Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Szukam schematu z wsadami do zrobienia euroscana?

przemkrzych 14 Mar 2007 08:34 566708 1543
Texa Poland
  • #1171
    Witek76
    Level 24  
    tzok wrote:
    CRC poprawnego pliku to 3981h a nazwa 90s2313_ang.hex


    Po jakich 2 latach nie sledzenia tematu widze ze CRC 3981h nadal jest aktualne... Czyli wsad nic nie ewoluowal.
    Ale dla dociekliwych: jestem w stanie udostepnic plik zrudlowy do tego wsadu (asm) ale w zamian za cos...
    Np wsad do PIC, lub "ulepszony" Visa183.
    Pozdrawiam
    ;-)
  • Texa Poland
  • #1172
    jjjacek
    Level 2  
    Witam kolegów.
    Zbudowałem interfejs z paczki zamieszczonej na 6 str (UNISCAN_FINAL).
    Interfejs poprawnie komunikuje sie z PC. Mam Astrę II , silnik Z16SE.
    Mam pytanie czy komuś udało się skomunikować z takim typem sinika ,
    Tego typu silnika niema w samej Visie,usiłowałem na innych typach opla,
    ale program zaczyna pozywać głupoty np. temp. silnika -40 , obroty 25
    temp. pow. -38 , zasilanie ECU 1.5V itp.Mam watpliwości czy mój interfejs jest wadliwy itp. czy poprostu nie obsługuje tego typu silnika. Proszę o odpowiedz jesli siękomuś udało z OPLEM Z16SE .
  • Texa Poland
  • #1175
    jjjacek
    Level 2  
    Witam.
    Silnik ma sterownik Multec-H.
    Dodam jeszcze że, o ile chodzi o odczyt parametrów silnika konczy się jak napisałem wyżej,to bez problemu mogę odczytać kody błędów i je wykasować. Jesli wejdę w zakładkę info ,program poprawnie pokazuje
    numer vin , typ silnika (z16se) , i numer ecu.
    Pozdrawiam i myslę że jeszcze ktoś odpisze na moje zapytanie.
  • #1176
    Kricho
    Level 12  
    tzok wrote:

    2 jest połączone z 6 i to jest RxD a 3 to jest TxD


    A czy przypadkiem nie odwrotnie?
    2 oraz 6 - TxD, a 3 - RxD?

    Bardzo bym prosił o ewentualne sprostowanie, bo sam już nie wiem co mam nie tak. Mój interfejs pracuje tylko z wybranymi komputerami, ale jak już zatrybi to jest wszystko OK. Właście dociekam dlaczego tak się dzieje. Ma ktoś pomysł?
  • #1177
    piwek9
    Conditionally unlocked
    euroscan robi Opla , com1 diagnoza po K line ,program OPELTECH2 , nieraz ma problemy z ecu , airbag zawsze i resztę .ale tech to ubogi progrm .pozdro piwek
  • #1178
    tzok
    Moderator of Cars
    Kricho wrote:
    A czy przypadkiem nie odwrotnie?
    2 oraz 6 - TxD, a 3 - RxD?
    Zależy z której strony na to patrzysz ;)

    ----------------------------------------------------------------------

    TakeOff wrote:
    czy ktos sie orientuje czu uniscan pojdzie na tej karcie?:
    http://www.allegro.pl/item171614897_ak41_adapter_pcmcia_na_rs232_port_com_w_laptopie.html
    Nie pójdzie, karta (wbrew opisowi) jest na 16C950 i nie ma sterowników pod DOS'a.
  • #1180
    Misiu111
    Level 12  
    do TakeOff
    w podanym linku jest:
    "Obsługiwane systemy operacyjne: Windows 98SE/ME/2000/XP."
    nic nie ma na temat DOS'a - wiec to normalne, ze nie dziala pod DOS'em

    dlaczego do naszych rodakow nie dociera to co czytaja....


    ostatnio ktos mi powiedzial, ze seeprog dziala na adapterku USB->LPT --- wiec by mu udowodnic, ze tak nie jest, to zadalem to pytanie mailem w WG Electronics ---
    dostalem odpowiec od pani tam pracujacej:
    "Niestety w SEEProg'u nie ma wyjścia USB." ;)

    a nie pytalem czy seeprog ma zlacze USB, tylko czy bedzie dzialal na adapterku USB->LPT czy tylko na adapterku na karcie PCMCIA


    dziwny jest ten kraj.........................


