Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Szukam schematu z wsadami do zrobienia euroscana?

przemkrzych 07 Kwi 2007 16:36 558092 1543
  • #1291
    piwek9
    Warunkowo odblokowany
    odczytaj fuse ,potem zaznacz tylko SUT1 i CKSELO i wgraj i wszystko OK , a żęby ruszyć tego trzeba w miejsca rezonatora podpiąć generator może być kilka Hz i znowu zobaczysz procesor , schematu nie mam ale poszukaj na forum coś znajdziesz . pozdro
  • IGE-XAO
  • #1292
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #1293
    starter55
    Poziom 24  
    zrób sprawdzony programator
    to co robisz to pół środki które nie działają
    Próbujesz cos robic nie wychodzi Ci i nie słuchasz tych którzy próbują Ci pomóc
    Tak sie nie da.

    daj sobie juz z nim spokój kup drugi scalak 5zł wydasz i zaoszczedzisz czas
  • #1294
    piwek9
    Warunkowo odblokowany
    swięta prawda . sprawdzony programator i po sprawie. Jak ktoś jest zainteresowany fejsem opelscaner , zrobiłem prototyp pbc zaznaczam nie dopracowany .Pbc duże bo takie mam obudowy ale zato jakie estetyczne i grubości 20 mm ,używam do euroscanów . Prosił bym o sprawdzenie jak się komu chce . co do wsadu to komp rozszyfrowuje mam nadzieje za tydzień wypakować plik . dlatego z nudy zaczełem pbc robić i jestem pełen nadzieji . pozdro piwek pbc w załączniku i schemat fesjsa
  • IGE-XAO
  • #1296
    piwek9
    Warunkowo odblokowany
    a nad wsadem pracuję mam go fizycznie na kompie ale nie mogę zobaczyć bo haso ale deszyrowanie trwa , sprawdzałem programami i rar jest Ok więc czas pokażę nawet Ponym go prubowałem co ja nie robię ale program go dłubie jeszcze tydzień cały plik można otwożyć ale jak odseparowac bin pozdro
  • #1297
    pacer81
    Poziom 13  
    Ostatnio trafiają mi się same fordy do diagnozy i mam następne pytanko, w fordzie escorcie 1.3/91r wywaliło mi taki błąd:
    02 Signal L Bank 1
    czy możecie mi to przetłumaczyc. Z góry dzięki.
    Pozdrawiam.
  • #1298
    jayu
    Poziom 13  
    piwek,

    optymista jesteś. Trzymam kciuki, żeby Ci się udało.

    Jaką metodą to łamiesz? Masz jakieś słowniki, czy brute force?

    /jayu

    Dodano po 14 [minuty]:

    diux_b

    faktycznie, mógłbyś wrzucić sobie na luz już z tym programowaniem.
    Jak Ci nie idzie, to zajrzyj na:
    http://oktja.ru/forum/index.php?showtopic=20469&hl=opel&st=0

    nawet tych 5 PLN na Attiny nie będziesz musiał wydawać.
    Skonstruowali Vise, która ponoć działa na zwykłym fejsie K-L, czyli prawie tym, co masz po wyjęciu procka i pamięci.

    Możesz być pierwszy, który to przetestuje.

    /jayu
  • #1299
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #1300
    piwek9
    Warunkowo odblokowany
    ja łamie brute force ale to trwa , a znajomy nie wiem czym bo nie chce powiedzieć ale jak złamie mam 2 szt. mu zrobić , ale ciężko idzie .pozdro
  • #1301
    jayu
    Poziom 13  
    brute force to marna szansa.

    A może ktoś wie/widział źródła do rar-a. Bo te windowsowe programy to nie pozwalają na wiele, ale można by stjunować program do krakowania tego tylko archiwum. Wiemy, że tam jest plik z obrazkiem, więc znamy kilka bajtów w tym archiwum. Może wystarczy zatem np. próbować deszyfrować tylko jeden blok danych zamiast całości i potem sprawdzać, czy crc się zgadza?

    /jayu
  • #1302
    starter55
    Poziom 24  
    te błędy są związane z lapką kontrolną airbag w liczniku??

    testowałes omege na tym zepsutym liczniku?

    Dodano po 7 [minuty]:

    jayu napisał:


    czy na tej stronie od razu po zarejestrowaniu mozna ciągnąc te pliki? czy trzeba byc aktywnym ?

    Jesli sie nie da to mógłby mi ktos wrzucic te wszystkie pliki w tamtym temacie na maila?
  • #1303
    jayu
    Poziom 13  
    starter55: można ściągnąć.

