Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Słabe ładowanie C330 (alternator)

21 Jan 2014 15:00 3999 12
  • Level 2  
    Witam.
    Dość dawno temu mój c330 przeszedł remont. Został założony alternator od żuka, - na masie, itd. Jakiś tydzień temu owy alternator od żuka uległ awarii. Mianowicie zatarły się łożyska. Jako że miałem 2 alternator, założyłem go. Wszystko podpiąłem tak jak na schemacie poniżej. Regulator jaki zastosowałem to regulator od Poloneza (taki by założony wcześniej). Niestety.. Ładowanie jest albo go nie ma. Podczas uruchomienia silnika, lampka nie gaśnie, po wejściu na wyższe obroty tylko przygasa, a po nagrzaniu silnika zaczyna migać. Szybciej kiedy obroty silnika rosną a wolniej kiedy maleją. Kiedy są normalne znów świeci. Nie wiem co jest nie tak, co podłączyłem źle ? Proszę o odpowiedź i pozdrawiam...
    [22.06.2021, g.9.00] Zabezpieczenia Internetu Rzeczy (IoT) programowe i sprzętowe. Zarejestruj się za darmo
  • Level 28  
    Sprawdzałeś szczotki w jakim są stanie?? Ile ten alternator leżał pod stołem??
  • Level 2  
    Ogólnie alternator leżał dobre 3-4 lata. Szczotki są dobre, niestety 'komutator' pozostawia wiele do życzenia... Są na min 2 rowki od szczotek głębokości ok. 2-3 mm. Nie wiem czy np.: wyszlifowanie tych rowków papierem ściernym załatwi sprawe...
  • Level 28  
    Spróbuj poczyścić ten pierścienie i zobacz czy szczotki dobrze leżą na pierścieniach, czyszczenie na pewno nie zaszkodzi.
  • Level 28  
    Na próbę wyczyści, bo może się okazać jeszcze że któraś dioda do wymiany więc niech lepiej na razie sprawdzi czy tak działa, chyba że już się przetarły do spodu.
  • Level 28  
    Kolego ftp.kowal dla Ciebie, dla kolegi PlaceG niekoniecznie.
  • Level 39  
    Witam
    Sprawdzałeś czy ten drugi alternator jest 9-cio diodowy ,bo przy takim podłączeniu ma duże znaczenie.Sprawdź jakie masz napięcie na zacisku 30 i tym nieoznaczonym .
  • Level 2  
    Jutro postaram się wszystko sprawdzić..

    PS: jak zweryfikować czy alternator jest 9-cio czy 6-cio diodowy ?
  • Level 29  
    Jeden ze sposobów to pomiar miernikiem ustawionym na "Test diod", pomiędzy B+ a D+ w obydwie strony. Jeśli brak jest przejścia 9 diodowy, jak przejcie tylko w jedna stronę to 6 diodowy.
    Jeśli alternator nie sprawny (zwarta dioda wzbudzenia) test jest niemiarodajny.
    Trzeba zastosować drugi sposób, lub rozbierać, akurat w tych alternatorach to chwila i po strachu.
  • Level 2  
    Problem rozwiązany! Mianowicie, przyczyny były 2. Przepalone uzwojenie, i odkręcony przewód od uzwojenia do diód. Wszystko wyczyściłem wymieniłem szczotki i uzwojenie. Te pierścienie miedziane wyszlifowałem drobnym papierem ściernym. Ładowanie jest znakomite. Przy wolnych obrotach mam ok. 13,5V a przy 1/4 obrotów jest ok 14,2V. Dziękuję wam za wskazówki.

    Pozdrawiam.