Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Szukam schematu z wsadami do zrobienia euroscana?

przemkrzych 06 Oct 2005 01:01 566510 1543
Texa Poland
  • #241
    on_mayday
    Level 15  
    sam juz nie wiem.musicie jak cos dopasowac kable.z rysunku kabeli euroscan nic nie wynika.
    piny linii nie zgadzaja sie z dokumentacja boscha.
    wie ktos dokladnie na ktorych pinach w db9 uniscana co ma byc?
    wtedy wysle gotowe pcb.

    Dodano po 7 [minuty]:

    janku wyjscie uniscana (euroscan to nasza nazwa ;) )
    ma wyprowadzone wszystkie linie tzn K in/out, L in/out i zasilanie czyli 6 pinow.
    probuje rozgryzc ktory jest ktory ale jest wiele sprzecznosci w schematach kabli.
    jak juz wspomnialem com w speed renault potrzebny jest prawdopodobnie do bezposredniej komunikacji z pcetem.
    ktos wspomnial o vagprogu - tam jest tylko jedna linia i wyprowadzenia nijak sie maja do kabli oraz do adaptera speed ren...
    wersja euroscana na picku tez ma K in/out i L in/out.
    jest to najprawdopodoniej to samo co wersja z atmelem tylko przekompilowana dla potrzeb uzycia picka.
    przeciez soft ten sam,kable te same to gdzie tu jakas logika...?
    pozdrawiam

    daro

    aha - to pcb uniscana powyzej ma wyprowadzenia tak jak w opisie.jakby komus sie udalo definitywnie przyporzadkowac piny do wyjsc to poprawie pcb.

    Dodano po 2 [minuty]:

    cytuje:
    "Joint P2 is used for the joint operation with adapter UNISCAN (fig. 6). Joint P1 is intended for the connection directly to the personal computer "
  • Texa Poland
  • #243
    on_mayday
    Level 15  
    janku niby logiczne ale jak wezmiesz do porownania plik "kabell euroscan" oraz pilik boscha ze zlaczami diagnostycznymi wtedy robi sie maly balagan.
    przestaje panowac logika.
    chyba ze plik kabeli jest wielka podpucha i nijak sie ma do rzeczywistosci.
    trzeba chyba opracowac wlasna dokumentacje z polaczeniami.

    pozdrawiam.

    daro

    Dodano po 2 [godziny] 8 [minuty]:

    koncze wlasnie plytke do speed'a i wyprowadzenia na autko zrobie standart tak jak w vagu zeby kabelek z pinami pasowal ;)

    Dodano po 22 [minuty]:

    poprawne plytki do speed'a.
    pozostaje tylko kwestia poprawnosci wyprowadzen z uniscana...
  • Texa Poland
  • #244
    Janek Bień
    Level 18  
    OK jak bedzie gotowy speed to metodą prób i błędów moze sie wyjasni sprawa poprawnosci podlaczenia do uniscana . A co z kwestią pytania sie programu o podlaczenie speed adaptera tak jak napisal kolega kredka74 ???

    Czy komus sie jeszcze pyta program o ten adapter ??? bo umnie cisza heheh
  • #245
    KrzysiekTG
    Level 14  
    Już jestem po pierwszych testach ale narazie zero komunikacji z autkiem.
    Testowałem na R19 silnik c3j.
    W weekend potestuję na innych silnikach.
    "This adapter works with EBU of motors F3N, F3P, F3R, F7P, J7T, E7J, E5F and others for engines F3N740(1), F3N726"
  • #247
    Gienek
    Level 37  
    Nie jest to do końca wersja SMD, bo procek i pamiątka w wersji przewlekanej. Ale płytka robi wrażenie, a tym bardziej, że kolorki bardzo przyjemne. A tak na marginesie, czy przewidujesz "produkcję seryjną", bo jestem żywo zainteresowany.
  • #248
    on_mayday
    Level 15  
    bardzo mila plytka.
    tym bardziej ze procek i eprom jest "normalny" co ulatwia ewentualne przeprogramowanie.