    Problemy są na carhelp.info. Tam jeszcze niedawno można było ściągać, a teraz trzeba być aktywnym.

    Pozdrawiam

    /jayu

    Dodano po 23 [minuty]:

    piwek9 napisał:
    Zczytałem bledy z ople omegi 2.5V6 , jak by kto pomógł .Pozdrawiam piwek ps


    Na włączonym silniku to testowałeś?

    Jeżeli tak, to popukaj, postukaj, może coś nie łączy.

    Masz tam gaz? Może jacyś montujący szpenie wycięli Ci kontrolkę MIL, żebyś nie widział innych błędów (to jedyny błąd jaki masz?).

    /jayu
  • #1304
    starter55
    Poziom 24  
    jayu napisał:
    starter55: można ściągnąć.

    Problemy są na carhelp.info. Tam jeszcze niedawno można było ściągać, a teraz trzeba być aktywnym.

    Pozdrawiam

    dzięki za odpowiedz zaraz sie zarejestruje
    A na tym drugim nie mam zadnego problemu :D
    Pozdrawiam.
  • #1305
    piwek9
    Warunkowo odblokowany
    testowałe na liczniku od angielskiej wersii bo taką kupiłem dziwne bo błędy wyskakują na pin 12 airbag i pin 7 ecu . ale nadal mam pronblem z euroscanem z ecu przy włączonych światłach aby obniżyc napięcie , chyba jutro się wezmę za euroscana w morde co mu się stało dziwne bo drugiego zrobiłem to samo .a te błedy poruszam przewodami może coś nie łączy ja myślałem że to z reflektorem bo cureczka pukneła prawą stronę i reflektor się ruszył .pozdro dzięki

    Dodano po 3 [minuty]:

    Jayu zrób mi ten tekst z prośbą błagalną do tego ruska . bo odpisał ale HA HA HA HA HA w morde może się nawruci na chrześcianiz .pozdro
  • #1306
    tzok
    Moderator Samochody
    piwek9 napisał:
    Zczytałem bledy z ople omegi 2.5V6 , jak by kto pomógł .Pozdrawiam piwek ps


    błąd 1:
    Lampka kontrolna Airbag

    Rodzaj - za niska wartość
    Pin 6
    1. Przerwa w obwodzie lampki sygnalizacyjnej
    Sprawdź :
    2. Zasilanie lampki +12 V z tablicy rozdzielczej
    3. Ciągłość i izolację masowego przewodu sterującego lampką, połączonego z ECU

    {Ja bym jeszcze dodał - sprzawdź czy żarówka się nie spaliła.}

    błąd 2:
    Obwód nr 2 autodiagnostyki (MIL) sygnał obrotów/położenia wału (1)

    ECU nie otrzymuje sygnału o prędkości obrotowej PROSZĘ ZAUWAŻYĆ, że niektóre systemy ustawiają ten kod jeśli silnik jest wyłączony i nie oznacza to wtedy problemów z ECU ani czujnikami - kod jest automatycznie kasowany po uruchomieniu silnika. Jeśli jednak po uruchomieniu silnika kod nie znika lub silnik nie daje się uruchomić:
    Obserwuj dane (RPM) z ECU podczas kręcenia silnikiem, jeśli się nie zmieniają sprawdź:
    1. Obwód czujnika położenia wału na słabe połączenia i zwarcia pomiędzy czujnikiem a ECU
    2. Zmierz rezystancję czujnika
    3. Obserwuj sygnał z czujnika, podczas kręcenia silnikiem
    4. Sprawdź prawidłowość montowania czujnika i odległość od koła fonicznego na wale silnika.
  • #1307
    piwek9
    Warunkowo odblokowany
    wielkie dzięki za pomoc silnik był wyłączony i to dla tego a działo sie tak bo weszłem w opicie ecu przez airbag . czy można np to tłumaczenie w Vise wkomponować .pozdro
    znalazłem jakiś bin pod nazwą opelscan ale jest tam też wsad od 24c32 ale takiego wsadu nie widziałem może to jakaś ruska wersia .

