Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Marea 1.9 TD - Trzeci silnik, brak zasilania, fiat code, podgrzewania świec

20 Sty 2014 18:27 4281 30
  • Poziom 7  
    Witam.

    Mam problem z Mareą Taty. Jest w niej już trzeci silnik (tym razem z mojej marei, sprawny), a wciąż nie chce jeździć.. W wielkim skrócie : Przed oddaniem do mechanika celem swap'a wszystko działało, autko dało się odpalić, grzało normalnie świece etc. Powodem zmiany silnika była obrócona panewka. Mechanik po ponad miesiącu batalii w końcu skończył.. Efekt jest taki, że po włączeniu zapłonu nie świeci się w ogóle Fiat CODE, podgrzewanie świec żarowych i 'marchewa'. Do tego zauważyłem, że nie działa dmuchawa i czujnik temperatury zewnętrznej. Rozrusznik kręci normalnie.. Przejrzałem już wszystkie bezpieczniki, podmieniałem sterownik ze swojego autka.. Zero poprawy. Samochód pochłonął już 3500zł, dodatkowo mechanior życzy sobie 500zł więcej niż chciał (autko wciąż nie sprawne..).. Nie chcę oddawać samochodu do elektryka ze względu na finanse.. Więc proszę o sugestie, co może być nie tak? Tak jakby coś było nie podłączone.. Szukałem też schematu elektrycznego do wersji z silnikiem 1.9 TD 100KM, niestety znalazłem tylko 1.6 16v. Był już bardzo podobny problem na elektrodzie, niestety autor napisał jedynie, że 'problem rozwiązał' .. Akumulator jest ok..

    Z góry dziękuję za pomoc.. Pozdrawiam.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Skoro dałeś do mechanika auto gdzie jedynym problemem była obrócona panewka a w elektryce nie było problemów to mechanik ma problem a nie ty.
    Zostaw auto i niech grzebie dalej.
    Umówił się na jakąś kwotę i taką za tą robotę dostaje.
  • Poziom 7  
    Łatwo powiedzieć.. Umawiał się Ojciec.. Facet miał robić jak 'będzie miał czas', żeby było taniej. Nawidoczniej mu się odechciało.. Mówi, że nie ma pojęcia, co może być nie tak. Chciał sprowadzić elektryka z Fiata, jak narazie mu się nie udało. Nie ma niestety czasu na kłótnie z nim.. Tato potrzebuje samochodu do pracy.. Z mojego jest silnik.. W autku awaryjnym rozszczelnił się dziś rano parownik.. Na benzynie marnie pracuje.. Więc proszę o nakierowanie mnie, gdzie szukać problemu.

    Wyczytałem, że wszystko co nie działa jest zasilane z drugiego obwodu stacyjki. Jutro rano sprawdzę ją jeszcze raz (samochód u mechanika, 15km od domu), albo podmienię ze swoją..
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Bezpieczniki pod maską sprawdzone?
    Sprawdź je.
    Z tego co opisujesz to brak zasilania na bezpieczniku zasilającym sterownik silnika i centralkę CODE.
    Możesz zrobić zdjęcie centralki CODE i jej wtyczki - tej większej?
  • Poziom 7  
    Bezpieczniki sprawdzałem.. Zobaczę jeszcze raz. Centralki CODE? Masz na myśli żółtą puszkę od immobilizera? Jak ją zlokalizuję to zrobię. Co do braku zasilania na bezpieczniku .. Co ma dmuchawa i czujnik do niego? Bo obie te rzeczy powinny działać na włączonym zapłonie.
    Mógłbyś dokładniej powiedzieć który to bezpiecznik?

    Dziękuję za odpowiedź.

    EDIT : Dopiero teraz zobaczyłem wiadomości od Ciebie. Będę postępował według nich.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Nickczemny napisał:
    Co do braku zasilania na bezpieczniku .. Co ma dmuchawa i czujnik do niego? Bo obie te rzeczy powinny działać na włączonym zapłonie.

    Brak jest zasilania po stacyjce i najwidoczniej brakuje plusa, który zasila bezpiecznik od centralki i bezpiecznik od dmuchawy. Jak podasz zasilanie po stacyjce na bezpiecznik od dmuchawy, to auto powinno ożyć.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Poziom 7  
    Na skrzynce bezpieczników pojawia się napięcie po kluczyku w miejscu bezpiecznika dmuchawy (która wciąż nie działa). Ciężko cokolwiek sprawdzić przy obecnej temperaturze (-8 stopni + wiatr).. Po wyjęciu jednego przekaźnika przy akumulatorze pojawia się ikonka Fiat CODE i podgrzewanie świec (lekko się żarzą), ale znika cała reszta. Na grubym przewodzie idącym do tego przekaźnika jest tylko 0.32V napięcia bez zapłonu, a powinno być chyba 12V?
  • Poziom 7  
    Masy sprawdzę, ale chyba gdyby było coś z nimi nie tak to rozrusznik nie kręciłby.. I kontrolki od ładowania i smarowania również by nie świeciły.. ? W piątek wieczorem spróbuję sprowadzić autko pod dom, będę sprawdzał wszystko. Zacznę od sprawdzenia napięcia na centralce.
  • Poziom 16  
    To zależy, której brakowałoby, slaba masa lub jej brak mogą powodować różne objawy. Zależy gdzie jest źle. A przy wymianie silnika troszkę rozkręcania jest, może cos zostalo urwane lub zapomniane, niedokręcone. Kiedyś w r19 mialem przypadek, ze autko normalnie chodziło, a po naciśnięciu stopu gasło. Przyczyną była konserwacja podwozia, zdjęto lampy, zakonserwowano a masy z wiązki przy lampie przykrecono na konserwacje. Więc posprawdzaj dokładnie
  • Poziom 7  
    Masa na silniku jest.. Jutro sprawdzę resztę, dzisiaj już ciemno jest. Prąd dochodzi do wszystkich bezpieczników pod maską..

    Jakieś pomysły?
  • Poziom 32  
    Sprawdź w jakimś programie ile i na których kabelkach przy ECU powinieneś mieć +12, +12 po zapłonie i masy, może do sterownika coś nie dochodzi
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Brak kontrolki CODE + brak kontroli wtrysku = brak zasilania obu sterowników.
    Przeważnie zasilane są z jednego źródła.
  • Poziom 7  
    Znalazłem schematy, ale niestety są poucinane..

    grala1 Jeśli chodzi o centralkę immo to w końcu się za nią zabrałem.. Kostka jest nieregularnego kształtu (za ciemno żeby zdjęcie zrobić, będzie jutro), znalazłem w niej dwa kable grubsze niż reszta, tj. czarny oraz czerwonoczarny. Założyłem, że czarny to masa. Przy zapłonie na czerwonoczarnym pojawia się zaledwie 0.18V lub 1.8V, nie pamiętam już.. Powinno być chyba 12V tak jak pisałeś? Czy podając jemu prąd na krótko odżyje również drugi sterownik? Nie mogę tego zweryfikować na schematach.. Połowa z nich do niczego się nie nadaje.

    Straszny ziąb jest, do tego zrobiło się ciemno.. Nie miałem jak sprawdzić wszystkiego dokładniej.. Sprawdzałem napięcia na kostkach przekaźnika świec żarowych.. Ma zarówno odpowiednią masę jak i sygnał.
  • Poziom 36  
    Może masz jakiś dokładany alarm lub imobilajzer z odcięciem zasilania .
  • Poziom 7  
    Nic takiego nie ma. Jedynie Dołożone sterowanie centralnym z pilota (sam zakładałem, żadnego odcięcia na tym nie ma).
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Nie podawaj napięcia na krótko póki nie dasz zdjęcia kostki lub jej rysunku.
    Podasz nie tam gdzie potrzeba i narobisz sobie problemów.
  • Poziom 7  
    Słaba jest masa na centralce.. Dzisiaj pokazało do 3.8V
    Jak wziąłem masę z zapalniczki to wyszło 12.3V

    EDIT: Masa na wyłączonym zapłonie jest dobra, pokazuje 12.3V na plusie. Po włączeniu zapłonu spada do 3.6V-3.8V.. Patrząc po schemacie powinna być stała.. ?

    EDIT 2: Podałem na krótko masę prosto z akumulatora na złącze diagnostyczne Fiat Code pod maską, autko odpaliło z tym, że nie ma ładowania akumulatora (alternator 100% sprawny), wciąż nie działa dmuchawa i czujnik temp. W czym może być problem? Słaba masa? Gdzie jej szukać? Schematy mam nie kompletne..

    Na poniższym schemacie zaznaczyłem na żółto gdzie podłączyłem masę oraz na czerwono, gdzie jest przypuszczalnie słaba.. Ktoś wie, gdzie jej szukać?

    http://zapodaj.net/61a9281e39e04.jpg.html
  • Pomocny post
    Specjalista grupy V.A.G.
    Nickczemny napisał:
    Na poniższym schemacie zaznaczyłem na żółto gdzie podłączyłem masę oraz na czerwono, gdzie jest przypuszczalnie słaba.. Ktoś wie, gdzie jej szukać?

    Jedź od złącza po przewodzie masowym aż znajdziesz połączenie przewodów z masą auta.
  • Poziom 7  
    Problem w tym, że wchodzi w grubszą wiązkę, która jest za silnikiem. Nic tam nie widać.. Ale będę grzebał.
  • Poziom 7  
    Tak przecież zrobiłem.. Może gdzieś zwarcie jest? Problem jest w tym, że nie ładuje teraz alternator i wciąż nie działa dmuchawa. Zjem i idę szperać dalej.
  • Poziom 28  
    Przewody od alternatora dobrze pozakładane, raz widziałem jak gość przy wymianie silnika przykręcił masę na plusowy przewód alternatora w grande punto, auto martwe a po włączeniu zapłonu mrugał prawy stop albo postojowka.
  • Poziom 7  
    Co do podłączenia alternatora.. Według schematu od akumulatora idzie plusowy czerwony przewód bezpośrednio do bendiksu, a z niego ma iść mostek na alternator (B+). Od góry nie widać tego mostka, powinien być chyba podłączony na tą samą śrubę co ten gruby czerwony? Na zdjęciu go nie widać. Dodałem kawałek schematu. Czerwona linia to przewód który idzie do bendiksa, czerwona przerywana to miejsce, gdzie powinien być mostek.

    http://zapodaj.net/fa766297b37c6.jpg.html

    Na kanale od dołu widziałem tylko przykręcony przewód do B+. Wydawało mi się, że wchodzi w wiązkę przewodów.
  • Poziom 7  
    Rozwiązaniem problemu była masa 228 na schemacie, której nie mogłem zlokalizować. Podając ją na krótko na złącze FC 224 autko odpalało, ale nei było ładowania. Okazało się, że nie było mostka między rozrusznikiem a alternatorem.. A brakująca masa była podłączona właśnie do złącza B+ alternatora, dlatego nie mogłem jej zlokalizować...

    Serdecznie dziękuje wszystkim za pomoc, szczególnie grala1 za liczne wskazówki oraz LoLek85, który trafnie zdiagnozował przewody ;P.

    Pozdrawiam.
  • Pomocny post
    Poziom 28  
    Widzę że jednak jest jeszcze masa mechaników którzy przykręcają wszystko gdzie i jak popadnie.
    W tej historii która wcześniej opisałem to praktykant się wykazała, ale żeby "mechanik" strzelił taką gafę to się w głowie nie mieści.

    W ramach podziękowania możesz kliknąć "pomógł".

    P.S. Trzymaj się z daleka od takich "mechaników".
  • Poziom 7  
    Dziękując za pomoc zapomniałem o ~mariank32 , za co serdecznie przepraszam...

    Wciąż pozostaje kwestia dmuchawy i czujnika temperatury zewnętrznej. Kierując się wskazówkami z podobnych tematów wymieniłem opornicę z wentylatorem, niestety bez skutku. Po rozebraniu konsoli sprawdziłem napięcie, jakie dochodzi do pokrętła od nadmuchu i na czerwonym kablu jest +4.6V.. Jakieś sugestie?
  • Moderator Samochody
    Sugestia taka, jak mierzysz przewody zasilające - używaj próbnika z żarówką 2W, jak się boisz to mierz miernikiem ale oba przewody - masę (względem pewnego "plusa") i zasilający (względem pewnej masy).
  • Poziom 7  
    Oba sprawdzałem tak jak piszesz, korzystając z zapalniczki. Wszystko z nią ok, wcześniej też okazała się pomocna.