Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

WV golf II 1,6 td - WV Remont silnika !,6 td

lukasz4796 19 Sty 2014 18:33 1863 18
  • #1 19 Sty 2014 18:33
    lukasz4796
    Poziom 9  

    Witam posiadam golfa z silnikiem 1,6 td od jakiegoś czasu zaobserwowałem ze zaczą brać olej czytałem trochę na różnych forach i miał bym parę pytań związanych z remontem wiem na pewno ze pierścienie bedą do wymiany i nie wiem czy wystarczy wymienić pierścienie i będzie ok czy trzeba wymieniać tłoki wraz z tulejami . Dodam ze jak jadę ostrzej wypycha szable a i dość mocno dymi z odmy jak jest ciepły . Prosił bym o odpowiedzi .

    0 18
  • #2 19 Sty 2014 18:50
    igorek83
    Poziom 24  

    Kolego te silniki są prawie wieczne puki ich nie przegrzejesz, bo potem pękają głowice.
    Miałem takie auto i byłem bardzo zadowolony puki nie został przegrzany.
    Przelicz czy to warto robić

    0
  • Pomocny post
    #3 19 Sty 2014 19:02
    toku74
    Poziom 31  

    Jak rozbierzesz to się dowiesz co robić. Pomierz tuleje, ewentualnie nadwymiarowe tłoki założysz. Koniecznie głowicę fachowo zregenerować. Wał raczej w stanie dobrym.

    0
  • #4 19 Sty 2014 19:12
    lukasz4796
    Poziom 9  

    Myślę ze warto jeśli sam to zrobię . Z tym się zgodzę trochę kilometrów na biłem nim w pracy nigdy nie zawiódł pali bardzo ładnie wszystko było by ok gdyby nie chlapał tym olejem . A szkoda mi lepszego samochodu kupować do pracy rozglądałem się nawet za jakimś innym ale do 4 tyś też kiepskie te samochody . A myślałem z 700 zł wydać na remont tego silnika i myślę ze by jeszcze posłużył .

    Dodano po 4 [minuty]:

    Czyli wymiana tłoków nie mysi być konieczna . Chyba się zabiorę za remont mam nadzieje ze się opłaci .

    0
  • #5 19 Sty 2014 19:22
    ftp.kowal
    Poziom 34  

    Kolega popatrzy ile jeden tłok kosztuje. I w końcu do tych 700 zł dojdzie jeszcze kilka tys.

    0
  • #6 19 Sty 2014 19:28
    lukasz4796
    Poziom 9  

    Dla temu pytam czy będzie konieczna wymiana tłoków czy tulei bo czytałem ze starczą pierścienie tłok wiem ze trochę kosztuje a trzeba 4 tak ze około 500 te tłoki by kosztowały jakiejś podejrzanej firmy nie wiem jak tam jakieś z prawdziwego zdarzenie ale jutro się zapytam z ciekawości .

    0
  • #7 19 Sty 2014 19:34
    igorek83
    Poziom 24  

    W takim wypadku bym założył silnik 1.9d lub 1.9td

    0
  • #8 19 Sty 2014 19:36
    lukasz4796
    Poziom 9  

    A będzie pasował taki 1,9 bez żadnych przeróbek ?

    0
  • Pomocny post
    #9 19 Sty 2014 19:38
    igorek83
    Poziom 24  

    Nie wiem jak ze skrzynią, ale jest tego więcej i łatwiej w naprawie.

    0
  • Pomocny post
    #10 19 Sty 2014 19:39
    ftp.kowal
    Poziom 34  

    Dobre to chyba sztuka te 500. Teraz liczyć wszystkie uszczelki i uszczelniacze. Dodatkowo jak głowica ściągnięta to przydałoby się ją obrobić to kolejne złotówki już lecą. Jeśli na tulejach będą duże progi to same pierścienie nie wystarcza. Jeśli wymiana tłoków na nad wymiar to i obróbka bloku. A skoro już tak silnik rozbebeszony to przydałoby się i wał pomierzyć. Jeśli ok to przynajmniej nowe panewko założyć.

    0
  • #11 19 Sty 2014 19:44
    lukasz4796
    Poziom 9  

    Czyli się średnio opłaca pchać w remont bo po drodze morze wyjść wiele innych kosztów .

    0
  • Pomocny post
    #12 19 Sty 2014 19:47
    ftp.kowal
    Poziom 34  

    Jak nie rozbierzesz nie będziesz wiedział, ale najpewniej tańszym wyjściem byłoby założenie tak jak koledzy wyżej radzą.

    0
  • #13 19 Sty 2014 19:50
    lukasz4796
    Poziom 9  

    A tak zapytam ile taki remont by kosztował tak mniej więcej . W najgorszym przypadku i najlepszym .

    Dodano po 2 [minuty]:

    Dzięki za odpowiedzi w następnym tygodniu rozbiorę i napiszę co i jak.

    0
  • #14 19 Sty 2014 19:52
    igorek83
    Poziom 24  

    Zależy czy swoja robota czy u kogoś po godzinach?
    czy części oryginał lub zamienniki .

    0
  • #15 19 Sty 2014 19:53
    ftp.kowal
    Poziom 34  

    Może przekroczyć kilkukrotnie wartość samochodu.

    0
  • #16 19 Sty 2014 19:55
    lukasz4796
    Poziom 9  

    Robota moja poza zrobieniem głowicy sam nie zrobię trzeba by ją było oddać do zakładu .

    0
  • #17 19 Sty 2014 20:31
    igorek83
    Poziom 24  

    Remont głowicy czyli szlifowanie zaworów + sprawdzenie szczelności +gumki +planowanie.
    u nas szlifowanie zawór + gniazdo około 18zł za szt.
    gumki 4 - 6zł za szt
    planowanie 60zł
    szczelność 100zł
    policz koszt samej głowicy o ile nie dojdą prowadnice do wymiany.
    to koszt samej głowicy gdzie uszczelki+ rozrząd itd...

    0
  • #18 19 Sty 2014 21:19
    ociz
    Moderator Samochody

    Tych głowic się nie planuje. Jak krzywa to na złom.

    0
  • #19 19 Sty 2014 23:07
    carot
    Poziom 26  

    Przerabiałem u siebie. Dojdziesz do 1,5 koła a to i tak nie będzie koniec. Za te pieniądze lepiej wsadzić 1.9D/TD/TDI, albo sprzedać całkiem i kupic coś nowszego.
    A z remontem do 2000zł powinieneś się zmieścić.

    0