    Dodano po 1 [godziny] 30 [minuty]:

    a z euroscanem to jest tak wstawiłem PRki w miejsce rezystorów 5,1K i okazuje się że nawet niewielkie zmiany rezystancii i komunikacja utracona więc jakie wnioski : albo komp w aucie do: nie powiem do czego, albo użyte elementy felerne, albo trzeba by użyć stabilizatora lepszej klasy i dożucić stabilizator na 12 V ALBO, ALBO ALBO . JESTEM CIEMNY faktem jest że mozna nimi wyregulować transnisie pozdro piwek
  • #1308
    jayu
    Poziom 13  
    starter55 napisał:

    A na tym drugim nie mam zadnego problemu :D
    Pozdrawiam.


    starter, możesz zasysać z carhelp.info ? Dużo tam piszesz, czy jak?

    Pozdrawiam

    /jayu
  • #1312
    piwek9
    Warunkowo odblokowany
    teoretycznie można by chyba użyć euroscanu do programu OPelscaner , czy jestem w błędzie , pytam bo znalazłem wsad do at ale jesti do 24c w komplecie jest w pliku pod tytułem opel scan , i po wgraniu do attin z visą nie chodzi ale z opelscanem na sucho się odpala zaczynają migać ledy w programie sprawdzę dopiero jutro z autem . czy ktoś możę sprawdzić do czego jest ten wsad , bo może czas wykonać fejs .pozdro piwek
  • #1313
    jayu
    Poziom 13  
    piwek,

    ale z tego co pamiętam, to fejs do opelscannera nie ma pamięci...

    Też widziałem coś takiego, ale to bardziej wyglądało na vise niż na opelscanner, dlatego nawet nie próbowałem tego składać.

    Diody mogły Ci mrugać, jak miałeś zwarte Kin z Kout i Lin z Lout, co jest naturalne - wysyłasz coś z com1 i przy zwarciu linii dostajesz echo, czyli diody mrugają.

    Ale żeby być pewnym, trzeba by zbudować fejs. A z jaką datą masz te wsady?

    Pozdrawiam

    /jayu
  • #1314
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #1315
    piwek9
    Warunkowo odblokowany
    nie wiem co ty robisz , nie kumam jak chcesz sprawdzony programator z wsorem pbc i adapterem do eeprom to poszukaj na forum jest do pobrania plik pod nazwą pakiecik czy pakiek coś takiego będziesz miał wszystko . napewno programator nie widzi procka , masz pewnie adapter do attin nie dobro na tej stronie masz wszystko i działa na 100% .pozdro
    a jeśli chodzi o Opelscaner rusek chce 120 $ za prock ale jak go zapytać czy zabezpieczony kto zna ruski .pozdro
  • #1316
    jayu
    Poziom 13  
    Znać rosyjski to jedno a napisać to na klawiaturze, to drugie :) Ale i tak nie twierdzę, że znam :)

    Ktoś sprzedawał te procki po 60EUR, ale bez supportu (czyli bez aktualizacji oprogramowania).

    Jeżeli chodzi o możliwość użycia interfejsu od VISA dla Opelscanner to raczej nie ma takiej możliwosci. VISA używa procka właściwie tylko do autoryzacji licencji (a komunikacja z ECU odbywa sie już poza prockiem).
    Natomiast w Opelscanner wygląda, że to procek robi całą czarną robotę.

    Pozdrawiam

    /jayu
  • #1318
    tzok
    Moderator Samochody
    diux_b napisał:
    witam kkupilem nowa sztuke procka ATTINY2313 przez program Pony prog 2006.Robie odczyt z urzadzenia i blad(-24) a wiec albo ten program jest badziewny albo ten moj programator w biosie przelaczalem naa SPP ECp ECP=EPP i nic. prosze o rade,jakis schemacik dzialajacego programator PEWNEGO Co programuje ATTINY2313 i program za pomoca ktorego bede mogl wszystko powgrywać.
    Cały czas piszę o PonyProg 2000 i interfejsie SIProg, działa na 100% tylko trzeba wybrać typ podłączonego programatora i go skalibrować zgodnie z instrukcją. SiProg jest podłączany do portu SZEREGOWEGO, a Ty piszesz o trybie pracy portu równoległego.
  • #1319
    jayu
    Poziom 13  
    piwek9 napisał:
    czyli zostało otwożyć rar Pozdrawiam .


    Też się zniechęciłem...

    Ale jak zależy Ci na diagnostyce Opla na poziomie Visa, bez konieczności posiadania dwóch COM i DOSa, to AB-COM powinien Ci wystarczyć...

    Chyba, że chcesz programować kluczyki albo kreślić sobie wykresy...
  • #1320
    starter55
    Poziom 24  
    piwek masz jakiś inny adres email bo na tym nie idą materiały do ciebie :cry: