Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
AM TechnologiesAM Technologies
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Szukam schematu z wsadami do zrobienia euroscana?

przemkrzych 25 Mar 2007 12:08 561296 1543
  • #1201
    orcan.bp
    Poziom 14  
    Jeżeli będę w stanie pomóc to bardzo chętnie ale musisz mi podesłać jakieś schematy i napisz z czym masz problem. Zapraszam na PW.
    Pozdrawiam
  • AM TechnologiesAM Technologies
  • #1202
    piwek9
    Warunkowo odblokowany
    schemat to standart Max 232 LM, ATTINY dwa tranzystorki można by bazowac na euroscanie , problem z wsadem do procka za sam procesor chcą 450zł , fejs chodzi z programem Opelscaner ,inaczej autoscaaner , a za stary jestem do pisania programów ( za dużo wódy się wychlało) i mózg nie ten . schemat podeślę ale podaj meila i program też tylko wieczorem bo mam trochę zajęcc teraz .pozdro
  • #1203
    tzok
    Moderator Samochody
    Co do wsadów do ES to faktycznie oba działają, ale tylko jeden działa z angielską wersją VISY. Fusebity można ustawiać pod kwarc 8MHz lub 10MHz - dokładny opis jest w rozszerzonej wersji specyfikacji ATtiny2313.
    Tiny2313 ma pamięć EEPROM 128 B ale żaden z wsadów niczego w niej nie umieszcza.

    Dużym plusem ES jest to że działa z FIATami i pochodnymi (ze sterownikiem Magneti Marelli), z czym nie radzi sobie żaden inny tani interfejs. Nie mam nic wspólnego z mechaniką więc nie wydam kilku tysięcy PLN na interfejs pod jedno auto, a Euroscana może zbudować każdy kto ma minimalne pojęcie o elektronice i samochodach. Ojciec ma Opla Astrę II a ja mam Punto Mk.1 i oba te samochodu ES obsługuje. W serwisie podłączenie pod "komputer" to koszt min. 50zł... więc ES z kartą RS-232 "zwrócił się" po kilku podłączeniach ;) Nie ma też problemu np. z SC 1.1.

    Nie jest to sprzęt do zakładu diagnostyczno-naprawczego lecz dla majsterkowicza i w takich kategoriach należy go oceniać.
  • #1204
    orcan.bp
    Poziom 14  
    starter55 napisał:
    niestaty ale ten wsad pic jest ogólnodostepny w sieci
    Jesli jest tak drogi i jest efektem twojej pracy to czemu nie wystawisz go na allegro?
    Mam na allegro wystawione euroscany na ATTINY z softem napisanym przeze mnie ale masz rację mogę też mieć na PIC16F84 i też soft jest napisany przeze mnie chociaż niektórzy uważają że te softy są zerżnięte
    piwek9 napisał:
    twój program jest zerżnięty z innych

    tylko jestem ciekaw z czego i skąd taki expert jak piwek9 o tym wie, bo uważam że nie ładnie oskarżać kogoś że przywłaszczył nie swoją pracę nie mając podstaw, a jeżeli jest w stanie mi to udowodnić to zapraszam.
    piwek9 napisał:
    ach to ty sprzedajesz te buble które naprawiam

    Teraz biedaku nie opędzisz się od roboty ponieważ jeszcze dojdą euroscany na PICU.
    http://allegro.pl/item179461104_interfejs_euroscan_na_mikroprocesorze_pic_.html
    Pozdrawiam[/quote]
  • #1205
    starter55
    Poziom 24  
    czemu ty ciągle mnie cytujesz ?
    Masz moje uznanie ze wystawiasz aukcje, ja nawet nie umiem utworzyc aukcji bo mnie coś takiego nie interesuje i nie mam na to czasu
    raz wystarczyło reszte zostaw sobie...

