcze raz , po naładowaniu akumulatora prostownikiem, i podłączeniu go auto wystartowało przy wyłączonych wszystkich modułach tj, światła ogrzewanie radio itd. było 12V , po włączeniu świateł i ogrzewania itd. czy standardowych do jazy spadało na poziomie 7V i auto szło tak długo aż nie wyładowało aku do końca, w pewnym monecie auto po prostu zgasło.
  • Poziom 24  
    ajvens napisał:
    zmierzyłem wszystko jeszcze raz , po naładowaniu akumulatora prostownikiem, i podłączeniu go auto wystartowało przy wyłączonych wszystkich modułach tj, światła ogrzewanie radio itd. było 12V , po włączeniu świateł i ogrzewania itd. czy standardowych do jazy spadało na poziomie 7V i auto szło tak długo aż nie wyładowało aku do końca, w pewnym monecie auto po prostu zgasło.


    No masz odpowiedź altek zimny
  • Poziom 15  
    wymiana jest trudna? ile to może kosztować?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Tyle ile firma regenerująca sobie zażyczy, a wymiana dla mnie nie jest trudna, dla Ciebie może już być.

    Temat uważam za wyczerpany, zamykam.