    pewnie teraz kilku frustratow na mnie nawrzeszczy - ale nie spodziewam sie niczego innego
  • #1181
    tzok
    Moderator of Cars
    To trochę inna kwestia - w opisie jest napisane, że karta jest na 16C550 a to jest nieprawdą. Gdyby była na 16C550 nie było by problemu z uruchomieniem jej pod DOSem.
  • #1182
    TakeOff
    Level 12  
    dokladnie o ten 16c550 mi chodzilo a nie sterowniki.
    Zreszta pod dos chyba i tak nie ma sterownikow i karta sprzetowo pojdzie. Chyba ze musi yc cos w config.sys jednak?
  • #1184
    orcan.bp
    Level 14  
    Witek76 wrote:
    tzok wrote:
    CRC poprawnego pliku to 3981h a nazwa 90s2313_ang.hex


    Po jakich 2 latach nie sledzenia tematu widze ze CRC 3981h nadal jest aktualne... Czyli wsad nic nie ewoluowal.
    Ale dla dociekliwych: jestem w stanie udostepnic plik zrudlowy do tego wsadu (asm) ale w zamian za cos...
    Np wsad do PIC, lub "ulepszony" Visa183.
    Pozdrawiam
    ;-)

    Jeżeli masz plik źródłowy to sprawdź jaka wartość jest wpisywana do rejestru UBRR bo w pliku oryginalnym jest to wartość 20h
    fragment kodu pliku oryginalnego
    ldi ZH, 0x20
    out UBRR, ZH
    co daje wg. wzoru BAUD=fck/16x(UBRR+1) prędkość transmisji 21120 a visa pracuje przy prędkości 19200 i z tąd problemy ze stabilnością. Dla zainteresowanych udostępniam wsad pozbawiony zupełnie błędów oraz bez zapisu ilości uruchomień do pamięci eeprom jak to ma miejsce w niektórych plikach z sieci. Posiadam też źródełka do euroscana na picu ale to mogę tylko udostępnić w postaci zaprogramowanego procesora(oczywiście zabezpieczonego).
  • #1185
    piwek9
    Conditionally unlocked
    A ja mogę dać hex do attiny i bin do 24c32 , za darmo ,sprawdzony w 1000 % bo zrobiłem troche Euroscanów i każdy chodzi, a do PIC jak kto maprawde potrzebuje też dam , a potrzebuję wsadu do attiny 2313 fejsa do programu opelscaner a i schemat bym obejrzał możę inny jest jakiś . pozdro
  • #1186
    TYRAS
    Level 11  
    Witam, mam problem z euroscanem. Poskładałem go według FINALA, poprawiłem błąd na płytce wgrałem wsad z AARU do ATTINY zmieniłem FUSEBITY i nie działa. Tylko mruga zielona dioda, a program wyświetla CONNECT THE ECUREADER... .
    Próbowałem się podłączyć pod seicento 99r i polo 96r. Proszę o pomoc jak ktoś będzie wiedział gdzie tkwi błąd. Z góry dzięki
  • #1187
    piwek9
    Conditionally unlocked
    bo masz com1 z com2 pomylony ,zamień miejscami i będzie działał .pozdro

    Dodano po 1 [minuty]:

