Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Zasilacze UPS
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A4 B5 110Km AFN - Złe sterowanie N75

19 Sty 2014 18:50 18225 30
  • Poziom 20  
    Witajcie. Ponieważ to mój pierwszy post w tym dziale proszę o wyrozumiałość.

    Borykam się z problemem w mojej audi. Sinik AFN w automacie. Po ponownym wyczyszczeniu Turbiny od strony gorącej doszedłem dlaczego się ona zapieka. Okazuje się że zawór N75 podaje za słabe cisnienie na gruchę. Przez co łopatki nie zamykają się do końca i osadza się nagar ze spalin na całości.
    A więc zacząłem od wymiany samego zaworka N75. W tej chwili mam założony nowy z ASO. Wężyki szczelne. Instalacja sprawdzona na odłączonym komputerze. Nie ma żadnych przebić między masą , + jak i pomiędzy przewodami zasilającymi N75. Następnie przelutowałem piny na kostkach w ECU żeby uniknąć zimnych lutów. Wyczyściłem wszystkie kostki połączeniowe pod maską jak i te , które biegną od ECU na kokpit ( do bezpieczników). Podmieniłem przepływomierz, oraz czujnik MAP. Niestety bez rezultatu.

    Podciśnienie na wejściu zaworku to 0,95 bar-a. na wyjściu po wysterowaniu mam tylko 0,32 bar-a. Pełne podcinienie na OUT uzyskuję tylko wtedy gdy zatkam ATM ( dolot powietrza ). Napięcie na wtyczce N75 1Pin 13.42V przy odpalonym silniku, pomiędzy pinami wyniosi 5,7V. Auto nie ma porblemów z odpalaniem, doskwiera mu brak mocy . Nawiązuję do tego tematu : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=35&t=518568
    Ponieważ autor miał identyczny problem , a podmiana ECU nie pomogła.

    Pozdrawiam i czekam na sugestie. B
  • Zasilacze UPS
  • Poziom 39  
    Coś te napięcia się nie zgadzają.
    N75 to zawór magnetyczny, więc potrzebny jest oscyloskop.
    Jeśli faktycznie nie jest przyczyną mechanicze uszkodzenie turbo to winne będzie ECU.
  • Zasilacze UPS
  • Poziom 15  
    Masz gdzieś nieszczelność, sprawdziłeś szczelność membrany w gruszce przy turbinie?
  • Poziom 20  
    Grucha szczelna , wężyki wszystkie nowe. Jak podłączam gruchę bezpośrednio pod Vacupompę to sztanga idze do samej góry. N75 wykluczam po podkładałem 3 sztuki używane i teraz mam nowy ten zawór. Wątpię abym miał 4 sztuki N75 uszkodzone. Oscyloskop posiadam. Więc w jaki sposób mam pomierzyć napięcie na N75? WIem że ten zawór jest sterowany masą (impulsami). B
  • Poziom 22  
    Wężyki wszystkie 100 % szczelne ? zresztą lepiej wymień na nowe czasami lubią się rozwarstwić.
  • Poziom 22  
    Coś chyba za małe to napięcie na zaworek masz 5,7V . Powinno być przynajmniej 12V.
  • Poziom 18  
    Gdybanie. Poprosze logi dynamiczne grup 1,3,11 na początek.
  • Poziom 9  
    kolego baskom czy poradziłeś sobie z problemem - u mnie jest to samo.
    wszystko szczelne a na gruszkę podaje -0,3 bara.
  • Poziom 7  
    Witam ja w swojej audi też miałem problemy ze sterowaniem turbiny a dokładniej gruszka nie otwierała mi do końca turbiny, sprawdzałem N75 i wszystko było ok aż w końcu ściągnąłem wężyk z gruszki i sprawdziłem czy gruszka fizycznie otwiera się i zamyka i ku mojemu zdziwieniu okazało się że gruszka nie otwiera turbiny. Więc demontaż turbiny i oddanie do czyszczenia, po wyczyszczeniu sprawdziliśmy czy gruszka otwiera i czy trzyma ciśnienie no i oczywiście okazało się że to jednak to więc montaż turbiny i teraz śmiga jak tralala. Koszt czyszczenia 50zł, nowe uszczelki 20zł
  • Poziom 43  
    A sprawdzaliście czy grucha szczelna?
  • Poziom 9  
    gruszka sprawna- szczelna. wężyki nowe i szczelne.
    wszystko mierzone vacuometrem.
    pompa vacu podaje -0,95 bara , przed n75 -0,95 bara a na gruszkę podaje -0,4 bara.
    jak vacuometr był podłączony w miejsce czarnej plasitkowej kuli (aku..... ) to podciśnienie po zgaszeniu silnika po chwili uciekało. natomiast jak podłączyłem w miejsce n75 podciśnienie stało w miejscu. - czyli nieszczelność n75.