    pozdrawiam.
  • #249
    kocur
    Level 12  
    Witam wszystkich maniaków Uniscana, do których sam należę.
    Przetestowałem Uniscanem swój samochód. Jest nim Opel Omega B 95r. 2,0 16V (X20XEV) z Simtec 56.0. Wynik:
    1. Odczytuje bieżące parametry silnika, błędy i kasuje błędy na pinie 7 linią K.
    2. Połączyłem się z poduchami i wykasowałem błąd kontrolki (widocznie kiedyś była przepalona) na pinie 12 linią K. Boję się trochę używać pozostałych opcji przy poduszce, ponieważ nie wiem jaki będzie efekt.
    3. Połączyłem się z ABS na pinie 12 linią K, wykorzystując do tego Opcję Vectra (wszystko) czy coś takiego. Nie zawalczyłem tam zbyt wiele, ponieważ nie umiem jeszcze rozszyfrować tych opcji przy ABS.
    Pozdrawiam i życzę sukcesów w walce z urządzeniem.
    Kocur
  • #250
    Adam S.
    Level 12  
    Witam mam takie pytanie czy nieda sie tego jakos zrobic na jednym com-e ,karta do laptopa z comem to ok 200zl.
  • #251
    User removed account
    Level 1  
  • #252
    kufcio
    Level 20  
    sora za reklame ale traktuje to jak dobry uczynek.
    Mam karte SILICOMa sprzedam za rozsadne pieniadze.
    pozdr
  • #253
    djpikus
    Level 11  
    Witam kolejny test Uniscana podpielem do UNO z Marelli silnik 900 ale dziwne bo tego sterownika co w nim siedzi nieznalazlem na liscie w Visie,więc wybralem podobny i o dziwne chodzi wszystkie parametry pokazuje prawidlowo, blędy też kasuje.
  • #254
    Janek Bień
    Level 18  
    Jak tam ??? sprawa speed adaptera ucichła ??? Ja nie mam na czym sprawdzic
  • #255
    KrzysiekTG
    Level 14  
    Dziś będę testować na megance z silnikiem F3N zobaczymy.
  • #256
    Adam S.
    Level 12  
    Witam z odpowiedzi wynika ze taniej jest kupic starego 486 z 2xcom i niemiec problemow z kartami ,tylko to sprzet raczej malo mobilny ale cos za cos / cena /.
  • #257
    on_mayday
    Level 15  
    witam.
    adam s. jezst jeden problem - gdzie znajdziesz laptopa (nawet starego poczciwego 486) z dwoma com'ami?
    o ile pamietam w zadnym laptopie nie montowano dwoch portow szeregowych...
    ale...moge sie mylic.

    pozdrawiam.
  • #258
    kufcio
    Level 20  
    Adamowi chodzilo o starego PC:) napisale wyraznie ze kiepsko jest z jego mobilnoscia...
    Widzialem starego dell'a mial dwa razy COM... pamietam tez ze LCD byl monochromatyczny:)
    pozdr
  • #259
    kredka74
    Level 16  
    Janku mój euro po wybraniu renault clio 1.2 próbuje sie komunikować natomiast powyżej 1.2 i inne modele pokazuje że speed nie podłączony! w dalszym ciągu nie wiadomo jak speeda podłączyc? do com 1 , cay 2? a uniskan do kompa na który com? analizując logicznie schemat dochodzę do wniosku że speed to przystawka zmieniająca predkość transmisji euro po stronie odbiorczej! ( omija euros.)! DARO jak masz coś na temat tego sprzęgu PWM, VPW to możesz podesłać! interesuje mnie też vag prog!
  • #260
    Janek Bień
    Level 18  
    Kredka 74 napisz jaki msz program do swojego uniscana ??? czy ten spolszczony ktory znajduje sie w pliku final ?? . Ja mam wlasnie ten program i nie wyswietla mi zadnego komunikatu o speed adapterze . Jesli to mozliwe to prosze przeslej zdjecie ekranu jak wyglada ten komunikat ???
  • #261
    kredka74
    Level 16  
    u mnie zacofani wiec nier zrobie zdjęcia ( jeszcze ZENIT 12XP!) ale soft mam w pełni ang. bo wydawało mi sie że co nowa wersja toczegoś brakowało! komunuikat brzmi po ang "podłącz speed adapter , lub sprawdż zasilanie!"
  • #262
    kredka74
    Level 16  
    dzieki daro jesteś wielki! powiedz jeszcze jaki program obsługuje fejsy oparte na tym cudzie?!?