    Mógłbys jeszcze napisac (ale bez cwaniackich przekłamań) w jaki sposób (bity i tak dalej ) programujesz tiny bo chetnie wypróbuje ten wsad ale to juz PW jesli oczywiscie chcesz...
  • #1206
    orcan.bp
    Poziom 14  
    Ja nie mam zamiaru kłócić się ten temat ciągnie się tak długo i wielu było takich którzy tylko się przechwalać umieją a dla mnie zależy tylko aby mnie do tej grupy nie zaliczać. To co piszę nie ma na celu chwalenia się całemu światu jaki to ja jestem mądry bo elektroniką tylko zajmuję sie z zamiłowania i żadnego wykształcenia w tym kierunku nie posiadam. Temat euroscana rozpracowuję już pół roku i jakieś tam pojęcie mam a ten temat chyba jest najbardziej zbliżony chociaż bardzo długi. Bardzo chętnie pomogę tym którzy próbują złożyć własny interfejs. Sposób ustawienia fusebitów poniżej.
    Pozdrawiam
    Szukam schematu z wsadami do zrobienia euroscana?
  • #1207
    tzok
    Moderator Samochody
    Ustawienie fusebitów CKSEL 3..1 nie ma większego znaczenia, ważne by wyłączyć dzielnik częstotliwości zegara /8 i przełączyć go na zewnętrzny oscylator. Tiny2313 jest elektrycznie i programowo zgodny w dół z 90S2313.

    Na schemacie i płytce jest poważniejszy błąd - brak kondensatorów przy rezonatorze... mimo to interfejs i tak działa.

    **********************************************************

    orcan.bp napisał:
    Jeżeli masz plik źródłowy to sprawdź jaka wartość jest wpisywana do rejestru UBRR bo w pliku oryginalnym jest to wartość 20h
    fragment kodu pliku oryginalnego
    ldi ZH, 0x20
    out UBRR, ZH
    co daje wg. wzoru BAUD=fck/16x(UBRR+1) prędkość transmisji 21120 a visa pracuje przy prędkości 19200 i z tąd problemy ze stabilnością.
    W Euroscanie jest kwarc 10.24MHz co przy rejestrze UBRR ustawionym na 20h daje 19400bps. Skoro to zmieniłeś to na jaką wartość i do jakiego kwarcu jest przystosowany Twój wsad? Z obliczeń wynika, że 11.15MHz - może stąd błąd, idealny kwarc to 10.15MHz, a Ty użyłeś o 1MHz większego i stąd problemy?

    Code:
           ldi    r31, 0x20    ; =32dec
    
           out    UBRR, r31    ; baud   rate=fck/(16*(UBRR+1))
                    ; =19403 ~19200 (1%)


    *********************************************************

    Kłótnia czy czyjś program jest autorski czy "zerżnięty" jest nie na miejscu, przecież to jest klucz sprzętowy do programu, więc jeśli wsad działa to nie ważne czy powstał na skutek analizy kodu programu, podsłuchiwania transmisji między programem a oryginalnym interfejsem czy deasemblacji wsadu procesora z oryginalnego interfejsu - tak czy inaczej jest wzorowany na oryginale.
  • AM TechnologiesAM Technologies
  • #1208
    starter55
    Poziom 24  
    A ja ostatnio przysiedziałem i zrobiłem takie pcb euroscana
    Po mojemu wszystko jest jak w schemacie jednak chce aby go sprawdzono i czekam na ewentualne poprawki
    To pcb z dwoma przełącznikami na linie oraz resetem.
    Ten projekt znajduje sie juz w tym temacie jednak ja niektóre rzeczy poprawiłem i inaczej rozstawiłem elementy raczej kosmetyka
    Schemat tego pcb jest w załączniku