    wymieniłem nawet n75 na nowy - ale okazało się że ten nowy jest też nieszczelny więc oddałem i muszę czekać na rozpatrzenie reklamacji do 2 tygodni - gość w sklepie mnie załamał- no ale muszę czekać.
    stary jak wsadziłem do wody i dmuchnąłem to było kilka dziur.


    czekam na wiadomość ze sklepu.
  • Poziom 12  
    potwierdzam tam powinno byc zasilanie zaworka 12v po zaplonie, sterowanie zaworka masa z ecu silnika
  • Poziom 9  
    witam ponownie.
    podmieniałem już trzy zawory n75 i nic nie pomaga.
    cały czas przed zaworem jest podciśnienie ok - 0,95 a na gruszkę podaje - 0,4 - co powoduje nie całkowite wyciągnięcie sztangi.
    wydaje mi się że zawór za dużo upuszcza do filtra powietrza - kiedy zagnę wężyk idący do filtra wtedy podciśnienie na gruszce rośnie i sztanga idzie do góry.

    od czego jeszcze zależy sterowanie zaworu n75 czy jeszcze jakieś czujniki mają wpływ na jego działanie. czy już tylko szukać przyczyny w komputerze?

    kiedyś coś czytałem że ktoś wymieniał końcówke mocy w ecu - czy jest to możliwe?
    czy jest jakiś sposób na sprawdzenie czy komp dobrze steruje zaworem?
  • Poziom 20  
    Te zaworki często się uszkadzają. Tam jest tłoczek z membraną.

    iiktorn napisał:
    czy jest jakiś sposób na sprawdzenie czy komp dobrze steruje zaworem?


    wrzuć loga
  • Poziom 43  
    Kolego ja cię proszę zmierz w końcu ile podciśnienia masz w akumulatorze ile produkuje vakupompa i ile masz na siłowniku sprężarki.

    Bo albo masz uszkodzone fanty ze złomu albo coś źle spięte.
  • Poziom 12  
    zamontuj jeden ale pewny n75, bo szkoda czasu.
  • Poziom 9  
    pompa vacum podaje -0,95
    po wpięciu w miejsce czarnej kuli (aku) -0,95 - kolego Strumien swiadomosci swia czy o ten akumulator Ci chodzi?

    po wpięciu w miejsce n75 -0,95
    a po wpięciu zamiast gruszki -0,4
    wszystko mierzone na jałowym

    wszystkie zawory ze sklepu (cena detaliczna ponad 400 zł) - twierdzą że orginał pierburga
    wszystkie wężyki wpięte według schematu.

    mam tylko logi z sierpnia:
    log 11 http://vaglog.pl/log_184426.html
    log 10 http://vaglog.pl/log_184422.html

    a co może jeszcze być źle spięte?
  • Poziom 43  
    iiktorn napisał:
    po wpięciu w miejsce n75 -0,95
    a po wpięciu zamiast gruszki -0,4
    wszystko mierzone na jałowym



    Odepnij wężyk i zatkaj palcem odejcie i wtedy mierz i zobacz czy sztanga się wciągnie.
  • Poziom 20  
    Witam, niestety nie poradziłem sobie z problemem. Podmieniałem ECU, mierzyłem przewody od MAP oraz przepływomierza. Nigdzie nie było usterki. Szczelność układu można sprawdzić podłączając vacuometr zamiast gruchy, i przytkać palcem dolot powietrza w zaworze N75. Wtedy uzyskamy podciśnienie , równe temu co daje vakupompa. Ewidentnie komputer źle steruje N75 i żaden specjalista nie potrafił stwierdzić dlaczego. Ps Auta się pozbyłem. Pozdrawiam B.
  • Moderator Samochody
    a jakie ciśnienie doładowania widzi komputer?
    sprawdziłeś podstawowe rzeczy?

    jak np map nie będzie dobrze zasilany i będzie widział inny parametr to nigdy N75 nie będzie dobrze sterowany.
  • Poziom 20  
    Problem może leżeć po stronie gruszki. Może być od innego samochodu. Warto by było zmierzyć podciśnienie przy jakim się otwiera do końca.
  • Poziom 9  
    ciśnienie widać na jakim jest poziomie w tych logach które wrzuciłem wyżej.
    o jakich podstawowych rzeczach piszesz bo może coś pominąłem.
    apropo map jakie powinno być napięcie na pinach? to jutro bym to sprawdził.
    gruszka jest dobra i szczelna.
    jak dzisiaj włączyłem basic settings blok 11 to na gruszkępodawane było podciśnienie -0,8 i wtedy sztanga chodziła w całym zakresie.
    czy podczas tego testowania w BS sygnał omija jakieś czujniki (może np.: map) które są faktycznie uszkodzone lub źle zasilane.
    a może ktoś wie z których czujników korzysta ECU podczas sterowania N75?
  • Poziom 9  
    dzisiaj spróbowałem zmienić kodowanie silnika z 00001 na 00002 - czyli z automatu na manual.
    po tej operacji podciśnienie na gruszce skoczyło od razu na -0,55 -mimo że teraz jest podłączony stary nieszczelny n75.
    tylko że automat zmieniał biegi dopiero przy 4000 obrotów.

    czy mam z tego rozumieć że ktoś grzebał przy mapach automatu i poprzestawiał sterowanie n75?
    czy może tak powinno być w automacie.
  • Poziom 11  
    Witam posiadam golf 4 1,9TDI 110KM kod silnika ASV co jakiś czas jak szybko chce przyspieszyć auto wchodzi w tryb awaryjny typowy notlauf najwięcej najczęściej jak silnik jest zimny nierozgrzany! kod błędu to 17965 ,musze wtedy silnik wyłączyć i ponownie uruchomić i wtedy wszystko jest poprawnie .napisze co zostało sprawdzone czyli;zostało sprawdzone wężyki podciśnieniowe są szczelne i nigdzie niegubi podciśnienia ,gruszka została sprawdzona pompką i nieuchodzi jest szczelna wskazówka zegara nieopada,sama dzwignia zmiennej geometri chodzi płynnie w całym zakresie skoku pracy !,N75 jest nowy wymieniony z powodu dlatego ze poprzedni brzęczał hałasował po wyłączeniu silnika ,nowy zaworek sprawdzony na oporność miernikiem posiada 16,3 ohma czyli ok.Zostało także sprawdzone napięcie zasilania N75 na włączonym zapłonie jest 9,2V a jak wepne się w zasilanie wraz z podłączoną wtyczką do N75 na pracującym silniku jest 10,6V po dodaniu gazu do większych obrotów napięcie maleje stopniowo aż do 5,5Vi sztanga zostaje wypychana czyli zbija ciśnienie doładowania i na vagu to widać . Czy moje napięcia o których napisałem są poprawne wychodzące z ECU ?Czy niepowinno być 12,5V po zapłonie i 14,3V po uruchomieniu silnika ze względu iż alternator ładuje mi 14,3-14,5V? Pompa vacum podaje 0, 9bar po wyjściu z N75 0,5bar.Czy ECU sterownik silnika działa poprawnie ?lub jest osłabiony?

    Dodano po 1 [minuty]:

    kodowanie silnika mam na 00002
  • Poziom 22  
    zmierz do masy akumulatora te +12 do zaworu n75
  • Poziom 11  
    Podłączyłem końcówke masy miernika do masy akumulatora czyli masa pojazdu a końcówke dodatnią +miernika do wtyczki zaworu N75 i było 12,45V po tylko załaczonym zapłonie
  • Poziom 11  
    Koledzy czy ktoś pokonał temat
    A6 2000r AVG automat
    Mam taki sam problem
    Na zaworze n75 podciśnienie wchodzące 0,9 bar
    Za zaworem 0,4 bara i nie wciąga do końca gruszki.
    Jeśli podamy napięcie z zewnątrz na zawór wtedy podciśnienie ok czyli 0,9
    Wiązka sprawdzona
  • Poziom 11  
    A jakie wypełnienie N75 w blokach mierzonych?
  • Moderator Samochody
    kresek napisał:
    A jakie wypełnienie N75 w blokach mierzonych?


    I ciśnienie doładowania.
  • Poziom 9  
    Witam po latach.
    Kolego SanchosX ja w swoim afn doszedłem do wniosku że tak musi być.
    Gdzieś na którymś forum poprosiłem o wykres mapy sterowania n75 (automat) i z niej właśnie takie wnioski.
    Według tej mapy n75 na jałowym nie poda podciśnienia rzędu - 0,6 tak jak w manualu tylko właśnie w granicach - 0,4. I to tak musi być.
    Jak masz możliwość to przekoduj na manual i zobacz czy wtedy podciśnienie Ci wzrośnie.
    U mnie okazało się że trochę geometria się zapiekła ale po kilkudziesięciu kilometrach butowania praktycznie non stop wszystko wróciło do normy.
    Trzeba pamiętać żeby nie jeździć jak emeryt bo później problem z turbo.
    Passata sprzedalem miesiąc temu i przez te wszystkie lata nie było problemu z turbo.