Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

fiat panda r.04 - częste dolewanie oleju

heniu2703 19 Sty 2014 22:32 2463 20
  • #1 19 Sty 2014 22:32
    heniu2703
    Poziom 6  

    Witam. Posiadam fiat pande 1.1 rocznik 2004 i zauważyłem, że od pewnego czasu bardzo szybko schodzi mi olej w silniku. Jak ją kupiłem nie musiałem tak często dolewac (teraz juz po około 600 km muszę uzupełnić). Dodam, że nie widzę żadnej plamy pod samochodem kiedy postoi troche. Czy to jest normalne w tych modelach? Czy może wystarczy wymienic filtr i olej? Proszę o pomoc.

    0 20
  • #2 19 Sty 2014 22:34
    janszy3643
    Poziom 29  

    Jaki przebieg ma to autko

    0
  • #3 19 Sty 2014 22:41
    heniu2703
    Poziom 6  

    145000 km jakoś tak.

    0
  • #4 19 Sty 2014 22:42
    farjat
    Poziom 22  

    heniu2703 napisał:
    filter

    Co to jest?

    Jaki olej masz teraz?

    0
  • #5 19 Sty 2014 22:47
    heniu2703
    Poziom 6  

    Filtr oleju jest elementem układu smarowania. Olej silnikowy, aby mógł spełnić swoje zadania w silniku, musi być filtrowany ze względu na występujące w nim podczas pracy zanieczyszczenia.

    10w40 ELF

    0
  • #6 19 Sty 2014 22:52
    QuantumXXX
    Poziom 18  

    Albo masz wyciek albo głowica pętknięta. Sprawdź co jest pod korkiem oleju i w zbiorniku płynu chłodzącego oraz czy dymi i na jaki kolor.

    0
  • #7 19 Sty 2014 22:53
    carot
    Poziom 26  

    Nie zostawia nigdzie plam oleju? Wydech nie jest czasem zaolejony?

    0
  • #8 19 Sty 2014 22:59
    heniu2703
    Poziom 6  

    QuantumXXX napisał:
    Albo masz wyciek albo głowica pętknięta. Sprawdź co jest pod korkiem oleju i w zbiorniku płynu chłodzącego oraz czy dymi i na jaki kolor.


    Jak co jest? Nie rozumiem. Jak otwieram wygląda normanie jeżeli o to chodzi.

    Dodano po 1 [minuty]:

    carot napisał:
    Nie zostawia nigdzie plam oleju?


    Nie zauważyłem żadnych plam.

    0
  • #9 19 Sty 2014 23:04
    carot
    Poziom 26  

    heniu2703 napisał:
    Jak otwieram wygląda normanie jeżeli o to chodzi.

    Chodziło mi, czy nie masz tłustych plam na powierzchni płynu w zbiorniczku, co świadczy o tym, ze olej dostaje się do płynu chłodniczego. Masz prawdopodobnie zużyty silnik i spala olej. Do sprawdzenia pierścienie, prowadnice zaworowe. Nie dymi na niebiesko?

    0
  • #10 19 Sty 2014 23:11
    heniu2703
    Poziom 6  

    carot napisał:
    heniu2703 napisał:
    Jak otwieram wygląda normanie jeżeli o to chodzi.

    Masz prawdopodobnie zuzyty silnik i spala olej.


    Czyli możliwe, że cały silnik do wymiany? :OOO Czy wystarczy jakieś częsci wymienić?

    Dodano po 1 [minuty]:

    A co do plam w zbiorniczku, to muszę jutro zobaczyć bo nie zwróciłem na to uwagi.

    0
  • #11 19 Sty 2014 23:15
    carot
    Poziom 26  

    heniu2703 napisał:
    Czyli możliwe, że cały silnik do wymiany? :OOO Czy wystarczy jakieś częsci wymienić?

    Zależy co jest zuzyte, może to tylko prowadnice zaworów, a może tuleje cylindrów. To już musisz w warsztacie sprawdzić.

    0
  • #12 19 Sty 2014 23:21
    heniu2703
    Poziom 6  

    No musze oddać do warsztatu. Dam znać co z nim było. Dzięki

    0
  • #13 19 Sty 2014 23:31
    farjat
    Poziom 22  

    Filtr ≠ filter.
    Pewnie masz w samochodzie tłumnik, nie tłumik...

    Sprawdź jutro rano jak odpalisz, czy zakopci i ewentualnie na jaki kolor.

    0
  • #14 22 Sty 2014 00:02
    heniu2703
    Poziom 6  

    zauważyłem ze na innych forach do pandy 1.1 (benzyna) wszyscy używają oleju 5w40. Czy to może być przyczyna tego że musze czesto dolewać olej skoro ja wlewam 10w40??

    0
  • #15 22 Sty 2014 00:29
    carot
    Poziom 26  

    A taki był od nowości, czy zmieniłeś?

    0
  • #16 22 Sty 2014 00:35
    QuantumXXX
    Poziom 18  

    heniu2703 napisał:
    zauważyłem ze na innych forach do pandy 1.1 (benzyna) wszyscy używają oleju 5w40. Czy to może być przyczyna tego że musze czesto dolewać olej skoro ja wlewam 10w40??



    Gęstszy olej wlewa się do zajeżdżonych silników, jak silnik wciąga 5W40 to wlewa się 10W40, jak wciąga 10w40 to wlewa się 15w40 a potem złom/remont.

    0
  • #17 22 Sty 2014 01:16
    heniu2703
    Poziom 6  

    No kiedy go kupiłem to był właśnie 10w40 i cały czas taki leje.

    0
  • #18 22 Sty 2014 02:33
    carot
    Poziom 26  

    W tym tempie do niczego nie dojdziemy. Na jaki kolor dymi po odpaleniu?

    0
  • #19 22 Sty 2014 11:48
    QuantumXXX
    Poziom 18  

    heniu2703 napisał:
    No kiedy go kupiłem to był właśnie 10w40 i cały czas taki leje.


    Leje się taki olej, jak jest napisane w instrukcji patrząc nie tylko na nazwę 5w40 ale także na klasę C2/C3, A1/B2 etc.
    Gęsty (mineralny) olej jest tańszy ale ponieważ jest gęsty to szybciej powoduje zużycie silnika i ma większe opory. Do tego zostawia nagar - czarny osad w silniku, którego nie da się usunąć łatwo potem.

    0
  • #20 22 Sty 2014 12:54
    heniu2703
    Poziom 6  

    po odpaleniu jest biały dym

    0
  • #21 21 Mar 2014 00:47
    heniu2703
    Poziom 6  

    U mechanika nie byłem ponieważ problem sam sie rozwiązał. Nie mam pojecia jak to się stało, ale teraz nie musze już tak często dolewać oleju. Nic nie wymieniałem. Ostatni raz dolewałem olej jakieś półtorej miesiaca temu i wszystko gra (odpukać w nie malowane).

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo