Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Akumulatory firmy Hertz. Warto?

ReniferKaribu 21 Sty 2014 14:58 16389 16
  • #1 21 Sty 2014 14:58
    ReniferKaribu
    Poziom 11  

    Witam
    Mam pytanko odnośnie akumulatorów samochodowych. Znacie firmę Hertz? Jeśli tak to bardzo proszę o informację. Warte zakupu? Podobno niemiecka technologia, produkowane w Polsce a solidnie wykonane, ale zbieram informacje. Pozdro.

    2 16
  • #2 10 Lut 2014 00:51
    ReniferKaribu
    Poziom 11  

    W zasadzie temat Hertza zamknąłem. Jeśli ktoś przetestuje, a na to potrzeba czasu, to może opisać swoje wrażenia. Jestem ciekawy jak się sprawdzi. Po rozmowach z przedstawicielami tej firmy przeszła mi ochota na Hertza. Zbyt mało wiem na temat tej firmy, ale nie skreślam. Znam takich co założyli i śmiga. Kwestia zaufania, przełamania się. :D

    3
  • #3 12 Lut 2014 09:13
    adamldz
    Poziom 8  

    Jeżdżę drugi rok na Hertzu i nie miałem z nim problemów. Po pierwszych mrozach w tym roku jak miałem okazję to go podładowałem raz kilka godzin. Mam golfa 3 1.6 i o ile dobrze pamiętam akumulator o pojemności 52Ah.

    btw.
    Facet w sklepie bardzo go zachwalał ale opinia sprzedawcy może być lekko nieobiektywna :P

    -2
  • #4 12 Lut 2014 09:33
    vodiczka
    Poziom 43  

    Aby opinia była obiektywna należałoby poznać opinie przynajmniej 100 użytkowników i wziąć poprawkę, że ludzie chętniej piszą opinie negatywne niż pozytywne - jak działa dobrze to co w tym nadzwyczajnego, nie ma o czym pisać.
    Zauważcie, że nawet akumulatory "dobrych marek" łapią negatywne opinie, np. jest sporo negatywnych opinii Centry Futury, ja jeżdżę czwarty rok i nie narzekam ale pozytywną opinię napiszę jak mi posłuży przynajmniej 6 lat.
    Uważam, że każdy akumulator przy prawidłowej eksploatacji powinien wytrzymać 5 lat bez łaski.

    0
  • #5 12 Lut 2014 12:05
    prajzl
    Poziom 12  

    U nas były takie ,dawniej centra 6 lat , delphi 8 lat , magnetti mareli 7 lat ,i drugi i megnetti podobnie ma z 7 i ciśnie dalej( autka mało jeżdzone 10 tys max na rok)
    Nie ma się co rozczulać ,po prostu idź do sklepu motoryzacyjnego i kup akumulator jakiejś sprawdzonej marki z gwarancją ,nie jakiś hiper star czy coś w tym stylu.
    I nie ma sensu dawac za aku grubej kasy ,ja kupywałem za 150-200zł i jak auto jest sprawne to odpali nawet przy tych -20st.

    Przy wymianie warto sprawdzić ładowanie ,czy nie ono było wynikiem padu akumulatora. :!:

    0
  • #6 12 Lut 2014 12:16
    vodiczka
    Poziom 43  

    prajzl napisał:
    I nie ma sensu dawac za aku grubej kasy ,ja kupywałem za 150-200zł

    Sąsiad kupuje takie i padają mu góra po trzech latach, ja kupuję za 350 i wytrzymuje 5-6 lat.
    Roczna amortyzacja praktycznie ta sama :D

    1
  • #7 12 Lut 2014 12:29
    prajzl
    Poziom 12  

    Chyba dużo też zależy od przebiegu auta, u nas 2 auta robią po 5-10 tys./rok, aż jeden mechanior się dziwił, bo ten Delphi został wymieniony z powodu rozszczelnionej obudowy, a tak to działał jeszcze dobrze 9. rok i to w zimie, a kosztował jakieś grosze też :D

    0
  • #8 15 Lut 2014 13:33
    lopr_pol
    Poziom 22  

    Trzeba jeździć, ja akumulator wymieniam prawie co roku bo samochód robi 5km tygodniowo :)

    0
  • #9 15 Lut 2014 20:57
    prajzl
    Poziom 12  

    lopr_pol napisał:
    Trzeba jeździć, ja akumulator wymieniam prawie co roku bo samochód robi 5km tygodniowo :)


    A aku jest cały czas naładowany w 100%? Podepnij go pod prostownik i sprawdź czy jest naładowany full, jesli tak to już po 15 min ladowania po przyłożeniu ucha do aku powinien lekko gazować. :idea:

    Jesli nie to masz ciągle niedoładowany i smierć aku co roku w takim przypadku jest normą

    Masz podpięte radio lub inny odbiornik prądu?

    0
  • #10 07 Mar 2014 13:01
    ReniferKaribu
    Poziom 11  

    prajzl napisał:
    Podepnij go pod prostownik i sprawdź czy jest naładowany full, jesli tak to już po 15 min ladowania po przyłożeniu ucha do aku powinien lekko gazować.

    Możesz uściślić? 15 minut ładowania, ale jakim prądem, automatem, ręcznie, przy jakim napięciu?

    Pytałem w innym temacie, ale.... Co sądzicie o akumulatorze Jenox classic 74/680? Gdzie na akumulatorze znajduje się data?

    1
  • #11 07 Mar 2014 23:48
    prajzl
    Poziom 12  

    Prostownikiem który daje 16-18v i natężenie od 2-4A amper

    0
  • #12 08 Mar 2014 00:15
    ReniferKaribu
    Poziom 11  

    Automatem czy ręcznie? Wychodzi mi, że ręczny. W automacie to najczęściej dobija impulsami do określonych voltów. U siebie mam ustawione na prostowniku wartości końcowe, 14,4, 14, 7 i wyżej(to zależy ile chce) Oczywiście mam taki prostownik co daje do 20V albo i więcej. Takim to chwila i już się gotuje...........

    0
  • #13 24 Cze 2014 09:21
    papa_ciapa
    Poziom 10  

    Mam ten akumulator w ciągniku - jeżdże nim dopiero około 3m-cy. Nie pamiętam tylko parametrów.

    Z ciekawych wrażeń to było:
    - Zwarcie masy do plusa
    - Rozładowanie aku z powodu nie wyłączenia masy w ciągniku

    Póki co aku jeszcze żyje i narazie jest OK.

    0
  • #14 25 Cze 2014 23:29
    Banelli
    Poziom 7  

    Nie warte. Kup akumulator BOSCHa są bardzo tanie i wytrzymałe.

    -1
  • #15 26 Cze 2014 13:21
    papa_ciapa
    Poziom 10  

    A według mnie każdy aku jest OK.

    W Seicento 900 rocznik chyba '99 mam ładowanie około ~20V - aku nadal działa jest OK.
    Na dniach zmieniam alternator.

    0
  • #16 19 Lip 2014 17:18
    pasorzytek
    Poziom 16  

    Powiem Tak mam hertza kupionego w zeszłym roku w lutym.... na początku działał świetnie (auto jeżdziło 3 dni odpalane bez ładowania i działał bez problemów)
    Bez problemu odpałał w zimę. nawet przy dużych mrozach

    W tym roku na działce stało się tak że rozłaodwałem akumulator przez włączone radio i dmuchawe... podładowałem od szwagra przez kable. odpaliłem i działało. jeżdziłem bez problemu dwa tygodnie i w piątek rano nie mogłem odpalić auta (aku rozładowane) a nie bylo nic włączone.

    aktualnie aku ma półtorej roku i Padniętą cele. w poniedziałek się wybiorę do sklepu w celu reklamacji

    1
  • #17 07 Lut 2016 22:14
    kam11111
    Poziom 1  

    Witam mam hertz professional 75 ah po używaniu normalny sposób przez rok gdy przyszła zima akumulator powiedział nie zero reakcji nawet rozrusznik nie kręcił wiec myślałem że jest to przyczyna samochodu wiec założyłem zamienny akumulator 62 ah (mam 1,9 tdi) i po paru przekręceniach kluczykiem zapalił bez problemu. Wiec parę razy podładowałem mojego hertza nawet kupiłem tester. Tester po naładowaniu wskazywał pełne naładowanie wiec go zamontowałem do samochodu wszystko fajnie na dworze było około -5 C samochód nawet nie przekręcił. Oddałem go więc na gwarancji sklep niby go odesłał do producenta i on stwierdził letke zasiarczenie oraz elektrolit letko mętny ok wiec go pojechałem odebrać po tygodniu czekania sklep stwierdził ze jest ok i chodzi a co najlepsze przyczyną jego rozładowania może być mój samochód (tylko dziwne ze na 62 ah odpala bez problemu) . Zamontowałem go i to samo oddałem go na gwarancji po tygodniu sklep do mię dzwoni że jest głebokie zasiarczenie i nie uznaje gwarancji. Wiec z tego wynika że gwarancja była tyle warta co nic 2 lata a rozsypał się po roku. Nie polecam bo cena 320 zł co ja za niego dałem nie równoważy się z jego trwałością

    1