    Szukam schematu z wsadami do zrobienia euroscana?
  • #1209
    orcan.bp
    Poziom 14  
    Do Tzok:
    Bardzo słuszna uwaga za którą dziękuję. W tym poście napisałem bzdury, ale pisząc go miałem na myśli użycie kwarcu 11,059 MHz z wartością UBRR=35 lub 7,3728 dla UBRR=23 gdzie odchyłka prędkości wynosi 0%.
    Do wszystkich:
    Widzę że jest trochę osób którym ten temat nie jest obcy i proponuję zamiast kłócić się popracować nad własnym euroscanem z własnym softem i udoskonalonym. Piszę w assemblerze i jestem w stanie napisać klucz dla visy który by pracował na jednym comie tylko co dzięki temu można osiągnąć i jakie auta obsłuży?
    Mogę też udostępnić soft który po zwarciu jednej nogi procka pracuje jako VAG czyli po dodaniu przełącznika mamy 2 urządzenia w jednym, ale testowałem tylko na euroscanie z driverami Si9241 i działał. Proszę o wypowiedzi oraz pomysły co jeszcze można poprawić.
    Pozdrawiam
  • #1210
    piwek9
    Warunkowo odblokowany
    a ja powiem tyle ten wsad który jam mam , nie jest mojego autorstwa pracuje doskonale , bez przeróbek chodzi z VAG-com i opeltech oczywiście w XP com1 djagnoza po K line , mało tego komunikuje się z niektórymi autami przez program opelscaner , więc pytam poco pisać program który jest ogólnie dostępny i do tego przestażały . Pytanie czy jak wżucę na forum wszystko do PIC nkt nie będzie miał zastrzeżęń , ten na PIC ma odganiczoną liczbę kredytów , a możę Hex-can wżucić Pozdro piwek
  • #1211
    starter55
    Poziom 24  
    Ponawiam prośbe o ten schemat pcb aby ktos to sprawdził :D

    Mysle ze nie popełniłem błędu
    Oczywiscie po wszystkich poprawkach udostepnie go w temacie
    a dla kazdego kto zechce sprawdzić wysle bezpośrednio na maila

    Cytat:
    Mogę też udostępnić soft który po zwarciu jednej nogi procka pracuje jako VAG czyli po dodaniu przełącznika mamy 2 urządzenia w jednym

    Kolego @orcan.bp
    Jesli nie jest to problemem dla Ciebie to przy tym projekcie uwzględnił bym tą ewentualność i sprawdził to pod vaga na standardowym es.
    Prosze o kontakt na pw.
    Swoją drogą widziałem tez schemat z trzema uządzeniami w jednym i jak dobrze pamietam było to właśnie na Si9241
    Pozdrawiam.
  • #1212
    tzok
    Moderator Samochody
    starter55 napisał:
    A ja ostatnio przysiedziałem i zrobiłem takie pcb euroscana(...)To pcb z dwoma przełącznikami na linie oraz resetem.
    (...)
    Przełączniki do Forda - ok, ale po co reset? Tiny ma wbudowany układ resetu po podaniu zasilania (o regulowanym czasie trwania).

    Dodano po 2 [minuty]:

    orcan.bp napisał:
    (...)Piszę w assemblerze i jestem w stanie napisać klucz dla visy który by pracował na jednym comie tylko co dzięki temu można osiągnąć i jakie auta obsłuży?(...)
    Większość OBD-II, które obsługuje Euroscan, np. Seicento 1.1, Opel Astra II (brak linii L w złączu diagnostycznym), zresztą o ile pamiętam to moje Punto mk.1 też "gadało" tylko po linii K.
  • #1213
    darkass
    Poziom 1  
    czy ktos wie jak podlanczycz do renault espace 93 roku (silnik j7t) uniscan zeby diagnozovacz ABS. Zrobilem uniscan i speed adapter, parametry silnika czyta popravnie, a gdie podlanczycz zeby czytal ABS niewiem.Pszepraszam za moj polski jenzyk.
  • #1214
    starter55
    Poziom 24  
    Tak @tzok masz racje ale nie zapominajmy o AT90S bo nadal sie je stosuje w ES a te pcb tez jest pod niego
    Po resecie scalaka szybciej sie przechodzi i nie trzeba resetowac kompa co u mnie było potrzebne (choć juz teraz bede uzywał innego P2 :D)
    Prawde mówiąc to ostatni euscan z trzech jaki zrobiłem poszedł do kumpla kilka mcy temu i teraz postanowiłem odswiezyc tamat i nakreślić projekt z jakimiś ulepszeniami
    BMW w euroscanie też potrzebuje k+k i L+L z tego co widziałem, choć fizycznie tego nigdy nie sprawdziłem.

    Jesli chodzi o scan z 1linią k to szybciej mozna zbudowac inny skaner (OBDII.pl) ale skoro ma sie i taki to można poedukować :D
    Pozdrawiam.
  • #1215
    tzok
    Moderator Samochody
    Nie wiem - jeśli jest złącze OBD-II to pin nr 1 = linia K ABSu, jeśli nie - to szukaj złącza w pobliżu urządzenia ABS. Do ABSu podłączasz się BEZ Renault Speed Adapter'a.
  • #1216
    starter55
    Poziom 24  
    speed adapter stosuje sie generalnie do sterownika silnika

    edit
    o kolego @tzok byłes szybszy :D
    Wyjasniłes taz dokładniej
  • #1217
    tzok
    Moderator Samochody
    starter55 napisał:
    (...) nie zapominajmy o AT90S bo nadal sie je stosuje w ES a te pcb tez jest pod niego(...)
    90S jest nieprodukowany i nieosiągalny :/ PCB pod Tiny niczym się nie różni.

    Proponuję też zastosować na płytce cniazda RJ-45, są wygodniejsze (choćby pod względem wycinania otworów w obudowie).
  • #1218
    dorknest
    Poziom 11  
    czy orietuje sie czy polacze sie euroscanem z peugeot 206 cc 2001r czy potrzebne mi raczej obd2 prosze o porade
  • #1219
    orcan.bp
    Poziom 14  
    Soft do euroscana z możliwością przełączania na vaga.
    opis:
    pb0-wyjście do podłączenia diody led która sygnalizuje tryb euroscan
    pb1-wyjście do podłączenia diody led która sygnalizuje tryb vag
    pb3-jeżeli zwarte do masy to praca w trybie euroscan a jeżeli nie to praca w trybie vag
    Przełączanie trybu polega na badaniu pb3 przy starcie programu w procku więc najpierw należy ustawić tryb czyli zewrzeć pb3 do masy lub nie a następnie podać zasilanie euroscana. Ja w swoim układzie wykorzystałem gniazda rj a przełączanie zrealizowałem przez zmianę przewodów, czyli zrobiłem przewód do euroscana z dwoma wtykami com 1 i com 2 który miał 2 żyły zwarte ze sobą i po włożeniu do gniazda rj powodował zwarcie pinu pb3 do masy a przewód do vaga z jednym wtykiem com 1 tego zwarcia nie miał i powodował ustawienie euroscana w tryb vag. Zapraszam do testów i czekam na opinie.
    Pozdrawiam.
  • #1220
    tzok
    Moderator Samochody
    Czym charakteryzuje się "tryb VAGa"? Przecież wystarczy wyłączyć/wyjąć Tiny2313 i mamy interfejs VAG.
  • #1221
    orcan.bp
    Poziom 14  
    Tym że mamy go bez wyjmowania procesora co jest mało wygodne szczegoólnie gdy nasz euroscan posiada obudowę a odłączenie proca od zasilania jest raczej nie zdrowe dla proca bo zasilania nie ma ale na liniach np txd występuje napięcie 5v co może wpływać na zakłucenie pracy vaga.
    Pozdrawiam
  • #1222
    piwek9
    Warunkowo odblokowany
    Nie wiem poco komu taki mix , może pokombinować i z euroscana zrobić układ naprowadzania bomby atomowej , a kto wie czy satelitą nie da rady sterować , ale to dla rozładowania napięcia . jak piszecie programy to może do opelscner coś wydłubać się da też chodzi na attin 2313 , i jest coś takiego że auta z przed 90 roku poprzez euroscan program się odpala więc sobie myślę że przeróbka wsadu i po bólu .pozdro piwek
  • #1223
    jjjacek
    Poziom 2  
    Wiesz możę żę po małej przebudowie euroscan chodzi z Tech2 po K line , a przy użyciu pożądnego max 232 i wymianie dwu kondensatorów chodzi z opelscaner , oczywiście bez pamięci bi tylko przeszkadza