    Dodano po 3 [godziny] 28 [minuty]:

    Janek zostaw wsady takie jak miałeś z final'a tylko załaduj soft visa183ang !
  • #263
    KrzysiekTG
    Level 14  
    kredka74 wrote:
    dzieki daro jesteś wielki! powiedz jeszcze jaki program obsługuje fejsy oparte na tym cudzie?!?

    Dodano po 3 [godziny] 28 [minuty]:

    Janek zostaw wsady takie jak miałeś z final'a tylko załaduj soft visa183ang !


    I z tąd te problemy ze spidem u mnie też nie pojawiał się zaden komunikat. Migotanie diod w speed uznałem za dobrą monetę, a nie czytałem dokładnie ostatnich postów :(
  • #264
    Janek Bień
    Level 18  
    Hmmmm ...
    sprawdze ta wersje ale robilem juz testy na wielu roznych wersjach visa i nie udalo mi sie uzyskac komunikatu o speed adapter . Gdyby udało mi sie uzyskac ten komunikat to wreszcie sprawdzil bym poprawnosc podlaczenia tego adaptera , sprawa ruszyla by sie dalej a tak , to od paru dni stoimy w miejscu hehehe


    zamieszczam mocno skompresowany plik video aby nie zajmowal wiele miejsca . Widac na nim jak zachowuje sie mój program visa . najpierw clio 1.4 potem clio1.8 zawsze jest tak samo ???
    Attachments:
  • #265
    Wantura Krzysztof
    Level 16  
    Witam
    Janku Bien -
    Moze cofne sie do temtu innych samochodow , zrobielm test na Oplu Corsie C , Oplu Astrze G , Astrze e 1, 4 -1992 r.
    Z Astra F brak komunkacji , podpiolem linie K , ktos podpowiada by popiac i lininie L , ale gdzie?
    Astara G jest komunikacja , ale to co wyswietla to glupoty, temperatura sinika -40 st , obroty silnika roznie .
    Opel Corsa C podobnie , obroty w granicy bledu , a temepratura tez z bledem .
    Kolega podpowiada, ze mial podobny objaw pomiaru obrotow przy tej sameuj Astrze G (1,6 )przy gazie ,ale masa podpieta bezposresnio pod silnik skorygowalo blad,co Ty na to?

    Pozdrawiam Krzysztof
  • #266
    Hugo333
    Level 15  
    A czy ma ktoś projekt PCB Euroscana w protelu i chciałby się podzielić. Mój kolego może mi zrobić takie pcb, ale oczekuje pliku, więc jeżeli ktoś byłby tak uprzejmy, z góry dziękuję.
  • #267
    Wantura Krzysztof
    Level 16  
    Hugo 333 -tu masz wszystko w tym temacie , Koledzy dali wszystko co mogli , tak ze zasssaj i juz masz gotowa ich krwawice ,za co im dzeiki .

    Krzysztof
  • #268
    andrew33
    Level 19  
    Witam.
    Ten wsad BR16F84-1[1].07firmware for obd2 interface.rar po rozpakowaniu i zmianie rozszerzenia na .jfif ciekawie wygląda :)
    Pozdrawiam.
  • #269
    Janek Bień
    Level 18  
    Witam. Pytanie skierowane bezpośrednio do mnie ,a ja nie bardzo potrafię udzielić jednoznacznej odpowiedzi. Czuje sie zawstydzony hehe .Dobrze że jest tu pare głów .. bo co dwie to nie jedna hehe a ja nie jestem kompendium wiedzy ....
    Z tego co widać w opisach podłączenia interfejsu to: astra do 95r (złącze ALDL 10pin) linia K na pinie G , a Lini L do odczytu parametrów silnika nie musi sie podlączać , wymagana jest natomiast do odczytu ABS L na pinie K oraz automatycznej skrzyni L na pinie C .

    astra od 95roku ma już złącze OBD 16pin i linia K do odczytu silnika jest na pinie 7 ABS oraz airbag jest na pinie 12 a skrzynie biegów na pinie 3 . linii L nie podłącza sie .

    podobnie jest w astra G .. większość najważniejszych systemów jest na pinie 7 linia L jest nie podłączona .