    piwek9 wrote:
    bo masz com1 z com2 pomylony ,zamień miejscami i będzie działał .Pozdrawiam acha a zasilanie podałeś i kluczyk w stacyjce na zapłon włącz
  • #1188
    TYRAS
    Level 11  
    Tak zasilanie podłączyłem kluczyk przekręciłem. Po zmianie COMów nic to nie dało dalej jest ten komunikat tylko, że teraz mruga żółta dioda. Pozdrawiam.
    Aha później jeszcze obróciłem linie i też to nie dało efektu.
  • #1189
    orcan.bp
    Level 14  
    piwek9 wrote:
    A ja mogę dać hex do attiny i bin do 24c32 , za darmo ,sprawdzony w 1000 % bo zrobiłem troche Euroscanów i każdy chodzi, a do PIC jak kto maprawde potrzebuje też dam , a potrzebuję wsadu do attiny 2313 fejsa do programu opelscaner a i schemat bym obejrzał możę inny jest jakiś . Pozdrawiam
    Widzę kolego że bardzo lubisz się chwalić. Można rozdawać za darmo coś co jest ogólnodostępne ale jak posiedzisz ze 3 miesiące nad programem to jestem ciekaw czy dasz go komuś za darmo. To co udostępniłem wyżej to jest program w całości pisany przezemnie i charakteryzuje się poprawioną transmisją rs232 oraz nie potrzebuje żadnej pamięci eeprom. A co do euroscanów to też kilka zrobiłem i między innymi ty też zrobionego przezemnie kupiłeś na allegro. Pozdrawiam
  • #1190
    starter55
    Level 24  
    niestaty ale ten wsad pic jest ogólnodostepny w sieci
    Jesli jest tak drogi i jest efektem twojej pracy to czemu nie wystawisz go na allegro?
    Raczej proponuje zapytac administracji tego forum zanim ktos nie zraportuje twoich postow czy handel taki jest tu dozwolony.
  • #1191
    piwek9
    Conditionally unlocked
    ach to ty sprzedajesz te buble które naprawiam , a kupił go mój szwagier kożystając , z mojego konta , ja w tym czasie pracowałem w Rzymie . A teraz do żeczy może i piszesz programy ale popełniasz błędy,przy odczytywaniu kodów oporników , zbudowałeś mnóstwo euroscanów w których oporniki przy LM 393 pokazane na schemacia jako R 15 i 16-5,1K dawałeś 1,5K ,co w praktyce przekładało się na utrudnioną komunikację z ecu , po wymianie wszystkie twoje euroscany komunikoowały sie bez problemu . Mógł bym ci jeszcze dla potwierdzenia wskazać kilka osób które pisały na forum że sami budowali euroscan ,a w żęczywistości kupili go od ciebie którym naprawiałem ,ale to było by hamskie zagranie . Pisząc to nie miałem zamiaru cię obrażąć ale zwrócić ci uwagę na błąd jedyne co pochwalam to żę dodałeś kondensatory przy rezonatoże i podbiłeś 6 pin 24c32 napiąciem ,ale po co kondensator przy 74HC04 nie wiem do dziś . A pozatym wszystkie euroscany mogą pracować bez pamięci szeregowej ale o tym innym razem . Wiesz możę żę po małej przebudowie euroscan chodzi z Tech2 po K line , a przy użyciu pożądnego max 232 i wymianie dwu kondensatorów chodzi z opelscaner , oczywiście bez pamięci bi tylko przeszkadza . Sciągnołem twój wsad ma błędy więc używajcie raczej sprawdzonego jest na forum tylko fuse trochę inaczej poustawiać i ok . Dla wyjaśnienia niektóre posty psał moj 18 letni syn ,dopiero uczy się elektroniki , ja zaglądam na forum ale pracy tyle że brak czasu . Jak się nie obraziłeś jeszcze to rada nie sprzedaj na alegro tanio bo psujesz rynek .pozdro i jakbyś chciał budować np Hex-can albo fejs do euroscana mogęci coś podesłać .
  • #1192
    starter55
    Level 24  
    piwek9 wrote:
    Dla wyjaśnienia niektóre posty psał moj 18 letni syn ,dopiero uczy się elektroniki


    a ja z kórym @piwek9 czasem stukam klawiszami na pw? i nie dotyczy tylko tego forum :D
    Pozdrawiam.
  • #1193
    Marko121
    Level 17  
    Witam
    piwek9 -a może masz coś do interfejsu uniscana 3,5 ?

    Pozdrawiam Marek
  • #1194
    piwek9
    Conditionally unlocked
    obecnie ja piszę zmienię ksywa chyba i chasło bo muj synalek jest za sprytny kombinuje jak możę , a uczyć się nie chce pamięci by programował a nie np, pyta się mnie jak zmieżyć baterję ,a ja go pytam co chcesz zmieżyć w baterii długośc ćzy grubość , nie wiedział co odpowiedzieć , więc nie wiem czego uczą obecnie w Technikum elektronicznym , normalnie szczena mi opadła , ale to na marginesie . Do visa nic nie mam narazie jak będę u makaronów postaram się coś załatwić i wżucę na forum , ale zamiast Visa polecam cokolwiek innego ale dopasowanego do odpowiednich aut , obecnie szukam czegoś do mojej V6 2.5 Omegi józ prawie rozszyfrowałem fejs na ATTIN 2313 do programu autoscaner jeszcze problemy z wsadem ale myślę że niedługo będzi gotowy . Jka synalek nie powyprowadzał wszystkiego z kompa pozdro
  • #1195
    orcan.bp
    Level 14  
    piwek9 wrote:
    Sciągnołem twój wsad ma błędy
    To może napiszesz jakie jestem bardzo ciekawy.
    starter55 wrote:
    niestaty ale ten wsad pic jest ogólnodostepny w sieci
    Jesli jest tak drogi i jest efektem twojej pracy to czemu nie wystawisz go na allegro?
    Raczej proponuje zapytac administracji tego forum zanim ktos nie zraportuje twoich postow czy handel taki jest tu dozwolony.