    Witam.
    Mam prośbę do kolegi Piwek o przybliżenie trochę tego tematu.
    Po wyjęciu : (AT80s2313, com1, linia K) mój euroscan (wersja final) komunikuje sie bez problemu z programem tech2. Bez problemu mogę odczytać i skasować błedy,ale to wszystko co moge zrobić tym programem.Chciałem zapytać o jakie kondensatory chodzi by komunikował sie z opescaner.Dodam że mojego typu silnika ( opel z16se 2001) niema na liscie obsługiwanych przez program Visa ,stad moje poszukiwania innego programu.
    Pozdrawiam.
  • #1224
    piwek9
    Warunkowo odblokowany
    a no chodzi ale tylko ze starym rupieciami i z moją omegę2.5V6 97 rok też staroć ale jaka , nie gada chociaż jeden jedyny raz połączył się z ecu ale to był chyba cud albo dobry sen , dlatego szukam wsadu do attin 2313 od fejsa opelscaner bo tym programem można w oplu coś zrobić a nie pogapić się , a kondensatory dałem przy max V+ V- po 10 uF ale to zależy od max zrobię jeszcze fejsa na PIC i podłubie .pozdro
  • #1225
    pacer81
    Poziom 13  
    Koledzy ja mam takie pytanko potrzebuje zdiagnozowac Forda fieste 1.1 91/92 rocznik czy ktoś może mi podpowiedziec w którą wtyczkę trzeba się w piąc i jakie wyprowadzenia są we wtyczce no i czy wogóle euroskanem da rade się połączyc z ECU tego Forda bardzo bym prosił o info...
    Z góry dzięki.
    Pozdrawiam.
  • #1226
    Marek 12
    Poziom 13  
    Witam wszystkich oserwuje to forum od kilku miesiesięcy i nie wiem w czym problem zrobiłem 4 euroscany wszystkie chodzą dobrze działają na nich vagcom obdtool bez żadnych wyłączników procka nie wiem w czym żecz jakieś przepychanki przecież to nie o to chodzi forum jest po to żeby sobie pomagać w rużnych sprawach Zrobiłem to z paczki finał na prcku
    at 90s2313 który jest dostępny na allegro pez problemów w cenie 25zł
    POzdrawiam
  • #1227
    tzok
    Moderator Samochody
    ...a zamiast 90S2313 mogłeś użyć Tiny2313, który jest bez problemu dostępny w każdym sklepie "elektronicznym" za 5-7zł i działa tak samo dobrze :/
  • #1228
    piwek9
    Warunkowo odblokowany
    Ja attiny kupuję po 3,90 zł a max po 1,90 zł ale dużo tego biorę , a tak na marginesie jestem tak blizko odpalenia fejsa do Opelscanera że ho ho , program odpalam na sucho bez auta jutro testy z autem , odpalają się i najnowsze modela aut więc jest duża szansa na udaną komunikację z ecu. zobaczę co będzie dalej . pozdro piwek
  • #1229
    Marek 12
    Poziom 13  
    Mam pytanie moje euroscany zrobione z paczki finał chodzą bez problemu ale kolega kupił euroscana w firmie VIAKEN i po podłączeniu do mojego kompa i wybraniu modelu i sterownika żąda klucza nie bardzo wiem o co chodzi Euoscan podobno jest na picu czy do niego trzeba inną wersje Visy?
  • #1230
    pacer81
    Poziom 13  
    Czy ktoś z kolegów posiada może tłumaczenia do wyświetlanych komunikatów o błędach w programie visa...