Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Szukam schematu z wsadami do zrobienia euroscana?

przemkrzych 01 Maj 2007 11:09 558065 1543
  • IGE-XAO
  • #1442
    Pfemek
    Poziom 22  
    starter55 napisał:
    moge sie mylic ale z tego co widze to program jest prowdopodobnie pisany na magistrale tradycyjną czyli agp dlatego masz konflikt.


    Mylisz się :). Visa pisana jest w Turbo Pascalu. Błąd, o którym pisze diux_b: BGI ERROR: Graphics not initialized (use initgraph), wyskakiwał zawsze wtedy gdy program po kompilacji nie mógł zainicjować modułu grafiki egavga.bgi. plik ten powinien być w katalogu głównym programu visa, w tym, w którym jest też plik vstart.exe i inne. Co do kart graficznych na PCI to mogę napisać tyle, że na moim komputerze z grafiką S3 Virge na PCI visa działa wyśmienicie...

    Pozdrawiam...
  • #1443
    piwek9
    Warunkowo odblokowany
    czy ma ktoś pomysł na zrobienie fejsa napprawdę pożądnego , którym można by i zawodowo popracować . Euroscan jak wiecie nie jest doskonały choć jak na użądenie wielofunkcyjne całkiem niezły. może słychać coś o nowej visa .pozdro
  • IGE-XAO
  • #1444
    jayu
    Poziom 13  
    piwek,

    ja robiłem fejsa na elm323.
    Sam interfejs działa, ale co z tego, jak cały ten piękny i kolorowy soft można sobie w buty wsadzić, bo akurat moja Vectra nie jest zgodna z OBDII/EOBD.
    Można co prawda użyć wbudowanego w ten scalak protokołu ISO 14230, ale co z tego, skoro np. nie wspiera adresów logicznych jak również nie można się dobrać sposób zgodny z EOBD do odczytów live data.
    Jak ktoś zna (ja znam) co wstawiać w ramki protokołu, to można nawet dokonać "ręcznych" odczytów, ale ten "kolorowy" soft tego już nie zrobi.

    A nawet jak "ręcznie" odczytasz live data, to i tak musisz znać sposób konwersji wartości, które są w ramce z odpowiedzią na sensowne wartości metryczne, przy czym mały szczegół - praktycznie co sterownik, to inny wygląd ramki i inne wzory konwersji.

    I to by było na tyle, jeżeli chodzi o sławetne ELMy (przynajmniej 323).

    Nadal chcesz to kupić?

    /jayu
  • #1445
    piwek9
    Warunkowo odblokowany
    Raczej obrzydziłeś mi te ELM , a co z elm 327 to samo jak tak to postoję .ja raczej jestem leniwy neilpiej po polsku zrozumiałe i zwięzłe komunikaty i opla żeby brał coś takiego szukam i jakiegoś programu żęby IP kompa można było ukryć bo ruski zamkneli mi granice jak zobaczą mijego kompa na lini to odrazu stop. a jak z opelscanem jakieś mamiary gdzie ruszyć w poszukiwaniu bo trochę szkoda kasy ma procesor .pozdro
  • #1446
    Michał Walczak
    Poziom 18  
    Kolego MAXIMUS77 mam do Ciebie pytanie. Dlaczego na str 47 wstawiasz cudze (moje) opracowanie tematu programowania bitow zabezpieczajacych ATTiny jako plik od siebie w dodatku z ustawiona na siebie prowizja??? (Patrz str. 19 i 22) Nie chce nazywac rzeczy po imieniu ale wypada raczej wstawic linka (dokladnie to samo jest kilka stron wczesniej w tym samym temacie!) nie mowiac o nabijaniu sobie konta cudzą pracą. Dokladnie to samo tyczy sie kolegi PIWEK9 na str 42... Skopiowanie cudzego pliku i punkty dla siebie....
  • #1447
    piwek9
    Warunkowo odblokowany
    nie zamieżam nabijać sobie punktów Twoim kosztem , plik jest wstawiony aby pomóc innym co się szukać nie chce. A żeczywiście ja z lenistwa nie napisałem od siebie tylo wstawiłem Twoje opracowanie sory .pozdro
  • #1448
    maximus77
    Poziom 14  
    Odp. nie było moją intencją nabijać sobie punkty twoim kosztem, aż tak strasznego deficytu nie mam :) plik usuniety/ sorka
  • #1449
    Cezary
    Poziom 12  
    Witam

    Mam pytanko czy próbował ktoś może robić euroscanem Mercedesa Sprintera???
    Interesują mnie pierwsze wersje tego samochodu.

    MB Sprinter 212D 2.9TD 1996r.
  • #1451
    jia
    Poziom 2  
    czy komus z Was udalo sie diagnozowac euroscanem omege 2,5 tds techem2 robie wszystko procz silnika czy komus udalo sie polaczyc ze sterownikiem silnika?
  • #1452
    krystian_28
    Poziom 14  
    witam.Mam małe pytanko cz ktoś prubował uruchomoć spedreno poprzez złącze com
  • #1453
    Uszol 1990
    Poziom 29  
    Witam
    ma ktoś pewne schematy i wsady to euroscana ?
    może macie coś do polecenia... ?
    pozdrawiam
  • #1454
    starter55
    Poziom 24  
    Uszol 1990 napisał:
    Witam
    ma ktoś pewne schematy i wsady to euroscana ?
    może macie coś do polecenia... ?
    pozdrawiam


    patrz: ten temat
    a tak na marginesie to jesli chodzi o materiały do zbudowania tego "interfejsu" to nie spotkałem lepszej strony w necie.
  • #1458
    vmaxim
    Poziom 2  
    Witam
    Mam pytanie czy euroscan ruszy volvo v40 z 98r. ecu silnika jest feniks ???
    Zastanawiam sie czy to nie ruszy przez RSA dla renault??
    Moze ktos pomoze.
    pozdr
  • #1460
    bialymaly
    Poziom 15  
    ja szukam programów: tech2(do opla), ew. najnowszą wersje Polski Vag
  • #1461
    piwek9
    Warunkowo odblokowany
    programów typu Tech 2 mam w brud z feisem KKl ma si4243 chodzą znakomicie . A prośba moja taka czy podpowiedział by ktoś z dobrego serca jakiego fejsa użyć do programu AB COM opel ni groma nie mogę sie doszukać ,pozdrawiam
  • #1462
    jayu
    Poziom 13  
    Piwek,

    takiego jak do Tech2, tylko, że po każdym uruchomieniu musisz wejść do ustawień i wybrać interfejs RS232, który nie jest wybrany jako domyślny.

    Pozdrawiam,
    /jayu
  • #1463
    piwek9
    Warunkowo odblokowany
    tak też robie ale nie komunikuje się a z tech2 za każdym podejściem , a podesłał byś rozpiskę RS 232 może trzeba coś zmienić w tym KKl odlutować może połączenie z 1 RS nie mam pomysłów a co powiesz o MONDEO 94 rok 1.6
  • #1464
    jayu
    Poziom 13  
    Piwek,

    o Mondeo nic nie powiem, bo co to ma do rzeczy?
    Spróbuj użyć interfejsu Euroscan (zakładam, że masz) wpinając się tylko do COM1 (to co wpinasz do COM2 zostaw niepodłączone).

    Powinno działać.

    /jayu
  • #1465
    piwek9
    Warunkowo odblokowany
    Euroscanu mam chyba jeszcze 4 a sprubuję tech idzie bez problemu jak i Vag-com euroscanem, a masz może schemat multipleksera . A o Mondeo pytam bo euroscan nie łączy się z nim przy prubie połączenia załącza się wentylator i pompa paliwa a potem błąd komuniacij , więc może złącze uszkodzone albo feisa odpowiedniego Potrzeba . Czy do forda trzeba robić na rozwartej L line czy K lina bo K mam na stałe zwarte a na L przełącznik wstawiony .A tak w ogóle to potrzebuje jakieś schema do fejsa starszych fordów ze złączem 3 Pin .pozdro
  • #1466
    pacer81
    Poziom 13  
    Forda podłanczasz linie L razem zwarte a do lini K tylko linie K-in od euroscana i czyta superek ale w Fordach tylko odczyt i kasowanie błędów.
  • #1467
    piwek9
    Warunkowo odblokowany
    Ok sprubuje a jeszcze pytanko czy miał ktoś kłopoty z połączeniem przez Max232 chodzi o to jakie nailepiej wsawiać , czy raczej bez różnicy bo ja kilka przypadków miałem .pozdro
  • #1468
    piwek9
    Warunkowo odblokowany
    Za Chiny ludowe nie chce AB-COM połączyc się z autem tach idzie może ma złe programy . wybieram RS com1 i pruba przebiega bardzo szybko i zaraz powraca do automatyczneg przełączania pinów i błąd nierac pokazuje błęd komunikacij . Mojm zdaniem w w samym COm musi być inaczej podłączone bo przecież program wysyła sygnał na multiplekser tylko którym pinem . proszę o porade bo podobno w AB-COM saą jakieś blpki pomiarowe .pozdro Ps a jak by zamias przełącznika pinów powstawiać opry 27 Ohm szeregow tak jest w opelscanner i chodzi ,sprawdziłem i działa tylko czy nie ma to złego wpływu na komp auta bo komunikuje się np Feis KKL bez problenu i nie trzeba nic przepinać .pozdro
  • #1470
    DEFFCON
    Poziom 17  
    jesli komus bardzo zalezy na wsadzie mozna go zczytac oczywiscie reszte podam na priv.
    pozdrawiam