    Chyba kolego nie bardzo wiesz o czym piszesz ponieważ jest to wsad do attiny2313 a jeżeli jest ogólnodostępny to podaj przykład.
    Pozdrawiam
  • #1196
    piwek9
    Conditionally unlocked
    No to ja ci odpowiem , jak byś chociaż przejżał to forum to znalazł byś przynajmniej kilka jak nie wiącej postów gdzie są wsady do pobrania , są różne ale wszystkie działają , jedynie przeba tylko fuse poprzestawiać w tryb zgodnośći z AT ponieważ euroscan został skonstruowany dle tego procka , który obecnie jest jóż prawie nie dostępny . bity można poustawiać na dwa sposoby ,odbdwa dobrze się sprawdzają , attin według producenta nie powinien pracować z oscylatorem większym niż 8MHz ale co wszyscy potwierdzą , wpraktyce jest inaczej .pozdro
  • #1197
    orcan.bp
    Level 14  
    piwek9 wrote:
    attin według producenta nie powinien pracować z oscylatorem większym niż 8MHz ale co wszyscy potwierdzą , wpraktyce jest inaczej .Pozdrawiam

    Nie wiem skąd masz te informacje skoro producent deklaruje prawidłową pracę procesora ATTINY2313 do częstotliwości 20 Mhz http://atmel.com/dyn/products/product_card.asp?family_id=607&family_name=AVR+8%2DBit+RISC+&part_id=3229
    oraz pełną zgodność programową z AT90S2313
    http://atmel.com/dyn/resources/prod_documents/doc4298.pdf
    a różnica polega na zastąpieniu UARTa USARTem, ale wrócę do twojej wypowiedzi i proszę o informację jakie to błędy znalazłeś w moim sofcie, będę bardzo wdzięczny za informację. Jestem też ciekaw czy wiesz do czego służy pamięć 24c32 w euroscanie którego schemat krąży w sieci. Dla informacji napiszę że soft w procku który krąży w sieci korzysta z pamięci tylko przy starcie a do obliczeń klucza dla Visy pamięć nie jest zupełnie wykorzystywana, a z resztą procesor ma własną pamięć eeprom. Euroscan na picu nie posiada pamięci i też pracuje. Znam algorytm klucza dla Visy i nawet symulowałem euroscan przy pomocy drugiego komputera i dlatego jestem ciekaw jakie to błędy wypatrzyłeś w moim sofcie. A co do tematu to śledzę go od bardzo dawna i od początku ale dopiero teraz postanowiłem być bardziej aktywny i coś napisać. A jeżeli chodzi o te oporniki to nie wiem czy wiesz jaki powinien być próg przełączania dla aut typu Fiat i Lancia bo wg. schematu z sieci z tymi autami euroscan czasami ma problemy. Zbudowałem też euroscana na driverach ISO SI9241 i ten euroscan pracuje idealnie z wszystkimi deklarowanymi autami ale ma jedną wadę a mianowicie nie ma możliwości rozdzielania linii więc niestety Ford odpada, a kondensator przy układach cyfrowych powinien być przy każdym scalaku w celu odfiltrowania zakłuceń.
    Czekam z niecierpliwością na uwagi.
    Pozdrawiam
  • #1198
    piwek9
    Conditionally unlocked
    Jednak jeżeli przeczytasz dokładnie noty aplikacyjne procesora ATTINY2313 spostrzeżesz pewną nieścisłość. Polega ona na tym :ATMEL podaje tryb zgodności dla kwarcu 3-8MHz (CKSEL3 2 1 jako 110) a EUROSCAN pracuje na kwarcu 10.240MHz. Teoretycznie układ tak skonfigurowany nie powinien pracować bo podłączamy mu kwarc większy niż 8MHz jednak jak pokazuje praktyka układ w czytniku pracuje doskonale.

    Programując układ ATTINY2313 w tryb zgodności z AT90 dokładnie według noty katalogowej czyli dla kwarcu większego niż 8MHz ustawienie bitów konfiguracyjnych powinno być następujące: CKSEL3 2 1 odpowiednio jako 111.
    Należy zwrócić uwagę na fakt, że bit odhaczony w programatorze wskazuje bit zaprogramowany czyli logiczne 0 !!! Okienko puste oznacza bit nie zaprogramowany (pusty) czyli 1. Ale sprawa dotyczy konkretnego przypadku bo rozmowa o Euroscanie czyli o zastąpieniu AT , ATTINY .
    Jeżeli chodzi pamięć to jesteś w błędzie Euroscan będzie pracował bez pamięci ale nie będzie wykonywał wewnętrznych poleceń programu , zauważysz to przy odczycie parametrów w czasie żęczywistym . pozdro

    Dodano po 16 [minuty]:

    To ze zbudowałeś na driverach ISO, to pochwalam , a że zmieniasz opory dla Fiata to bzdet , bo i tak nie komunikował się z np. Fiatem Punto po wymianie bez problemu ,a zapomniałem komunikował się jedynie z ecu airbag nie ruszał , powiem szczeże jak coś jest do wszystkego jest do niczego , jeżeli euroscan był by doskonały , nia rozpowszechnił by sie tak szybko , twój program jest zerżnięty z innych tylko starałeś sie dopasować go tylko do ATTINY co przekłada się na to że do AT jest nie odpowiedni .Układy AT90S2313 i ATTINY2313 pod względem kodu maszynowego są zgodne „w góre” czyli program napisany na AT90 (np. euroscan) można uruchomić na układzie ATTINY natomiast odwrotnie czyli program napisany pod ATTINY już nie pójdzie na AT90 choć zależne jest to od samego programu czy np. pracuje na wewnętrznym generatorze. Jeżeli chodzi o PIC to jrst inaczej napisany program i ma wbudowany wewnętrzny licznik , co przekłada sie na ograniczonę liczbę kredytów ,plusem jest możliwośc pracy z multiplekserem . pozdro
  • #1199
    orcan.bp
    Level 14  
    piwek9 wrote:
    Jednak jeżeli przeczytasz dokładnie noty aplikacyjne procesora ATTINY2313 spostrzeżesz pewną nieścisłość. Polega ona na tym :ATMEL podaje tryb zgodności dla kwarcu 3-8MHz (CKSEL3 2 1 jako 110) a EUROSCAN pracuje na kwarcu 10.240MHz. Teoretycznie układ tak skonfigurowany nie powinien pracować bo podłączamy mu kwarc większy niż 8MHz jednak jak pokazuje praktyka układ w czytniku pracuje doskonale.

    Programując układ ATTINY2313 w tryb zgodności z AT90 dokładnie według noty katalogowej czyli dla kwarcu większego niż 8MHz ustawienie bitów konfiguracyjnych powinno być następujące: CKSEL3 2 1 odpowiednio jako 111.
    Należy zwrócić uwagę na fakt, że bit odhaczony w programatorze wskazuje bit zaprogramowany czyli logiczne 0 !!! Okienko puste oznacza bit nie zaprogramowany (pusty) czyli 1. Ale sprawa dotyczy konkretnego przypadku bo rozmowa o Euroscanie czyli o zastąpieniu AT , ATTINY .
    Jeżeli chodzi pamięć to jesteś w błędzie Euroscan będzie pracował bez pamięci ale nie będzie wykonywał wewnętrznych poleceń programu , zauważysz to przy odczycie parametrów w czasie żęczywistym . Pozdrawiam
    Proponuję poczytać trochę o budowie tego procesora ponieważ ustawienie CKSEL służy tylko i wyłącznie do ustawienia wzmocnienia wzmacniacza operacyjnego w oscylatorze. Ciężko by było zrobić wzmacniacz który miałby takie samo wzmocnienie dla 5Khz i 20Mhz więc zależnie od częstotliwości bitami ustawia się wzmocnienie. A jeżeli chodzi o obecność eepromu to pisałeś że mój soft ściągnołeś więc wyjmij eeprom i zobacz że mój soft nie ma problemu z komunikacją z ECU zresztą moje euroscany już nie są wyposażone w eeprom więc możesz popytać tych co kupili.
    Pozdrawiam
  • #1200
    piwek9
    Conditionally unlocked
    CKDIV8 to bit który odpowiada za wewnętrzny dzielnik częstotliwości zegarowej przez 8 , ale powiem szczeż czs zakończyć spory o duperele za stary jestem na przekomażanie się , Lepiej poświęcić czas na coś pożytecznego , ja moam Omegę więc buduję coś do Opla , a pracuję nad czymś co na alegro kosztuje 750 zł i można powiedzieć że jest tego warte , dlatego jak piszesz programy może coś doradzisz . pozdro