    Powyższe informacje mam z pliku helpa https://www.elektroda.pl/rtvforum/download.php?id=125390

    Jeśli chodzi o odczyt parametrów to po1 : jeśli mamy komunikacje z ECU i błędny jest odczyt jednej wartości , natomiast pozostałe odczyty sa prawidłowe to nie wydaje mi sie aby była to wina zakłócenia transmisji . Taki objaw myślę że jest spowodowany nie dopracowaniem lub błędem w oprogramowaniu . Po prostu jeden z bloków danych jest zle interpretowany przez program . Natomiast gdyby wszystkie wartości odczytywane za pomocą naszego interfejsu miały postać przypadkowych danych lub zmieniały by sie w nie kontrolowany sposób w szerokich granicach to wtedy można by było wysunąć przypuszczenie o błędach spowodowanych zakłóceniem transmisji .
    przedstawiony powyżej sposób rozumowania podpowiada nam logika . Było by OK gdyby nie fakt ze podobno podpięcie masy bezpośrednio pod silnik miało by usunąć problem błędnych odczytów prędkości obrotowej silnika ... i tego faktu nie potrafię uzasadnić

    . Ale aby być pewnym można a nawet myślę ze należy zrobić mały test :
    zamiast rezystorów R10,R16 podpiąć małą podkówkę powiedzmy 10kom wyjściem ślizgacza na nóżkę 6 LM393 a pozostałe skrajne wyjścia podkówki podpiąć pod mase i 5V . W ten sposób uzyskamy możliwość regulacji napięcia odniesienia komparatora a zatem zmianę progu przełączania pomiędzy stanem H i L . Następnie należy ustawić podkówkę w mniej więcej środkowym położeniu ( napięcie ok2.5V) i nawiązać komunikacje z autem .
    Gdy będziemy już mieć odczyt parametrów możemy próbować kręcić podkówka i obserwować wpływ zmiany tego napięcia na odczyt parametrów . Jeśli znajdziemy takie położenie podkówki przy którym odczyt wszystkich parametrów był by prawidłowy to problem rozwiązany dobieramy odpowiednie rezystory w dzielniku i koniec zabawy hehe . Jeśli jednak nie uda nam sie tym sposobem uzyskać prawidłowego odczytu to był by to dowód na potwierdzenie mojej pierwszej tezy ze jest to wina oprogramowania .

    Niestety nie mam możliwości zrobić takiego doświadczenia bo nie dysponuje OPLEM heh . Cała nadzieja w koledze Wantura Krzysztof.

    Na koniec dodam ze ja miałem dokładnie taki sam objaw przy moim VW passacie . wszystkie parametry były OK poza prędkością obrotowa która cały czas wynosiła 65000 . ale gdy połączyłem sie z automatyczną skrzynia to w jej blokach danych odczyt prędkości obrotowej byl OK
    uznałem to ze ewidentny blad oprogramowania i nie robiłem powyższego testu .

    PS .. ręce do góry komu sie jeszcze pojawia dodatkowy komunikat o speed adapter do RENAULT . Jak narazie tylko kolega Kredka74 jest najbliższy do rozwiązania zagadki speed adaptera
  • #270
    on_mayday
    Level 15  
    witam.
    sprawa wsadu do BR'a to nie moj glupi zart.
    sciagnal go razemj z dokumentacja i softem ze strony poswieconej temu interfejsowi.
    jak znajde link to podam.
    soft do jego obslugi to diag win.jak wrzuce to bedzie mozne sciagnac stad:
    http://daro.sierra.1.w.interia.pl/diagwin30.zip

    a propo opla jak znajde chwile to sprawdze na omedze 2.0 94r.tam tez jest aldl.

    pozdrawiam.