Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Szukam schematu z wsadami do zrobienia euroscana?

przemkrzych 16 Paź 2005 21:40 558071 1543
  • #301
    tomiwroc6
    Poziom 11  
    Proba wykonana no i niestety jak mozna sie bylo spodziewac porazka :(. Zero komunikacji z ECU.
    W zwiazku z tym mam pytanie bo w miejsce rezystorow R11 i R12 musialem wlozyc 430k , czy to moze byc tym spowodowane ?
    I wogole jakie wartosci powinny miec rezystory wlasnie te R11,R12 i R3,R4 bo na roznych schematach sa rozne wartosci :?:
    Mam nadzieje ze jednak w koncu ruszy...

    Pozdrawiam
  • IGE-XAO
  • #302
    KrzysiekTG
    Poziom 14  
    homag napisał:
    Pozostała jeszcze jedna kwestia podłączenia speda do PC
    czy zamiast uniscana czy może pomiędzy PC a uniscanem???
    i co z wsadami do speeda ma ktoś działające??

    wsady do speeda znajdziesz w jednym z moich postów na stronie 8.
  • #303
    MikeC
    Poziom 24  
    Sorki @Kredka74 ale ja nie widzę żadnych adaptacji dla poduch Astry 2 ???? ... Może robię coś nie tak --- Mam ustawienia dla Astry 2 poduchy do rocznika 2000 ..... Hmmm .... Pozdrawiam MikeC ...
  • #304
    kredka74
    Poziom 16  
    hmmm może rocznik albo inny typ sterownika, ale jak zobaczylem komunikat "init ignition airbak driver side" to mi sie zrobilo cieplo! poza tym moze istnieje zwiazek między wsadami pamięci! jak odlączylem pamięć też dzialalo! ale dziś robilem punto i dziwne żeczy -220stC 1670obr wolnych stale pokazywal bląd silnika którego nie można bylo skasowaći 5 blędó poduszek których też nie skasowalem ( 1,9 JTD) czy wyświetlanie live data ma związek z dzielnikiem na komparatorze?
  • #305
    Pciekawski
    Poziom 11  
    tomiwroc6 napisał:
    Proba wykonana no i niestety jak mozna sie bylo spodziewac porazka :(. Zero komunikacji z ECU.
    W zwiazku z tym mam pytanie bo w miejsce rezystorow R11 i R12 musialem wlozyc 430k , czy to moze byc tym spowodowane ?
    I wogole jakie wartosci powinny miec rezystory wlasnie te R11,R12 i R3,R4 bo na roznych schematach sa rozne wartosci :?:
    Mam nadzieje ze jednak w koncu ruszy...

    Pozdrawiam


    Jaki masz wsad? W popszednich postach była opinia że niektórez wsadów pozwalają połączyć się z fejsem, ale nie pozwalaja z ECU. Może masz akurat ten zły wsad.
  • #306
    tomiwroc6
    Poziom 11  
    Wsad jak i projekt plytki mam z paczki umieszczonej przez kolege ciesiu. Dzisiaj zmienilem na 470k , i tez 0 reakcji na dwoch kompach od punto 1.2 i sc 1.1 :(.

    Mam jeszcze pytanie w momencie jak wyberam np. sprawdzanie bledow pojawia sie komunikat "insert the key" ? Co to znaczy ze mam przekrecic kluczyk w stacyjce ? czy mu jakies klucza brakuje , bo cos mi raz visa zafiksowala i wlasnie pojawil sie ekran zeby wprowadzic jakis kod :idea:.
  • #307
    Pciekawski
    Poziom 11  
    Wszystkie testy robi się przy włączonym zapłonie. Więc może chodzić o kluczyk w samochodzie.
    Przy próbie łączenia powinny mrugać diody. Z tego co wiem to pytanie o kod wyskakuje przy próbie zmiany ustawień. Wtedy trzeba wpisać TEC bez entera.
  • IGE-XAO
  • #308
    on_mayday
    Poziom 15  
    tomi:u mnie r11 i 12 to 330k a 13 i 14 to 10k.
    insert a key czy turn key on?
    chodzi najprawdopodobniej o wlaczenie zaplonu.
    a lini in i out maja byc zwarte.

    janku:jak polaczyles uniscana ze speedem?

    pozdrawiam.

    daro
  • #310
    Adam Kaczorowski
    Poziom 12  
    To pytanie kieryję do Jacka Bienia.
    Po sprawdzeniu sum kontrolnych okazało się,że
    wsad do pamięci CRC-F0FF dotyczy sumy kontrolnej
    całej pamięci. Sam wsad posiada sumę kontrolną
    F8FF.
    Dla procesora wsad jest podany prawidłowo i dotyczy tylko części zapisanej CRC-6633
    Proszę o podanie sum kontrolnych(jeżeli to możliwe)
    tylko części zapisanej pamięci i procesora.

    Dodano po 1 [godziny] 11 [minuty]:

    Przepraszam Pana Janka za przekręcenie imienia.
    I sprostowanie: część pamięci zapisana w procesorze ma sumę kontrolną
    6633 a dalej są zera i jak wiadomo zera nie zmieniają sumy kontrolnej.
    Natomiast proszę o podanie sumy pontrolnej pamięci 24c32 tylko części zapisanej.
  • #311
    Adam Kaczorowski
    Poziom 12  
    Kredka74 napisz jak podłączyłeś się do Punto ?
    Mój face komunikuje się z pc natomiast gdy przechodzi do komunikacji z ECU zaraz się wiesza i wywala jakiś dziwny błąd 233 Tipo.
  • #312
    tomiwroc6
    Poziom 11  
    Dziala dziala dziala... :D

    Dziekuje wszystkim za pomoc , jednak jak mozna sie bylo spodziewac blad po mojej stronie , aczkolwiek chyba nie do konca ;) - mianowicie zamienione byly linie L i K , :| moj blad ze nie sprawdzilem od razu sciezek na plytce , ale zmylil mnie opis znajdujacy sie w paczce zamiejszczonej przez kolege ciesia - tam jest zamienona w opisie wlasnie linia KiL ;)...

    Po zamianie fejsik zagadal od razu z kazdym z kompow -> Palio 1.2 8v i Cinquecento/Seicento 1.1. Paramatery podawane OK , zadnych krzaczkow i wiarygodne - sprawdzone na kacie otwarcia przepustnicy i obrotach. Rowniez kasowanie bledow dziala :).
    Jutro wezme sie za test ECU od poduchy - to mozliwe ze tam wystarczy tylko jedna linia ? Bo ze schematow wynika ze zlacze ma tylko dwa piny :?:

    Jeszcze raz wielkie dzieki , i pozdrawiam

    Dodano po 18 [minuty]:

    Adam Kaczorowski napisał:
    Kredka74 napisz jak podłączyłeś się do Punto ?
    Mój face komunikuje się z pc natomiast gdy przechodzi do komunikacji z ECU zaraz się wiesza i wywala jakiś dziwny błąd 233 Tipo.


    Moze zle podlaczone zlacze ? U mnie w sc masa jest na srodku a tu wyglada ze z prawej...troche to dziwne bo w koncu ta sama marka , a takie roznice , piny z kompa wychodza z tego samego miejsca ( 10 i 15 ) , w palio to samo. Moze to tez wina wsadu , ten na ktorym sie polaczylem mial 3647 bajtow a byl tez i taki 2048 zdaje sie...

    Pozdrawiam

    PS. Ten wycinek schematu to z Punto 8v , ale wszystkie kompy z rodzinki ;) mialy te same wyprowadzenia punto,sc,cc,palio.
  • #313
    Janek Bień
    Poziom 18  
    Witam
    Nie wiem za bardzo o co chodzi z tymi sumami CRC koledze Adamowi K. We wczesniejszych postach był omawiany wątek wsadów i zostało tam wszystko wyjasnione .
    Kolejny test wypadł pomyslnie . SEAT IBIZA 1.9 TDI . wszystko jest OK wszystkie parametry odczytane prawidłowo. wszystkie systemy dostepne w tym pojezdzie pracowały z uniscanem prawidłowo ( silnik ABS, airbag )
  • #314
    kredka74
    Poziom 16  
    Adamie K. masz zły soft u mnie ten sam komunikat jak zmienie na inny niż 183ang!!

    Dodano po 4 [minuty]:

    czy ktoś połączył sie z punto jtd? bo mi wyświetlił wszystko tylko live data 1600obr, -223stC głupoty jakies i nie wiem dlaczego?

    Dodano po 3 [minuty]:

    Może ktoś wie jak podłączyć renault thalie? i gdzie jest obd?
  • #315
    berti1985
    Poziom 19  
    mam pytanie do Janka.
    Mam euroscana angielskiego . Moje pytanie czy do tego moge dołozyc speed adaptera jako osobna prsyatwke do wyjścia co podłaczam samochód .
    Czy mógłbys zapodac jaks wzór płytki i ew wsad do procka ?
    Pozdrawiam
    Bartek
  • #316
    AndrewS_
    Poziom 16  
    Witam

    mam pytanie do kolegi kredka74, interesowal cie tam wczesniej rover, teraz widze zesprawa ucichla, czy probowales sie podpinac do takiego samochodu?? oczywisicie wspomnianym wczesniej euroskanem
  • #317
    kredka74
    Poziom 16  
    nie mam okazji sie wpiąć do rovera ale pewnie będzie tak jak ze speedem renault!!!
  • #318
    Marwaldor
    Poziom 11  
    ludzie!!! szukam tego euroscana (uniscana) bo potrzebuje go do renault clio I - problem polega na tym ze na np allegro cenia sie za niego duuze pieniadze....sam posiadam renowke i mam z nia same klopoty....jesli ktos z was testowal to urzadzenie w clio I i odniosl sukcesy - a chcialby to urzadzonko zrobic oraz mi je sprzedac za jakies normalne pieniadze to z przyjemnoscia nawiaze kontakt - pozdrawiam wszystkich ktorzy lamali sobie na tym zeby
  • #319
    Janek Bień
    Poziom 18  
    Adapter do renaulta mysle ze mozna podłaczyć jako przystawka do każdego euroscana-uniscana w wersji angielskiej . Na tym forum jest link do strony gdzie mozna pobrac wsady do tego adaptera.
    Info dla kol. Marwaldor. Testowałem zestaw uniscan+ speed adapter z renault clio 1 1.2 i Dzała bez zarzutu. jest odczyt parametrów z czujników oraz kodów usterek.
  • #320
    berti1985
    Poziom 19  
    tylko z tego co widze ze ten sped adapterek podłaczany jest do uniscsana.
    A patzrałem na inny schemat i tam sa 3 comy i pisze pc ,uniscasn i auto?
    W czym rzecz?
    Bartek
  • #321
    Adam Kaczorowski
    Poziom 12  
    Witam !
    Po załadowaniu nowych wsadów ang.scan ruszył.
    Nawet po załączeniu silnika pokazał się mały ryszający się tłok silnika na ekranie.
    I niestety to wszystko.Zamiast błędów tylko pusty ekran a w innych tabelach napisy w j.rosyjskim.Nie ma informacji o obrotach silnika czy temperaturze.
    Może jak wrzucę wersję angielską softu 180ang to coś więcej pokaże.
  • Pomocny post
    #322
    RAFAŁ1976
    Poziom 14  
    Witam kolejne sprawdzone autko to Astra 92 z silniczkiem c14se. Wszystko ok. parametry w normie nic się nie krzaczy. Wszystko z paczki "UNISCAN_FINAL.rar" od kolegi "ciesiu".


    Jak ktoś ma problemy z uruchomieniem układu to może sprawdzić w ten sposób:
    1 najpierw zewrzeć linie K-in z K-out i L-in L-out.
    2 zewrzeć do masy linie K i powinna się zapalić żółta dioda.
    3 zewrzeć do masy linie L i powinna się zapalić zielona dioda.
    4 sprawdzić miernikiem czy na wyjściach comów (nóżka 2) przy zwieraniu do masy linii K(com1) i L(com2) zmieniają się stany napięć z -8 do +8v.
    5 podpiąć +5v do comów (nóżka 3) i powinny się zapalać diody żółta com1, zielona com2.

    Jeśli układ nie reaguje tak jak w punktach 2,3 to problem jest z układami wejściowymi lm393 albo 74hc04. Albo napięcia zasilania.
    Jeśli układ nie reaguje tak jak w punkcie 4 to problem jest z maxem.
    Jeśli układ nie reaguje tak jak w punkcie 5 to tranzystory albo 74hc04.
  • #323
    Adam Kaczorowski
    Poziom 12  
    Witam I
    Mam jeszcze jedną uwagę co do schematu uniscana.
    Wielu forumowiczów zastanawiało się co to za dioda D1 1N4558? i wszystko się zgadza jest to dioda zenera 4.3V tylko jak wynika z informacji katalogowej jest to dioda o mocy 55W w obudowie
    TO5 i zastosowanie takiej diody to totalna bzdura !!!
    Autor projektu miał na myśli D1 = 1N4548 diodę impulsową o czasie przełączania <2ns
    Dioda zenera tego typu jest w tym układzie nieporozumieniem.Natomiast zastosowanie zenerki małej mocy 4.3V nic nie daje gdyż pracuje ona jako zwykła dioda krzemowa i to wolna.

    Dodano po 3 [godziny] 7 [minuty]:

    Małe sprostowanie!
    Obudowa diody zenera 1N4558 to TO3 jak 2N3055 itp.
  • #324
    wagen
    Poziom 11  
    Mam problem z podłączeniem euroscana wywala mi czerwony napis w programie ,,Connect the Ecu reader.Then Check the Power Supply" zasilanie jest podpięte , czerwona dioda się pali. Czy ktoś miał takie coś ?
  • #325
    on_mayday
    Poziom 15  
    witam.
    adam poprawiony schemat nie zawiera juz diody zenera tylko szybka diode shottk'ego.
    i tak powinno byc.
    chociaz inna szybka krzemowka tez nie zaszkodzi ;)
    pozdrawiam.

    daro

    Dodano po 3 [minuty]:

    wagen sprawdz polaczenia com'ow.
    czy aby napewno 1 to 1 a 2 to 2.
    no i oczywiscie czy poprawnie sa podlaczone (rx,tx).
    pozdrawiam.
  • #326
    RAFAŁ1976
    Poziom 14  
    Jeśli byłby ktoś chętny do rozbudowania euroscana o obsługę sterowników LPG to poniżej są schematy jak to zrobić (dwa kabelki i dioda impulsowa). Ja sprawdziłem u siebie i oczywiście to działa tylko linie K-in i K-out muszą być rozwarte. Wystarczy podłączyć com1 i oczywiście soft do konkretnego modelu (visa nie obsługuje sterowników lpg).
  • #328
    maxbest
    Poziom 10  
    Cytat:
    adam poprawiony schemat nie zawiera juz diody zenera tylko szybka diode shottk'ego.

    Jaka ma byc ta dioda schottkiego bo jakos nie moge znalezc. Wszedzie zener 4v3.
    Pozdrawiam
  • #329
    RAFAŁ1976
    Poziom 14  
    maxbest jakakolwiek impulsowa (nie musi być shottk'ego). ta diódka co idze do 90s2313 to dowolna impulsowa a dioda na wejśćiu +12 to dowolna prostownicza.
  • #330
    on_mayday
    Poziom 15  
    dioda shottkego do 1A - np. SB160.

    w koncu znalazlem czas na jakies testy:
    potwierdzam dzialanie na:
    - omega 2.0 c20ne 92r
    - vw passat 1.8 96r.
    - vw golf 3 1.6 93r.

    niestety nie udalo sie nawiazac komunikacji ze sterownikiem w audi 100 91r. 2.5tdi

    pozdrawiam.

    daro