Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Romet 2-biegowy - Remont kapitalny silnika

TECHNIK1997 21 Jan 2014 22:11 6246 20
  • #1
    TECHNIK1997
    Level 8  
    Witam wiem ,że to forum samochodowe ale nie wiedziałem na jakim umieścić post .
    Otóż remontuje silnik rometa (2 biegowy) który będzie pracował w komarze.Planuje wymienić w nim : wał ,łożyska ,simeringi ,uszczelki ,cylinder, pierścienie ,tłok ze sworzniem i zabezpieczeniami ,sprzęgło ,cały zapłon,świecę zębatkę zdawczą i wszystkie śruby.
    chciałem się zapytać czy coś jeszcze należało by wymienić przy generalnym remoncie takiego silnika. Dodam że silnik ten nie był na chodzie.
  • #2
    Staszek49
    Level 35  
    Kolego, czy nie będzie lepiej (taniej) kupić używkę, ale sprawną.
  • #3
    TECHNIK1997
    Level 8  
    Będzie, ale on ma zostać zamontowany w komarku też po kapitalnym remoncie i chcę żeby długo pochodził, a zresztą już kupiłem większość części.
  • #5
    TECHNIK1997
    Level 8  
    Dzięki, bardzo przydatny katalog. Do tej pory dotarłem tylko do schematów bez opisów.
  • #6
    blazej.1994
    Level 24  
    Zapłon jeśli sprawny sobie daruj, jakość współczesnych części zakrawa o kpinę. Polecam jeszcze wymienić sprężynę startera, lubi pękać a żeby wymienić trzeba silnik rozpoławiać, śruby polecam imbusowe, lepiej się skręca.
  • #7
    szast
    Level 21  
    blazej.1994 wrote:
    Polecam jeszcze wymienić sprezyne startera, lubi pękać a żeby wymienić trzeba silnik rozpolawiac

    Sprężyna od startera w ROMECIE 2-biegowym jest od strony magneta i mechanizmu zmiany biegów. Wystarczy odkręcić pokrywę. Nie trzeba rozpoławiać silnika.
    Romet 2-biegowy - Remont kapitalny silnika
  • #8
    blazej.1994
    Level 24  
    W poście przeczytałem o komarku, przepraszam.
  • #9
    TECHNIK1997
    Level 8  
    Dzięki. To jest komarek, ale z silnikiem kwadratowym już.
    To była przed ostatnia generacja z "kwadraciakiem", ale jeszcze z biegami w ręce.
  • #11
    LoLek85
    Level 28  
    cyborg39 wrote:
    Srub imbusowych nie polecam-bardzo latwo zerwac gwinty w karterach jesli nie ma sie klucza dynamometrycznego albo wyczucia w lapie.. Po to sa sruby na wkretak plaski zeby je tam stosowac..


    Jak składali te silniki, to jakby mieli śruby imbusowe to by je pewno chętnie przy ich pomocy skręcali.
    Do śrub na śrubokręt nie potrzeba klucza dynamometrycznego?? Tak samo taką czy taką śrubą się skręca, imbusy są wygodniejsze a jak ktoś nie myśli co robi to i z płaską śruba coś głupiego wykombinuje...
  • #12
    cyborg39
    Level 27  
    Lolek, uważasz że śruby imbusowe nie były znane w latach 70?
    Podtrzymuję to, co napisałem wcześniej, a ty nie radź niedoświadczonym wymieniać śruby na wkrętak na imbusowe, bo niepotrzebnie narobią sobie szkody -ty u siebie rób jak uważasz. A co do tego klucza dynamometrycznego to nie wiem o co Ci chodzi.
  • #13
    jack63
    Level 43  
    Wg. mnie gwintu nie zerwie jak wkręty lub śruby będą odpowiedniej długości i użyje wkrętaka/klucza bez przedłużki.
    Jednak to są drobiazgi. Większym problemem jest złożenie silnika tak aby wał nie bił więcej niż te powiedzmy 0.2 mm. W wypadku Rometa i jego "gumowego" wału jest to spora sztuka.
    Szczególnie jak się klepie na zimno...
  • #14
    blazej.1994
    Level 24  
    Ja śruby imbusowe stosuje gdzie się da. Wygoda przy pracy +100. W kilku Simsonach, mocno przerobionych Rometach czy Komarach (także według pana Sałka), Jawie, Mz, itp. żadnego gwintu nie zerwałem. A wał faktycznie ciężko ustawić, miałem jeden egzemplarz ZMD, którego się nie dało źle złożyć, twardy był. :-D Łożyska i tak najlepiej na ciepło wrzucić.
  • #15
    TECHNIK1997
    Level 8  
    Rozgrzeję gniazda łożysk palnikiem.
  • #16
    szast
    Level 21  
    A wał z łożyskami wsadź do zamrażarki.
  • #17
    blazej.1994
    Level 24  
    Oczywiście, łożyska najpierw wkładasz w kartery, dopiero potem wał. Najlepsza do podgrzewania karterów jest kuchenka elektryczna.
  • #18
    olkar1
    Level 2  
    Witam, Szast szukam takiego opisu technicznego od komarka 1972 r. z biegami w rączce tzw. jajko
    jak ktoś ma to będę bardzo wdzięczny
  • #20
    olkar1
    Level 2  
    Post#4 21 Sty 2014 23:21 Re: Romet 2-biegowy - Remont kapitalny silnika Dodaj do ulubionych na forum Cytowanie selektywne - zaznacz tekst wiadomości i kliknij Odpowiedz z cytatem
    To Ci pomoże w remoncie.
    Załączniki:
    Romet-obs__uga_i_naprawa_PL.pdf
    Romet-obs__uga_i_naprawa_PL.pdf
    Download (18.03 MB)
    Punkty: 1 dla użytkownika
    Chodzi mi o taki schemat ale do komarka MR-232